
Ξεκινάει τον Απρίλιο η συνεργασία της Hyundai Merchant Marine (HMM) με τις εταιρείες Maersk και Mediterranean Shipping Company (MSC), μετά από την πρόσφατη επίσημη υπογραφή της συμφωνίας τους.
Η συνεργασία διάρκειας τριών ετών αφορά τη μίσθωση χωρητικότητας στα πλοία της HMM (slot purchase agreement). Η συμφωνία αποτελεί μέρος της στρατηγικής της HMM για να επανακάμψει οικονομικά, περιορίζοντας την έκταση των ζημιών που είχαν καταγραφεί το περασμένο έτος.
Η επονομαζόμενη στρατηγική συμμαχία «2M + HMM» θα αφορά συγκεκριμένα τη μίσθωση πλοίων της HMM από τις εταιρείες Maersk και MSC στις εμπορικές διαδρομές Ανατολής- Δύσης.
Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη της HMM, η νέα συμμαχία θα διαθέτει 20% μεγαλύτερη χωρητικότητα σε σχέση με το υφιστάμενο καθεστώς. Ιδιαίτερα για την εξυπηρέτηση των εμπορικών μεταφορών στην θαλάσσια περιοχή του Ειρηνικού θα χρησιμοποιηθούν κατά 50% περισσότερα πλοία σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση. Όπως δήλωσε ο Robbert van Trooijen, chief executive of Maersk Line’s Asia-Pacific operations, η συμμαχία αυτή θα ωφελήσει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, αφού η Maersk θα δραστηριοποιείται με περισσότερα πλοία στην θαλάσσια περιοχή του Ειρηνικού και οι πελάτες της HMM θα επωφεληθούν από την ηγετική θέση της Maersk στην παγκόσμια αγορά. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Alphaliner, η νέα συμμαχία θα διαθέτει τη μεγαλύτερη χωρητικότητα, κατέχοντας μερίδιο πάνω από το 35% του παγκόσμιου στόλου και θα ακολουθεί με 26% η Ocean Alliance (China Cosco Shipping, Evergreen Line, CMA CGM, OOCL). Έχει ενδιαφέρον να αναφέρουμε ότι η HMM, στο πλαίσιο των ενεργειών της για την ενίσχυση της οικονομικής της κατάστασης, έχει προχωρήσει στη σύναψη συμφωνίας και με δύο κορεάτικους μεταφορείς, τους Heung A και Sinokor, για τη δημιουργία μιας συμμαχίας με επίκεντρο το εμπόριο στους ασιατικούς λιμένες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ