
Νωρίς το ξημέρωμα του Σαββάτου ανακοινώθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ αλλά και την Ακτοφυλακή της Ιαπωνίας, πως το αμερικανικό αντιτορπιλικό «USS Fitzgerald» συγκρούστηκε με το «ACX Crystal» πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, υπό σημαία Φιλιππίνων (29.060 gt), στα ανοικτά των ακτών της Ιαπωνίας, και συγκεκριμένα 56 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Γιοκοσούκα (Tokyo Bay).
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, όπως ανακοινώθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, από τη σύγκρουση επτά μέλη του πληρώματος του αντιτορπιλικού αγνοούνται, ενώ τουλάχιστον τρεις ναύτες έχουν τραυματιστεί. Η ιαπωνική Ακτοφυλακή, από την πλευρά της, ανακοίνωσε πως από τη σύγκρουση έχει προκληθεί εισροή υδάτων στο αμερικανικό πολεμικό σκάφος, αλλά προς το παρόν δεν κινδυνεύει να βυθιστεί. Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν σε θέση να συνεχίσει τον πλου του προς το πλησιέστερο λιμάνι.
Οι τραυματίες από το αντιτορπιλικό έχουν ήδη μεταφερθεί στο Ναυτικό Νοσοκομείο των ΗΠΑ στη Yokosuka, με την κατάστασή τους να αναφέρεται ως σταθερή.
Το αντιτορπιλικό έχει υποστή ζημία στην δεξιά πλευρά του, τόσο επάνω όσο και κάτω από την ίσαλο γραμμή, όπως ανακοινώθηκε από εκπρόσωπο του 7ου Στόλου. Οι ζημιές είναι εμφανείς ακριβώς δίπλα στα συστήματα ραντάρ Aegis και πίσω από τους σωλήνες κάθετης εκτόξευσης πυραύλων.
Προς το παρόν δεν έχει γίνει γνωστό τι προκάλεσε τη σύγκρουση μεταξύ των δύο πλοίων. Ωστόσο, τοπικά μέσα ενημέρωσης αποδίδουν τη σύγκρουση στη μεγάλη κυκλοφορία εμπορικών πλοίων, ιδίως μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, στην περιοχή του Κόλπου του Τόκιο, καθώς δύο από τα μεγαλύτερα λιμάνια διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων της χώρας, βρίσκονται εκεί, του Τόκιο και της Γιοκοχάμα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/JAPAN COAST GUARD
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ