
															Η έκθεση “The International Transport Forum’s Ports Policy Review” της Χιλής αναφέρει ότι τα πλοία που έχουν προσεγγίσει τα λιμάνια της χώρας έχουν εκπέμψει στην ατμόσφαιρα περίπου 20.800 τόνους διοξειδίου του αζώτου, 15.700 τόνους διοξειδίου του θείου και άλλους 2.000 τόνους αιωρούμενων σωματιδίων.
Η έκθεση αναφέρει συγκεκριμένα ότι τα containerships είναι τα πιο ρυπογόνα σε ποσοστό 40% και ακολουθούν τα tankers και τα bulk carriers.
Τα λιμάνια της Χιλής με τη μεγαλύτερη ατμοσφαιρική ρύπανση είναι αυτά του San Antonio, Quintero και Valparaiso. Οι πληροφορίες σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις στα λιμάνια από τη λειτουργία των πλοίων είναι περιορισμένες καθώς οι Λιμενικές Αρχές της χώρας δεν είναι υποχρεωμένες να καταγράφουν αυτά τα στοιχεία.
Η έκθεση προτείνει σε πρώτο στάδιο να υιοθετήσουν τα λιμάνια πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω συστημάτων μέτρησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα λιμάνια (παρόμοιο σύστημα χρησιμοποιείται στο λιμάνι του Λος Άντζελες), μέσω πολιτικών για τη σωστή περιβαλλοντική λειτουργία των λιμανιών, μέσω επιχορηγήσεων και επενδύσεων στις λιμενικές υποδομές και τέλος μέσω της αυτονόμησης των λιμανιών, ούτως ώστε ανάλογα με τις ανάγκες τους να αναπτύξουν και τα κατάλληλα εργαλεία για την καταπολέμηση της περιβαλλοντικής ρύπανσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ