
Από τον περασμένο Οκτώβριο οι πειρατές στοχεύουν και επιτίθενται κυρίως σε μεγάλα εμπορικά πλοία που ταξιδεύουν στις θάλασσες της Sulu και της Celebes κοντά στις Φιλιππίνες με στόχο την ομηρία των ναυτικών και την απόσπαση λύτρων. Το ζήτημα αυτό παρακίνησε την Ινδονησία, τη Μαλαισία και τις Φιλιππίνες να ενισχύσουν τις εναέριες και θαλάσσιες περιπολίες στις θαλάσσιες περιοχές τους από όπου διέρχονται ετησίως φορτία αξίας $40 δισ.
Η ReCAAP (Regional Cooperation Agreement on Combating Piracy and Armed Robbery against Ships in Asia), η οποία ειδικεύεται στην αντιμετώπιση της πειρατείας και στη συλλογή σχετικών με την πειρατεία πληροφοριών, συνιστά ότι θα πρέπει να υιοθετηθούν επιχειρησιακά μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης, παρόμοια με αυτά που ελήφθησαν στη Σομαλία και στον Ινδικό ωκεανό. Ενδεικτικά αναφέρονται οι ελιγμοί πλοίων, η αύξηση της ταχύτητάς τους κ.α. Σύμφωνα με την ReCAAP, από τις αρχές του περασμένου Μαρτίου έχουν λάβει χώρα 16 επιθέσεις σε πλοία κοντά στις Φιλιππίνες και από τις επιθέσεις αυτές 15 ναυτικοί συνεχίζουν να παραμένουν σε ομηρία.
Μεγάλο μέρος της ευθύνης για αυτές τις επιθέσεις έχει αναλάβει η ισλαμιστική οργάνωση Αμπού Σαγιάφ, υποστηρικτής και του Ισλαμικού Κράτους. Ως αποτέλεσμα της δράσης της ReCAAP αλλά και χάρη στο σωστό συντονισμό των κρατών-μελών και στην υιοθέτηση μέτρων για την καταπολέμηση της πειρατείας, ο αριθμός των θαλάσσιων επιθέσεων στην Ασία έχει μειωθεί κατά 57%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ