
Η λιμενική συμφόρηση που έχει καταγραφεί σε λιμάνια της Κίνας, όπως της Σαγκάης, από τις αρχές του περασμένου Απριλίου, έχει προκαλέσει προβλήματα και καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση κυρίως των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αυτό έχει ως συνέπεια αρκετές εταιρείες να λειτουργούν με αυξημένες ταχύτητες τα πλοία τους προκειμένου να καλύψουν τον χαμένο χρόνο, ενώ άλλες επιλέγουν να επωμιστούν το κόστος της καθυστέρησης προκειμένου να αποφύγουν το πρόσθετο κόστος καυσίμων που συνεπάγεται η αύξηση της ταχύτητας των πλοίων. Επίσης πολλά είναι εκείνα τα πλοία που αναπρογραμματίζουν τα δρομολόγιά τους και προσεγγίζουν άλλους τερματικούς σταθμούς της Κίνας, για να εξυπηρετηθούν μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα.
Οι λιμενικές αρχές της Σαγκάης απέδωσαν τις λιμενικές συμφορήσεις στον ανασχηματισμό των μεγάλων συμμαχιών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έλαβε χώρα την 1η Απριλίου, οι οποίες από τέσσερις συμμαχίες έγιναν τρεις. Το γεγονός αυτό αναμένεται να επηρεάζει σημαντικά την κίνηση στα λιμάνια της Κίνας μέχρι και τα τέλη του τρέχοντος έτους.
Σύμφωνα με τον κ. Xu Jianhua, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Ναυτιλιακών Σπουδών της Σαγκάης, το λιμάνι της Σαγκάης ήδη εξυπηρετεί μεγαλύτερο όγκο φορτίων από την παραγωγική του δυναμικότητα. Επιπλέον ο ίδιος πρότεινε να αναλάβουν και άλλα λιμάνια της Κίνας, όπως αυτό της Taicang, την εξυπηρέτηση των φορτίων του εγχώριου εμπορίου της Ασίας, για να αποσυμφορηθεί η κίνηση σε ορισμένα λιμάνια της χώρας.
Ένας ακόμη παράγοντας που συμβάλλει στην αυξημένη λιμενική κίνηση της Κίνας, σύμφωνα με εκπρόσωπο της China Shippers Association, είναι η αύξηση του εμπορίου της χώρας. Σύμφωνα με στοιχεία, το πρώτο τετράμηνο του 2017, η συνολική αξία των εισαγωγών και των εξαγωγών της Κίνας αυξήθηκε κατά 20,3%, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους. Τέλος, οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούν, όπως η ομίχλη και οι βροχοπτώσεις, έχουν συμβάλλει στην καθυστέρηση των λιμενικών εργασιών.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/WU HONG
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ