
Η λιμενική συμφόρηση που έχει καταγραφεί σε λιμάνια της Κίνας, όπως της Σαγκάης, από τις αρχές του περασμένου Απριλίου, έχει προκαλέσει προβλήματα και καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση κυρίως των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αυτό έχει ως συνέπεια αρκετές εταιρείες να λειτουργούν με αυξημένες ταχύτητες τα πλοία τους προκειμένου να καλύψουν τον χαμένο χρόνο, ενώ άλλες επιλέγουν να επωμιστούν το κόστος της καθυστέρησης προκειμένου να αποφύγουν το πρόσθετο κόστος καυσίμων που συνεπάγεται η αύξηση της ταχύτητας των πλοίων. Επίσης πολλά είναι εκείνα τα πλοία που αναπρογραμματίζουν τα δρομολόγιά τους και προσεγγίζουν άλλους τερματικούς σταθμούς της Κίνας, για να εξυπηρετηθούν μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα.
Οι λιμενικές αρχές της Σαγκάης απέδωσαν τις λιμενικές συμφορήσεις στον ανασχηματισμό των μεγάλων συμμαχιών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έλαβε χώρα την 1η Απριλίου, οι οποίες από τέσσερις συμμαχίες έγιναν τρεις. Το γεγονός αυτό αναμένεται να επηρεάζει σημαντικά την κίνηση στα λιμάνια της Κίνας μέχρι και τα τέλη του τρέχοντος έτους.
Σύμφωνα με τον κ. Xu Jianhua, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Ναυτιλιακών Σπουδών της Σαγκάης, το λιμάνι της Σαγκάης ήδη εξυπηρετεί μεγαλύτερο όγκο φορτίων από την παραγωγική του δυναμικότητα. Επιπλέον ο ίδιος πρότεινε να αναλάβουν και άλλα λιμάνια της Κίνας, όπως αυτό της Taicang, την εξυπηρέτηση των φορτίων του εγχώριου εμπορίου της Ασίας, για να αποσυμφορηθεί η κίνηση σε ορισμένα λιμάνια της χώρας.
Ένας ακόμη παράγοντας που συμβάλλει στην αυξημένη λιμενική κίνηση της Κίνας, σύμφωνα με εκπρόσωπο της China Shippers Association, είναι η αύξηση του εμπορίου της χώρας. Σύμφωνα με στοιχεία, το πρώτο τετράμηνο του 2017, η συνολική αξία των εισαγωγών και των εξαγωγών της Κίνας αυξήθηκε κατά 20,3%, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους. Τέλος, οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούν, όπως η ομίχλη και οι βροχοπτώσεις, έχουν συμβάλλει στην καθυστέρηση των λιμενικών εργασιών.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/WU HONG
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συνετρίβη έξω από την Άγκυρα ιδιωτικό αεροσκάφος στο οποίο, σύμφωνα με τις τουρκικές αρχές, επέβαινε υψηλόβαθμη στρατιωτική αποστολή από τη Λιβύη. Μεταξύ των επιβαινόντων…

Το «Κοινό Σχέδιο Δράσης Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ» και το «Πρόγραμμα Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ» για το έτος 2026 υπεγράφησαν χθες, Δευτέρα 22 και σήμερα, Τρίτη 23 Δεκεμβρίου,…

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε χθες Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου την προσεχή ναυπήγηση νέας κλάσης πολεμικών πλοίων μεγάλου μεγέθους με το όνομά του, κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ