
Η λιμενική συμφόρηση που έχει καταγραφεί σε λιμάνια της Κίνας, όπως της Σαγκάης, από τις αρχές του περασμένου Απριλίου, έχει προκαλέσει προβλήματα και καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση κυρίως των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αυτό έχει ως συνέπεια αρκετές εταιρείες να λειτουργούν με αυξημένες ταχύτητες τα πλοία τους προκειμένου να καλύψουν τον χαμένο χρόνο, ενώ άλλες επιλέγουν να επωμιστούν το κόστος της καθυστέρησης προκειμένου να αποφύγουν το πρόσθετο κόστος καυσίμων που συνεπάγεται η αύξηση της ταχύτητας των πλοίων. Επίσης πολλά είναι εκείνα τα πλοία που αναπρογραμματίζουν τα δρομολόγιά τους και προσεγγίζουν άλλους τερματικούς σταθμούς της Κίνας, για να εξυπηρετηθούν μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα.
Οι λιμενικές αρχές της Σαγκάης απέδωσαν τις λιμενικές συμφορήσεις στον ανασχηματισμό των μεγάλων συμμαχιών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έλαβε χώρα την 1η Απριλίου, οι οποίες από τέσσερις συμμαχίες έγιναν τρεις. Το γεγονός αυτό αναμένεται να επηρεάζει σημαντικά την κίνηση στα λιμάνια της Κίνας μέχρι και τα τέλη του τρέχοντος έτους.
Σύμφωνα με τον κ. Xu Jianhua, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Ναυτιλιακών Σπουδών της Σαγκάης, το λιμάνι της Σαγκάης ήδη εξυπηρετεί μεγαλύτερο όγκο φορτίων από την παραγωγική του δυναμικότητα. Επιπλέον ο ίδιος πρότεινε να αναλάβουν και άλλα λιμάνια της Κίνας, όπως αυτό της Taicang, την εξυπηρέτηση των φορτίων του εγχώριου εμπορίου της Ασίας, για να αποσυμφορηθεί η κίνηση σε ορισμένα λιμάνια της χώρας.
Ένας ακόμη παράγοντας που συμβάλλει στην αυξημένη λιμενική κίνηση της Κίνας, σύμφωνα με εκπρόσωπο της China Shippers Association, είναι η αύξηση του εμπορίου της χώρας. Σύμφωνα με στοιχεία, το πρώτο τετράμηνο του 2017, η συνολική αξία των εισαγωγών και των εξαγωγών της Κίνας αυξήθηκε κατά 20,3%, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους. Τέλος, οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούν, όπως η ομίχλη και οι βροχοπτώσεις, έχουν συμβάλλει στην καθυστέρηση των λιμενικών εργασιών.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/WU HONG
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ