
Σε σημερινές του δηλώσεις στον ραδιοφωνικό σταθμό Alpha 98,9 και στους δημοσιογράφους Δήμο Βερύκιο και Σπύρο Λάμπρου, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κ. Θεόδωρος Βενιάμης, προέβη σε σημαντικές καταγγελίες, με κυριότερη ότι οι συνδικαλιστές είναι αυτοί που εμποδίζουν τους Έλληνες να δουλέψουν στα καράβια με μισθό €1.800.
Χαρακτηριστικά, ο κ. Βενιάμης δήλωσε ότι «δεν έχει ναύτες πλέον το ελληνόκτητο βαπόρι» και πως «σε 5.000 ελληνόκτητα πλοία δεν υπηρετούν ούτε πέντε Έλληνες».
Ο κ. Βενιάμης τόνισε πως ο ίδιος «τα τελευταία χρόνια έχω φέρει σε κάθε κυβέρνηση το αίτημα να επαναφερθεί η έννοια της ναυτοσύνης. Πώς όμως; Να δώσουμε το δικαίωμα να ανέβουν οι Έλληνες ναύτες με ανταγωνιστικά μισθολόγια με βάση τη σύμβαση που υπερασπίζεται η ΠΝΟ για τους ξένους ναυτικούς που υπηρετούν στα πλοία. Αυτήν έχουμε προτείνει ώστε να δώσουμε νέες θέσεις εργασίας με βάση τα διεθνή κρατούντα».
Μάλιστα, εξαπολύοντας επίθεση στον πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ Αντώνη Νταλακογιώργο, ανέφερε ότι ο κ. Νταλακογιώργος «δεν εκπροσωπεί την ποντοπόρο ναυτιλία», ενώ σημείωσε ότι «Να μας πει ο κ. Νταλακογιώργος πόσο έχει υπηρετήσει στα πλοία. Αν μπορέσει να βγάλει μια ανακοίνωση, να καταθέσει τη δική του προϋπηρεσία. Δε μπορεί να μη δίνει κάποιος που κάθεται σε μια καρέκλα να κόβει το συνταγματικό δικαίωμα σε νεαρούς Έλληνες να βρουν δουλειά. Ας δει τι συμβαίνει στην ξηρά. Επάνω σε ένα πλοίο έχουμε 18 άτομα για κατώτερο πλήρωμα. Αν σήμερα σαν Έλληνες πλοιοκτήτες απορροφήσουμε στην αρχή 10 μετά 20 μετά 50 χιλιάδες… Να βγει ο κ. Νταλακογιώργος να πει πόσοι Έλληνες ναύτες υπηρετούν στα βαπόρια. Αμφιβάλλω αν υπάρχουν πάνω από 10. Ο Νταλακογιώργος και άλλοι έχουν σφραγίδες και μπλοκάρουν το σύστημα. Υπάρχουν σωματεία για ειδικότητες που έχουν καταργηθεί».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ