
Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του «LPG Forecaster» η οποία δημοσιεύεται από την Drewry, αναμένεται να συνεχιστεί η υπερπροσφορά πλοίων μεταφοράς LPG για τα δύο επόμενα χρόνια. Το γεγονός αυτό θα συμβάλλει στην περαιτέρω μείωση των ναύλων για όλες σχεδόν τις κατηγορίες πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου.
Κατά τη διάρκεια του 2017 αναμένεται να καταγραφεί 16% αύξηση στον στόλο των LPGs, με εξαίρεση τα πλοία μικρού μεγέθους (1.000-5.000 κυβικά μέτρα), στα οποία θα παρατηρηθεί χαμηλός ρυθμός αύξησης του στόλου τους. Συγκεκριμένα, ο ρυθμός αύξησης της συγκεκριμένης κατηγορίας LPGs εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 3% εντός του τρέχοντος έτους. Συγκριτικά τα τρία τελευταία χρόνια η αύξηση ήταν της τάξεως του 4%.
Σύμφωνα με την Drewry θα επέλθει περαιτέρω μείωση στο ρυθμό αύξησης των LPG πλοίων μικρού μεγέθους, καθώς μόνο ένα τέτοιο πλοίο αναμένεται να παραδοθεί το 2018 και, προς το παρόν, κανένα άλλο για το άμεσο μέλλον, ενώ αρκετά είναι τα πλοία αυτής της κατηγορίας που θα οδηγηθούν προς διάλυση. Αυτό θα οδηγήσει σε αύξηση των ναύλων, τουλάχιστον για την κατηγορία των LPG πλοίων μικρού μεγέθους. Στην αύξηση των ναύλων θα συμβάλλει επιπλέον και η αυξημένη ζήτηση τέτοιων πλοίων από μέρους της Κίνας για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της εσωτερικής της αγοράς.
Αξίζει να αναφερθεί ότι σύμφωνα με την Drewry η μείωση της υπερπροσφοράς LPG πλοίων μικρού μεγέθους το 2017 θα αυξήσει τους ναύλους της εν λόγω κατηγορίας κατά 8%, συγκριτικά με το περασμένο έτος. Αυτό σημαίνει ότι για ένα πλοίο χωρητικότητας 3.500 κυβικών μέτρων οι ναύλοι θα ανέρχονται περίπου σε $182.000/μήνα. Σύμφωνα με τον κύριο αναλυτή της Drewry, Shresth Sharma, «εφόσον η μείωση της υπερπροσφοράς πλοίων συνεχιστεί και τον επόμενο χρόνο, εκτιμάται ότι οι ναύλοι μπορούν να φτάσουν το 2019 σε $210.000/μήνα περίπου».
Φωτό: kline.co.jp
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ