
Οι Έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού και οι Έλληνες πλοιοκτήτες
πελάτες τους θα επεκτείνουν τη συνεργασία τους για να προωθήσουν τον εξοπλισμό πλοίων με προϊόντα που δημιουργούνται και κατασκευάζονται στην Ελλάδα. Μολονότι και οι δύο πλευρές έχουν συνεργαστεί για αρκετό καιρό, οι Έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού (Hemexpo) και η (Martecma) σκοπεύουν να δημιουργήσουν επισήμως μια ομάδα εργασίας για την προώθηση των κοινών δραστηριοτήτων τους.
Η Ελένη Πολυχρονοπούλου, πρόεδρος της Hemexpo αποκάλυψε την επίσημη συνεργασία στο συνέδριο ‘Support the local Maritime Industry Summit’, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 28 Μαρτίου. Τονίζοντας ότι «ο τομέας κατασκευής ναυτιλιακού εξοπλισμού είναι αυτός με τις καλύτερες επιδόσεις στο χώρο της μεταποίησης», δήλωσε ότι, στο πλαίσιο της συμφωνίας, τα μέλη της Hemexpo θα συμμετέχουν στις συνεδριάσεις της Martecma και αντιστρόφως. Την ίδια στιγμή μερικοί από τους κορυφαίους Έλληνες εφοπλιστές, μέσω της Martecma, προτίθενται να πιέσουν τα ασιατικά και ευρωπαίκά ναυπηγεία να κάνουν όσο το δυνατόν πιο λεπτομερείς τις «λίστες κατασκευαστών» και να επιμείνουν ότι σε αυτές θα πρέπει να περιλαμβάνονται και οι Έλληνες κατασκευαστές.
Αλλωστε, και ο πρόεδρος της Martecma, Σταύρος Χατζηγρηγόρης, διευθύνων σύμβουλος της Maran Gas Maritime του ομίλου Αγγελικούση, δήλωσε ξεκάθαρα ότι οι Έλληνες κατασκευαστές παράγουν «σημαντικά προϊόντα εξοπλισμού που πρέπει να τίθενται στη διάθεση των ιδιοκτητών όταν αναθέτουν την κατασκευή νέων πλοίων σε ναυπηγεία». Εξέφρασε επίσης την ελπίδα ότι σύντομα θα υπογράφεται μια σύμβαση ναυπήγησης όπου ταυτόχρονα θα διευκρινίζεται τι εξοπλισμό θα διαθέτει το πλοίο, και όχι όπως συμβαίνει τώρα, όπου σε δύο γύρους διαπραγματεύσεων πρώτα υπογράφεται η σύμβαση κατασκευής και, στη συνέχεια, άλλη μια για τον εξοπλισμό.
Ο Βασίλης Παπαγεωργίου, αντιπρόεδρος του Ομίλου Τσάκου συμφώνησε, λέγοντας ότι πολλά από τα προϊόντα που κατασκευάζονται στην τοπική αγορά των ναυπηγείων και τοποθετούνται σε νεότευκτα πλοία δεν είναι τόσο ανταγωνιστικά ή δεν διαθέτουν τα στάνταρντ των ελληνικών προϊόντων και πρέπει σύντομα να αντικατασταθούν.
Οι εταιρείες Τσάκου και Αγγελικούση συνεργάζονται με Έλληνες κατασκευαστές όπως και πολλές αλλες μεγάλες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες.
Το συνέδριο, που διοργανώθηκε από την Newsfront / Naftiliaki στο Metropolitan Hotel,
παρακολούθησαν πάνω από 100 σύνεδροι από 61 εταιρείες και
οργανισμούς, καθώς και κυβερνητικοί αξιωματούχοι από το υπουργείο Εξωτερικών και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και συνέδεσε την Hemexpo και τους τεχνικούς διευθυντές των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών μέσω της ένωσής τους, Martecma για μια εξαιρετικά γόνιμη ανταλλαγή ιδεών για το πώς η κάθε πλευρά μπορεί να ωφεληθεί από μια στενότερη συνεργασία.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Martecma, και με προεδρεύοντα τον Ιωάννη Κοκαράκη, αντιπρόεδρο για την τεχνολογία και την ανάπτυξη στην Bureau Veritas, και περιλάμβανε παρουσιάσεις από στελέχη της ναυτιλίας, όπως ο Σ. Χατζηγρηγόρης, ο Β. Παπαγεωργίου, ο Απόστολος Σκεμπές της Arcadia Shipmanagement, η Ε. Πολυχρονοπούλου και μέλη της Hemexpo, D Koronakis SA, Aluminox SA., FARAD SA., FEAC Engineering PC, Kleemann SA, SELMA Ship Electric Marine Control, Prisma Electronics SA, Psyctotherm, Raycap SA, Seabright, NanoPhos SA και Erma First ESK Engineering Solutions οι οποίοι παρουσίασαν τα προϊόντα της εταιρείας τους και τα επιτεύγματα στην διεθνή αγορά των κατασκευαστών εξοπλισμού.
Αυτά τα επιτεύγματα είναι σημαντικά, και είπε ο Β. Παπαγεωργίου «οι πλοιοκτήτες πρέπει να υποστηρίξουν την Hemexpo για να επεκτείνει την παρουσία της στη διεθνή αγορά, αλλά προειδοποίησε ότι «είναι πιο εύκολο να δημιουργήσεις ένα όνομα από το να το διατηρήσεις», τονίζοντας ότι «οι Έλληνες κατασκευαστές πρέπει να βρούν εκπροσώπους σε χώρες όπου κατασκευάζονται πλοία, αντί να εξαρτώνται από τοπικούς ατζέντηδες».
Ο διευθυντής της Costamare Shipping, Δημήτρης Τσαλαπάτης, ένας βετεράνος στο
διεθνή χώρο της παραγωγής εξοπλισμού πλοίων, προειδοποίησε τα μέλη της Hemexpo ότι η εξυπηρέτηση ‘μετά την πώληση’ είναι η βασική προτεραιότητα. Δήλωσε επίσης ότι οι Έλληνες πρέπει να ‘χτυπούν την πόρτα’ όχι μόνο στην ασιατική αγορά αλλά και στην ευρωπαίκή, σημειώνοντας «πολλοί στη ναυτιλιακή αγορά παρακολουθούν αυτά που κάνουν οι Έλληνες» και έφερε ως παράδειγμα ότι «οι Νορβηγοί εκτιμούν τους Έλληνες και την ελληνική ναυτιλία».
Οι εκπρόσωποι των ναυτιλιακών εταιρειών συμφώνησαν σε γενικές γραμμές με τους Χατζηγρηγόρη, Παπαγεωργίου και Κοκαράκη, ότι οι κατασκευαστές πρέπει να είναι έτοιμοι να επωφεληθούν από την αναμενόμενη αύξηση σε παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, με τον Χατζηγρηγόρη να λέει ότι «ο παγκόσμιος στόλος θα πρέπει να ανανεωθεί». Ο Παπαγεωργίου είπε ότι τα νέα καύσιμα και οι περιβαλλοντικές απαιτήσεις «θα φέρουν και πάλι ανάπτυξη στη ναυπηγική βιομηχανία, επειδή πολλά πλοία θα πάνε για διάλυση».
Οι Έλληνες κατασκευαστές μέσα από τις παρουσιάσεις τους τόνισαν ότι είναι σε θέση να
ανταγωνίζονται κατά μέτωπο με τους διεθνείς κατασκευαστές. Μάλιστα, μία από τις εταιρείες έχει ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των $116 εκατ., με πάνω από το 90% να προέρχεται από εξαγωγές.
Όλες οι εταιρείες ανέφεραν ότι ο μεγάλος όγκος των πωλήσεών τους είναι για εξαγωγή,
με τον Κοκαράκη να σχολιάζει, «η ποιότητα των προϊόντων είναι υψηλή, είναι κρίμα που μια χώρα όπως η Ελλάδα δεν έχει σημαντική ναυπηγική δραστηριότητα».
Αρκετές από τις εταιρείες, μεταξύ των οποίων και οι D. Koronakis SA, Aluminox SA, Prisma Electronics SA, Psyctotherm, Raycap, Seabright και NanoPhos ΑΕ, δεν αναπτύσσουν μόνο καινούρια προϊόντα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, αλλά παράγουν και μοναδικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των non-snap back (recoiling) σχοινιών και self healing επιστρώσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ