
Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του «Chemical Forecaster» που δημοσιεύεται από την Drewry, η ζήτηση που παρατηρείται για μεθανόλη και για έλαια θα οδηγήσει σε αύξηση το στόλο των πλοίων που μεταφέρουν χημικά φορτία. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το πρώτο τρίμηνο του 2017 είχαν παραδοθεί 50 νεότευκτα πλοία, εκ των οποίων τα 25 ήταν δεξαμενόπλοια ανοξείδωτου χάλυβα που μεταφέρουν χημικά φορτία. Με βάση το βιβλίο παραγγελιών, αναμένεται μέχρι το 2020 να έχουν παραδοθεί 144 chemical tankers, συνολικής χωρητικότητας 3,4 εκατ. DWT, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 22% της υπάρχουσας χωρητικότητας αυτών των πλοίων.
Το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους ο στόλος των chemical tankers αυξήθηκε κατά 1,3%. Ενδιαφέρον έχει ότι τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν χημικά φορτία και έλαια αυξήθηκαν κατά 26, ενώ τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν προϊόντα καθαρού πετρελαίου (clean petroleum product tankers) αυξήθηκαν κατά 10. Το γεγονός αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2016, όταν και είχαν προστεθεί 19 δεξαμενόπλοια στον στόλο των clean petroleum product tankers, ενώ μόλις 9 είχαν προστεθεί στον στόλο των πλοίων που μεταφέρουν χημικά φορτία. Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει το γεγονός ότι τα πλοία που μεταφέρουν προϊόντα πετρελαίου μπορούν εύκολα να μετατραπούν σε πλοία μεταφοράς χημικών φορτίων με αποτέλεσμα να έχουν τη δυνατότητα να αποκομίσουν υψηλότερα κέρδη από τις δραστηριότητές τους.
Σύμφωνα με την Drewry, οι μεγάλοι μεταφορείς χημικών φορτίων επιδιώκουν να συνεργαστούν και να δραστηριοποιηθούν σε γεωγραφικά επωφελείς περιοχές, με στόχο να μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα, εκτοπίζοντας από την αγορά τους μικρού μεγέθους μεταφορείς.
Σύμφωνα με την Hu Qing, κύρια αναλύτρια της Drewry, οι μελλοντικές παραδόσεις θα αφορούν κυρίως chemical tankers, καθώς στη ναυλαγορά των προϊόντων πετρελαίου παρατηρείται ήδη υπερπροσφορά χωρητικότητας. Η ίδια ανέφερε ότι μέχρι τα τέλη του 2017 τα πλοία που μεταφέρουν τόσο χημικά φορτία όσο και έλαια δεν θα αυξηθούν πάνω από 2%. Η κα Qing επεσήμανε επίσης ότι μέχρι το 2018 ο στόλος των chemical tankers θα έχει υπερβεί σε ανάπτυξη τον στόλο των πλοίων που μεταφέρουν προϊόντα πετρελαίου.
Φωτό : bahri. s.a
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ