
Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του «Chemical Forecaster» που δημοσιεύεται από την Drewry, η ζήτηση που παρατηρείται για μεθανόλη και για έλαια θα οδηγήσει σε αύξηση το στόλο των πλοίων που μεταφέρουν χημικά φορτία. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το πρώτο τρίμηνο του 2017 είχαν παραδοθεί 50 νεότευκτα πλοία, εκ των οποίων τα 25 ήταν δεξαμενόπλοια ανοξείδωτου χάλυβα που μεταφέρουν χημικά φορτία. Με βάση το βιβλίο παραγγελιών, αναμένεται μέχρι το 2020 να έχουν παραδοθεί 144 chemical tankers, συνολικής χωρητικότητας 3,4 εκατ. DWT, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 22% της υπάρχουσας χωρητικότητας αυτών των πλοίων.
Το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους ο στόλος των chemical tankers αυξήθηκε κατά 1,3%. Ενδιαφέρον έχει ότι τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν χημικά φορτία και έλαια αυξήθηκαν κατά 26, ενώ τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν προϊόντα καθαρού πετρελαίου (clean petroleum product tankers) αυξήθηκαν κατά 10. Το γεγονός αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2016, όταν και είχαν προστεθεί 19 δεξαμενόπλοια στον στόλο των clean petroleum product tankers, ενώ μόλις 9 είχαν προστεθεί στον στόλο των πλοίων που μεταφέρουν χημικά φορτία. Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει το γεγονός ότι τα πλοία που μεταφέρουν προϊόντα πετρελαίου μπορούν εύκολα να μετατραπούν σε πλοία μεταφοράς χημικών φορτίων με αποτέλεσμα να έχουν τη δυνατότητα να αποκομίσουν υψηλότερα κέρδη από τις δραστηριότητές τους.
Σύμφωνα με την Drewry, οι μεγάλοι μεταφορείς χημικών φορτίων επιδιώκουν να συνεργαστούν και να δραστηριοποιηθούν σε γεωγραφικά επωφελείς περιοχές, με στόχο να μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα, εκτοπίζοντας από την αγορά τους μικρού μεγέθους μεταφορείς.
Σύμφωνα με την Hu Qing, κύρια αναλύτρια της Drewry, οι μελλοντικές παραδόσεις θα αφορούν κυρίως chemical tankers, καθώς στη ναυλαγορά των προϊόντων πετρελαίου παρατηρείται ήδη υπερπροσφορά χωρητικότητας. Η ίδια ανέφερε ότι μέχρι τα τέλη του 2017 τα πλοία που μεταφέρουν τόσο χημικά φορτία όσο και έλαια δεν θα αυξηθούν πάνω από 2%. Η κα Qing επεσήμανε επίσης ότι μέχρι το 2018 ο στόλος των chemical tankers θα έχει υπερβεί σε ανάπτυξη τον στόλο των πλοίων που μεταφέρουν προϊόντα πετρελαίου.
Φωτό : bahri. s.a
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ