
Σε σημερινές του δηλώσεις στον ραδιοφωνικό σταθμό Alpha 98,9 και στους δημοσιογράφους Δήμο Βερύκιο και Σπύρο Λάμπρου, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κ. Θεόδωρος Βενιάμης, προέβη σε σημαντικές καταγγελίες, με κυριότερη ότι οι συνδικαλιστές είναι αυτοί που εμποδίζουν τους Έλληνες να δουλέψουν στα καράβια με μισθό €1.800.
Χαρακτηριστικά, ο κ. Βενιάμης δήλωσε ότι «δεν έχει ναύτες πλέον το ελληνόκτητο βαπόρι» και πως «σε 5.000 ελληνόκτητα πλοία δεν υπηρετούν ούτε πέντε Έλληνες».
Ο κ. Βενιάμης τόνισε πως ο ίδιος «τα τελευταία χρόνια έχω φέρει σε κάθε κυβέρνηση το αίτημα να επαναφερθεί η έννοια της ναυτοσύνης. Πώς όμως; Να δώσουμε το δικαίωμα να ανέβουν οι Έλληνες ναύτες με ανταγωνιστικά μισθολόγια με βάση τη σύμβαση που υπερασπίζεται η ΠΝΟ για τους ξένους ναυτικούς που υπηρετούν στα πλοία. Αυτήν έχουμε προτείνει ώστε να δώσουμε νέες θέσεις εργασίας με βάση τα διεθνή κρατούντα».
Μάλιστα, εξαπολύοντας επίθεση στον πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ Αντώνη Νταλακογιώργο, ανέφερε ότι ο κ. Νταλακογιώργος «δεν εκπροσωπεί την ποντοπόρο ναυτιλία», ενώ σημείωσε ότι «Να μας πει ο κ. Νταλακογιώργος πόσο έχει υπηρετήσει στα πλοία. Αν μπορέσει να βγάλει μια ανακοίνωση, να καταθέσει τη δική του προϋπηρεσία. Δε μπορεί να μη δίνει κάποιος που κάθεται σε μια καρέκλα να κόβει το συνταγματικό δικαίωμα σε νεαρούς Έλληνες να βρουν δουλειά. Ας δει τι συμβαίνει στην ξηρά. Επάνω σε ένα πλοίο έχουμε 18 άτομα για κατώτερο πλήρωμα. Αν σήμερα σαν Έλληνες πλοιοκτήτες απορροφήσουμε στην αρχή 10 μετά 20 μετά 50 χιλιάδες… Να βγει ο κ. Νταλακογιώργος να πει πόσοι Έλληνες ναύτες υπηρετούν στα βαπόρια. Αμφιβάλλω αν υπάρχουν πάνω από 10. Ο Νταλακογιώργος και άλλοι έχουν σφραγίδες και μπλοκάρουν το σύστημα. Υπάρχουν σωματεία για ειδικότητες που έχουν καταργηθεί».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ