
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά πρόκειται να προκηρύξει διαγωνισμό για την παραχώρηση έκτασης 12.000 στρεμμάτων γύρω από τη διώρυγα, με στόχο την ανάπτυξη στην περιοχή ενός logistics park.
Κρατικές εταιρείες της Κίνας, όπως η China Communications Construction Corp. καθώς και οι θυγατρικές της, China Harbour Engineering Company και China Railway Group, έχουν ήδη εκφράσει το ενδιαφέρον τους για τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό. Σε δηλώσεις του ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά, Jorge Quijano, αναφέρει ότι το ενδιαφέρον από την Κίνα βασίζεται στη στρατηγική της χώρας να επενδύσουν οι κρατικές της εταιρείες σε έργα υποδομής ανά τον κόσμο, ούτως ώστε να βελτιωθούν οι παγκόσμιες εμπορικές συνδέσεις. Αυτό προκύπτει και από το γεγονός ότι κινέζικες εταιρείες, όπως η Cosco, έχουν ήδη επενδύσει και αναλάβει να διαχειριστούν βασικούς κόμβους logistics όπως είναι οι λιμένες του Πειραιά και του Bandar στη Μαλαισία. Σύμφωνα με τον κ. Quijano, η περιοχή γύρω από τη διώρυγα του Παναμά πρόκειται να χωριστεί σε επιμέρους τμήματα και να παραχωρηθεί στα ενδιαφερόμενα μέρη με συμβάσεις παραχώρησης με διάρκεια έως και 40 έτη.
Επιπλέον, στόχος της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά είναι η παραχώρηση μέσα στο τρέχον έτος του τερματικού σταθμού πλοίων RO-RO που βρίσκεται στον Ειρηνικό και όπως τόνισε ο κ. Quijano αναμένεται μεγάλο ενδιαφέρον από εταιρείες της Κίνας, της Ιαπωνίας, της Νορβηγίας και της Νότιας Κορέας.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις από την πλευρά της Αρχής της Διώρυγας, η παραχώρηση του τερματικού προβλέπεται να αποφέρει για τα 5 πρώτα χρόνια λειτουργίας ετήσια έσοδα ύψους $100-125 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ