
Έχουν αρχίσει πλέον να είναι εμφανείς οι συνέπειες σε μεγάλες ναυτιλιακές από την κρίση στο Κατάρ, ενώ γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα αναφέρουν ότι τα απόνερα της κρίσης έχουν αρχίσει να φτάνουν μέχρι και το Αμβούργο.
Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η γερμανική Hapag-Lloyd με δεδομένο πως τόσο το Κατάρ όσο και η Σαουδική Αραβία, μέσω των κρατικών επενδυτικών ταμείων τους, είναι μεγαλομέτοχοι στην γερμανική ναυτιλιακή και μάλιστα με εκπροσώπηση και στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας.
Σε ό,τι αφορά το Κατάρ, μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης Hapag-Lloyd και UASC, κατέχει πλέον το 14,4% της γερμανικής ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σχεδόν το ίδιο ποσοστό που κατέχει και η πόλη του Αμβούργου, ενώ η Σαουδική Αραβία κατέχει ένα σχετικά μικρότερο ποσοστό.
Βέβαια, από την πλευρά της Hapag-Lloyd δεν γίνεται προς το παρόν κανένα σχόλιο για τις εξελίξεις στον Περσικό Κόλπο. Ωστόσο, εκφράζεται ο φόβος πως σύντομα η διαφορά μεταξύ Κατάρ και Σαουδικής Αραβίας θα φτάσει μέχρι τα κεντρικά γραφεία της Hapag-Lloyd στο Αμβούργο, χωρίς να μπορεί κανείς να προβλέψει τις συνέπειες που μία πιθανή «σύγκρουση» των δύο μερών μπορεί να έχει για το μέλλον της ίδιας της Hapag-Lloyd. Και αυτό γιατί η εταιρεία έχει σχεδιάσει στο επόμενο διάστημα, όπως αναφέρει το γερμανικό δίκτυο «NDR» να προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, με συμμετοχή τόσο του Κατάρ όσο και της Σαουδικής Αραβίας και με στόχο τη μείωση των χρεών της.
Το ερώτημα, λοιπόν, που πλέον κυριαρχεί στους ναυτιλιακούς κύκλους του Αμβούργου είναι το ποιες θα είναι οι συνέπειες τόσο για την Hapag-Lloyd, μετά τη συγχώνευσή της με την United Arab Shipping Company, όσο και για την γερμανική ναυτιλία, γενικότερα, εάν η σύγκρουση Κατάρ και Σαουδικής Αραβίας οδηγηθεί στα άκρα.
Φωτό: hapag-lloyd.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ