
Ξεκινάει τον Απρίλιο η συνεργασία της Hyundai Merchant Marine (HMM) με τις εταιρείες Maersk και Mediterranean Shipping Company (MSC), μετά από την πρόσφατη επίσημη υπογραφή της συμφωνίας τους.
Η συνεργασία διάρκειας τριών ετών αφορά τη μίσθωση χωρητικότητας στα πλοία της HMM (slot purchase agreement). Η συμφωνία αποτελεί μέρος της στρατηγικής της HMM για να επανακάμψει οικονομικά, περιορίζοντας την έκταση των ζημιών που είχαν καταγραφεί το περασμένο έτος.
Η επονομαζόμενη στρατηγική συμμαχία «2M + HMM» θα αφορά συγκεκριμένα τη μίσθωση πλοίων της HMM από τις εταιρείες Maersk και MSC στις εμπορικές διαδρομές Ανατολής- Δύσης.
Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη της HMM, η νέα συμμαχία θα διαθέτει 20% μεγαλύτερη χωρητικότητα σε σχέση με το υφιστάμενο καθεστώς. Ιδιαίτερα για την εξυπηρέτηση των εμπορικών μεταφορών στην θαλάσσια περιοχή του Ειρηνικού θα χρησιμοποιηθούν κατά 50% περισσότερα πλοία σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση. Όπως δήλωσε ο Robbert van Trooijen, chief executive of Maersk Line’s Asia-Pacific operations, η συμμαχία αυτή θα ωφελήσει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, αφού η Maersk θα δραστηριοποιείται με περισσότερα πλοία στην θαλάσσια περιοχή του Ειρηνικού και οι πελάτες της HMM θα επωφεληθούν από την ηγετική θέση της Maersk στην παγκόσμια αγορά. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Alphaliner, η νέα συμμαχία θα διαθέτει τη μεγαλύτερη χωρητικότητα, κατέχοντας μερίδιο πάνω από το 35% του παγκόσμιου στόλου και θα ακολουθεί με 26% η Ocean Alliance (China Cosco Shipping, Evergreen Line, CMA CGM, OOCL). Έχει ενδιαφέρον να αναφέρουμε ότι η HMM, στο πλαίσιο των ενεργειών της για την ενίσχυση της οικονομικής της κατάστασης, έχει προχωρήσει στη σύναψη συμφωνίας και με δύο κορεάτικους μεταφορείς, τους Heung A και Sinokor, για τη δημιουργία μιας συμμαχίας με επίκεντρο το εμπόριο στους ασιατικούς λιμένες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ