
Ξεκινάει τον Απρίλιο η συνεργασία της Hyundai Merchant Marine (HMM) με τις εταιρείες Maersk και Mediterranean Shipping Company (MSC), μετά από την πρόσφατη επίσημη υπογραφή της συμφωνίας τους.
Η συνεργασία διάρκειας τριών ετών αφορά τη μίσθωση χωρητικότητας στα πλοία της HMM (slot purchase agreement). Η συμφωνία αποτελεί μέρος της στρατηγικής της HMM για να επανακάμψει οικονομικά, περιορίζοντας την έκταση των ζημιών που είχαν καταγραφεί το περασμένο έτος.
Η επονομαζόμενη στρατηγική συμμαχία «2M + HMM» θα αφορά συγκεκριμένα τη μίσθωση πλοίων της HMM από τις εταιρείες Maersk και MSC στις εμπορικές διαδρομές Ανατολής- Δύσης.
Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη της HMM, η νέα συμμαχία θα διαθέτει 20% μεγαλύτερη χωρητικότητα σε σχέση με το υφιστάμενο καθεστώς. Ιδιαίτερα για την εξυπηρέτηση των εμπορικών μεταφορών στην θαλάσσια περιοχή του Ειρηνικού θα χρησιμοποιηθούν κατά 50% περισσότερα πλοία σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση. Όπως δήλωσε ο Robbert van Trooijen, chief executive of Maersk Line’s Asia-Pacific operations, η συμμαχία αυτή θα ωφελήσει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, αφού η Maersk θα δραστηριοποιείται με περισσότερα πλοία στην θαλάσσια περιοχή του Ειρηνικού και οι πελάτες της HMM θα επωφεληθούν από την ηγετική θέση της Maersk στην παγκόσμια αγορά. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Alphaliner, η νέα συμμαχία θα διαθέτει τη μεγαλύτερη χωρητικότητα, κατέχοντας μερίδιο πάνω από το 35% του παγκόσμιου στόλου και θα ακολουθεί με 26% η Ocean Alliance (China Cosco Shipping, Evergreen Line, CMA CGM, OOCL). Έχει ενδιαφέρον να αναφέρουμε ότι η HMM, στο πλαίσιο των ενεργειών της για την ενίσχυση της οικονομικής της κατάστασης, έχει προχωρήσει στη σύναψη συμφωνίας και με δύο κορεάτικους μεταφορείς, τους Heung A και Sinokor, για τη δημιουργία μιας συμμαχίας με επίκεντρο το εμπόριο στους ασιατικούς λιμένες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ