
Η λιμενική συμφόρηση που έχει καταγραφεί σε λιμάνια της Κίνας, όπως της Σαγκάης, από τις αρχές του περασμένου Απριλίου, έχει προκαλέσει προβλήματα και καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση κυρίως των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αυτό έχει ως συνέπεια αρκετές εταιρείες να λειτουργούν με αυξημένες ταχύτητες τα πλοία τους προκειμένου να καλύψουν τον χαμένο χρόνο, ενώ άλλες επιλέγουν να επωμιστούν το κόστος της καθυστέρησης προκειμένου να αποφύγουν το πρόσθετο κόστος καυσίμων που συνεπάγεται η αύξηση της ταχύτητας των πλοίων. Επίσης πολλά είναι εκείνα τα πλοία που αναπρογραμματίζουν τα δρομολόγιά τους και προσεγγίζουν άλλους τερματικούς σταθμούς της Κίνας, για να εξυπηρετηθούν μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα.
Οι λιμενικές αρχές της Σαγκάης απέδωσαν τις λιμενικές συμφορήσεις στον ανασχηματισμό των μεγάλων συμμαχιών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έλαβε χώρα την 1η Απριλίου, οι οποίες από τέσσερις συμμαχίες έγιναν τρεις. Το γεγονός αυτό αναμένεται να επηρεάζει σημαντικά την κίνηση στα λιμάνια της Κίνας μέχρι και τα τέλη του τρέχοντος έτους.
Σύμφωνα με τον κ. Xu Jianhua, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Ναυτιλιακών Σπουδών της Σαγκάης, το λιμάνι της Σαγκάης ήδη εξυπηρετεί μεγαλύτερο όγκο φορτίων από την παραγωγική του δυναμικότητα. Επιπλέον ο ίδιος πρότεινε να αναλάβουν και άλλα λιμάνια της Κίνας, όπως αυτό της Taicang, την εξυπηρέτηση των φορτίων του εγχώριου εμπορίου της Ασίας, για να αποσυμφορηθεί η κίνηση σε ορισμένα λιμάνια της χώρας.
Ένας ακόμη παράγοντας που συμβάλλει στην αυξημένη λιμενική κίνηση της Κίνας, σύμφωνα με εκπρόσωπο της China Shippers Association, είναι η αύξηση του εμπορίου της χώρας. Σύμφωνα με στοιχεία, το πρώτο τετράμηνο του 2017, η συνολική αξία των εισαγωγών και των εξαγωγών της Κίνας αυξήθηκε κατά 20,3%, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους. Τέλος, οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούν, όπως η ομίχλη και οι βροχοπτώσεις, έχουν συμβάλλει στην καθυστέρηση των λιμενικών εργασιών.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/WU HONG
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ