
Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του «LPG Forecaster» η οποία δημοσιεύεται από την Drewry, αναμένεται να συνεχιστεί η υπερπροσφορά πλοίων μεταφοράς LPG για τα δύο επόμενα χρόνια. Το γεγονός αυτό θα συμβάλλει στην περαιτέρω μείωση των ναύλων για όλες σχεδόν τις κατηγορίες πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου.
Κατά τη διάρκεια του 2017 αναμένεται να καταγραφεί 16% αύξηση στον στόλο των LPGs, με εξαίρεση τα πλοία μικρού μεγέθους (1.000-5.000 κυβικά μέτρα), στα οποία θα παρατηρηθεί χαμηλός ρυθμός αύξησης του στόλου τους. Συγκεκριμένα, ο ρυθμός αύξησης της συγκεκριμένης κατηγορίας LPGs εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 3% εντός του τρέχοντος έτους. Συγκριτικά τα τρία τελευταία χρόνια η αύξηση ήταν της τάξεως του 4%.
Σύμφωνα με την Drewry θα επέλθει περαιτέρω μείωση στο ρυθμό αύξησης των LPG πλοίων μικρού μεγέθους, καθώς μόνο ένα τέτοιο πλοίο αναμένεται να παραδοθεί το 2018 και, προς το παρόν, κανένα άλλο για το άμεσο μέλλον, ενώ αρκετά είναι τα πλοία αυτής της κατηγορίας που θα οδηγηθούν προς διάλυση. Αυτό θα οδηγήσει σε αύξηση των ναύλων, τουλάχιστον για την κατηγορία των LPG πλοίων μικρού μεγέθους. Στην αύξηση των ναύλων θα συμβάλλει επιπλέον και η αυξημένη ζήτηση τέτοιων πλοίων από μέρους της Κίνας για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της εσωτερικής της αγοράς.
Αξίζει να αναφερθεί ότι σύμφωνα με την Drewry η μείωση της υπερπροσφοράς LPG πλοίων μικρού μεγέθους το 2017 θα αυξήσει τους ναύλους της εν λόγω κατηγορίας κατά 8%, συγκριτικά με το περασμένο έτος. Αυτό σημαίνει ότι για ένα πλοίο χωρητικότητας 3.500 κυβικών μέτρων οι ναύλοι θα ανέρχονται περίπου σε $182.000/μήνα. Σύμφωνα με τον κύριο αναλυτή της Drewry, Shresth Sharma, «εφόσον η μείωση της υπερπροσφοράς πλοίων συνεχιστεί και τον επόμενο χρόνο, εκτιμάται ότι οι ναύλοι μπορούν να φτάσουν το 2019 σε $210.000/μήνα περίπου».
Φωτό: kline.co.jp
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ