
Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του «Chemical Forecaster» που δημοσιεύεται από την Drewry, η ζήτηση που παρατηρείται για μεθανόλη και για έλαια θα οδηγήσει σε αύξηση το στόλο των πλοίων που μεταφέρουν χημικά φορτία. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το πρώτο τρίμηνο του 2017 είχαν παραδοθεί 50 νεότευκτα πλοία, εκ των οποίων τα 25 ήταν δεξαμενόπλοια ανοξείδωτου χάλυβα που μεταφέρουν χημικά φορτία. Με βάση το βιβλίο παραγγελιών, αναμένεται μέχρι το 2020 να έχουν παραδοθεί 144 chemical tankers, συνολικής χωρητικότητας 3,4 εκατ. DWT, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 22% της υπάρχουσας χωρητικότητας αυτών των πλοίων.
Το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους ο στόλος των chemical tankers αυξήθηκε κατά 1,3%. Ενδιαφέρον έχει ότι τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν χημικά φορτία και έλαια αυξήθηκαν κατά 26, ενώ τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν προϊόντα καθαρού πετρελαίου (clean petroleum product tankers) αυξήθηκαν κατά 10. Το γεγονός αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2016, όταν και είχαν προστεθεί 19 δεξαμενόπλοια στον στόλο των clean petroleum product tankers, ενώ μόλις 9 είχαν προστεθεί στον στόλο των πλοίων που μεταφέρουν χημικά φορτία. Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει το γεγονός ότι τα πλοία που μεταφέρουν προϊόντα πετρελαίου μπορούν εύκολα να μετατραπούν σε πλοία μεταφοράς χημικών φορτίων με αποτέλεσμα να έχουν τη δυνατότητα να αποκομίσουν υψηλότερα κέρδη από τις δραστηριότητές τους.
Σύμφωνα με την Drewry, οι μεγάλοι μεταφορείς χημικών φορτίων επιδιώκουν να συνεργαστούν και να δραστηριοποιηθούν σε γεωγραφικά επωφελείς περιοχές, με στόχο να μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα, εκτοπίζοντας από την αγορά τους μικρού μεγέθους μεταφορείς.
Σύμφωνα με την Hu Qing, κύρια αναλύτρια της Drewry, οι μελλοντικές παραδόσεις θα αφορούν κυρίως chemical tankers, καθώς στη ναυλαγορά των προϊόντων πετρελαίου παρατηρείται ήδη υπερπροσφορά χωρητικότητας. Η ίδια ανέφερε ότι μέχρι τα τέλη του 2017 τα πλοία που μεταφέρουν τόσο χημικά φορτία όσο και έλαια δεν θα αυξηθούν πάνω από 2%. Η κα Qing επεσήμανε επίσης ότι μέχρι το 2018 ο στόλος των chemical tankers θα έχει υπερβεί σε ανάπτυξη τον στόλο των πλοίων που μεταφέρουν προϊόντα πετρελαίου.
Φωτό : bahri. s.a
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ