
Έχουν αρχίσει πλέον να είναι εμφανείς οι συνέπειες σε μεγάλες ναυτιλιακές από την κρίση στο Κατάρ, ενώ γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα αναφέρουν ότι τα απόνερα της κρίσης έχουν αρχίσει να φτάνουν μέχρι και το Αμβούργο.
Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η γερμανική Hapag-Lloyd με δεδομένο πως τόσο το Κατάρ όσο και η Σαουδική Αραβία, μέσω των κρατικών επενδυτικών ταμείων τους, είναι μεγαλομέτοχοι στην γερμανική ναυτιλιακή και μάλιστα με εκπροσώπηση και στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας.
Σε ό,τι αφορά το Κατάρ, μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης Hapag-Lloyd και UASC, κατέχει πλέον το 14,4% της γερμανικής ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σχεδόν το ίδιο ποσοστό που κατέχει και η πόλη του Αμβούργου, ενώ η Σαουδική Αραβία κατέχει ένα σχετικά μικρότερο ποσοστό.
Βέβαια, από την πλευρά της Hapag-Lloyd δεν γίνεται προς το παρόν κανένα σχόλιο για τις εξελίξεις στον Περσικό Κόλπο. Ωστόσο, εκφράζεται ο φόβος πως σύντομα η διαφορά μεταξύ Κατάρ και Σαουδικής Αραβίας θα φτάσει μέχρι τα κεντρικά γραφεία της Hapag-Lloyd στο Αμβούργο, χωρίς να μπορεί κανείς να προβλέψει τις συνέπειες που μία πιθανή «σύγκρουση» των δύο μερών μπορεί να έχει για το μέλλον της ίδιας της Hapag-Lloyd. Και αυτό γιατί η εταιρεία έχει σχεδιάσει στο επόμενο διάστημα, όπως αναφέρει το γερμανικό δίκτυο «NDR» να προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, με συμμετοχή τόσο του Κατάρ όσο και της Σαουδικής Αραβίας και με στόχο τη μείωση των χρεών της.
Το ερώτημα, λοιπόν, που πλέον κυριαρχεί στους ναυτιλιακούς κύκλους του Αμβούργου είναι το ποιες θα είναι οι συνέπειες τόσο για την Hapag-Lloyd, μετά τη συγχώνευσή της με την United Arab Shipping Company, όσο και για την γερμανική ναυτιλία, γενικότερα, εάν η σύγκρουση Κατάρ και Σαουδικής Αραβίας οδηγηθεί στα άκρα.
Φωτό: hapag-lloyd.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων με τον τρόπο διακυβέρνησής του. Εκτός των άλλων, υπενθυμίζεται ότι έχει δεσμευτεί να εξαλείψει…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της CMB.TECH, με την εταιρεία να προχωρά πρόσφατα σε νέες στρατηγικές κινήσεις τόσο…
Μια νέα ρήτρα, σχεδιασμένη για τα ειδικά τέλη της Κίνας σε πλοία συνδεδεμένα με τις ΗΠΑ, αναπτύσσει η BIMCO. «Ο κλάδος μας αντιμετωπίζει αυξανόμενη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ