
1.921 ναυτικοί στην δυτική και 545 ναυτικοί στην ανατολική Αφρική έπεσαν θύματα πειρατικών επιθέσεων το περασμένο έτος, γεγονός που είχε επιπτώσεις στην ψυχική και σωματική υγεία των ίδιων των ναυτικών, ενώ είχε και σημαντικό οικονομικό κόστος για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Σύμφωνα με την έκθεση του Oceans Beyond Piracy (2016), που δημοσιεύτηκε την περασμένη Τετάρτη, το ετήσιο κόστος της πειρατείας για το 2016 υπολογίσθηκε σε περισσότερα από 2,2 δις ευρώ.
Σύμφωνα με την έκθεση, οι πειρατικές επιθέσεις που σημειώθηκαν στον Κόλπο της Γουινέας το περασμένο έτος ήταν σχεδόν διπλάσιες σε σχέση με το 2015, ενώ ο αριθμός των ναυτικών που έπεσαν θύματα πειρατικής επίθεσης έφτασε από τους 1.225 στους 1.921 το 2016, με σημαντική αύξηση του αριθμού των ναυτικών που έπεσαν θύματα απαγωγής (96 το 2016, από 44 το 2015).
Σύμφωνα με τον Dirk Siebels, ενός από τους συντάκτες της έκθεσης, «βρήκαμε πως σχεδόν τα δύο τρίτα των καταγεγραμμένων περιστατικών πειρατείας έλαβαν χώρα στα ανοικτά της Νιγηρίας». Σημειώνοντας, πως «οι περισσότερες από αυτές τις επιθέσεις υπήρξαν βίαιες, θέτοντας σε κίνδυνο την ίδια την ζωή των ναυτικών».
Σχολιάζοντας την έκθεση του Oceans Beyond Piracy, η Maria Bruun Skipper, αντιπρόεδρος της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών, σημειώνει πως «αυτά τα στοιχεία δείχνουν σαφώς πως η πειρατεία εξακολουθεί να αποτελεί σημαντική απειλή για την εμπορική ναυτιλία, είτε αναφερόμαστε για την ανατολική είτε για την δυτική Αφρική. Επομένως είναι εξαιρετικά σημαντικό οι ναυτιλιακές εταιρείες να συνεχίσουν να λαμβάνουν όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας των πλοίων τους, προτού αυτά πλεύσουν σε ύδατα όπου υπάρχει ο κίνδυνος πειρατικών επιθέσεων».
Η Ένωση των Δανών Εφοπλιστών εκφράζει τη συγκρατημένη αισιοδοξία της πως με τη συνεργασία των Αρχών της Νιγηρίας, που φαίνεται να έχουν αρχίσει να είναι πιο αποτελεσματικές στην αντιμετώπιση της πειρατικής απειλής, μπορούν να μειωθούν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων στην περιοχή.
Να σημειωθεί ότι η ΕΕ με την υποστήριξη και της Δανίας επιχειρούν μέσω του τετραετούς προγράμματος Gulf of Guinea Inter-regional Network (GoGIN) (2016-2020), να ενισχύσουν τις νιγηριανές Αρχές καθώς και τις Αρχές 18 ακόμη κρατών της περιοχής του Κόλπου της Γουινέας, μεταξύ άλλων, στο έργο τους για την καταπολέμηση της πειρατείας και την διασφάλιση ασφαλών πλόων στα εμπορικά πλοία που πλέουν στα θαλάσσια ύδατα της περιοχής.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/MAZEN MAHDI & criticalmaritimeroutes.eu
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ