
Τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της Κορέας, όπως η Hyundai Heavy Industries, η Samsung Heavy Industries και η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, στοχεύουν στην αύξηση των ναυπηγικών τους δραστηριοτήτων, για να μπορέσουν να επιβιώσουν και κατά δεύτερον να καταγράψουν κέρδη το τρέχον έτος.
Ήδη από το περασμένο έτος άρχισε να αντιστρέφεται η αρνητική εικόνα που εμφάνιζαν τα κορεάτικα ναυπηγεία, καθώς καταγράφηκε μείωση στις ζημιές τους, ενώ για το 2017 στόχος είναι η περαιτέρω βελτίωση των οικονομικών τους μεγεθών. Η Samsung Heavy Industries (SHI) από τις αρχές του έτους είχε θέσει ως στόχο να αυξήσει την αξία του βιβλίου παραγγελιών της, από $5,3 δις που ήταν το 2016 σε $6 δις το τρέχον έτος. Τον περασμένο Ιανουάριο ήταν το πρώτο κορεάτικο ναυπηγείο που δέχτηκε την πρώτη παραγγελία του έτους για μια πλατφόρμα εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου, κόστους $1,27 δις και μέχρι τα τέλη του Μαρτίου η SHI είχε δεχτεί σημαντικό αριθμό παραγγελιών για πλοία μεταφοράς LNG αλλά και κατανάλωσης καυσίμου LNG.
Η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) έχοντας προβλήματα ρευστότητας έχει καταφύγει στη λήψη δανείων από κρατικές κορεάτικες τράπεζες. Η DSME μέσα από την αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων της, την αναδιάρθρωση του χρέους της, την περικοπή θέσεων εργασίας και την πώληση μέρους των περιουσιακών της στοιχείων στοχεύει στη βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών για το 2017. Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, το πρώτο τρίμηνο του 2017 η DSME κατέγραψε κέρδη $258,1 εκατ., σε σχέση με τις ζημιές ύψους $33,7 εκατ. για την αντίστοιχη περίοδο του 2016.
Κέρδη για το πρώτο τρίμηνο του 2017 κατέγραψε και η Hyundai Heavy Industries (HHI), τα οποία ανήλθαν σε $409,6 εκατ., αύξηση κατά 89,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2016, όταν και κατέγραψε κέρδη ύψους $216,2 εκατ. Υψηλόβαθμα στελέχη της ΗΗΙ αποδίδουν την κερδοφορία της εταιρείας τόσο στις αυξανόμενες ναυπηγήσεις πλοίων υψηλής τεχνολογίας, τομέας όπου η εταιρεία έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, όσο και στις προσπάθειες μείωσης των λειτουργικών της εξόδων. Έχει ενδιαφέρον ότι μέχρι και τον Απρίλιο η HHI έχει δεχτεί 39 παραγγελίες, αξίας $2,3 δις, ο μεγαλύτερος αριθμός παραγγελιών που έχει καταγραφεί τα τελευταία τρία έτη στην περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/BARBARA WALTON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ