
Το Βερολίνο επιχειρεί με μεθοδικά βήματα να διαμορφώσει ένα νέο, πιο φιλικό περιβάλλον για την ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας της χώρας μέσω της υιοθέτησης ενός νέου στρατηγικού σχεδιασμού με ορίζοντα το 2025, που φέρει τον τίτλο «Maritime Agenda 2025».
To πρόσωπο που έχει αναλάβει το συντονισμό από μέρους της ομοσπονδιακής κυβέρνησης της Γερμανίας των ενεργειών για την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου είναι ο κοινοβουλευτικός υφυπουργός στο ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομίας και Ενέργειας, Uwe Beckmeyer. Ο τελευταίος σε δηλώσεις του τόνισε ότι η Γερμανία χρειάζεται μία επιθετική ναυτιλιακή πολιτική, που θα έχει ως στόχο να αυξηθούν εκ νέου οι θέσεις εργασίας αλλά και να καταστεί η γερμανική ναυτιλιακή βιομηχανία εκ νέου ανταγωνιστική στο διεθνές περιβάλλον.
Οι τομείς-κλειδιά στους οποίους επικεντρώνεται το κύριο βάρος της «Maritime Agenda 2025» είναι οι εξής: η βελτίωση της καινοτομίας κυρίως στις μεσαίου μεγέθους ναυτιλιακές επιχειρήσεις αλλά και παραναυτιλιακές εταιρείες έτσι ώστε αυτές να καταστούν εκ νέου ανταγωνιστικές, η εφαρμογή πολιτικών που θα προστατεύουν το θαλάσσιο περιβάλλον και το κλίμα, η πιο δυναμική είσοδος των επιχειρήσεων στους τομείς της ψηφιοποίησης και της αυτοματοποίησης, το άνοιγμα νέων αγορών για τις γερμανικές ναυτιλιακές/παραναυτιλιακές εταιρείες.
Για την ομοσπονδιακή κυβέρνηση της καγκελαρίου Μέρκελ φαίνεται ότι -παρά τα προβήματα ανταγωνιστικότητας της γερμανικής σημαίας και της εξαγοράς παραδοσιακών γερμανικών εταιρειών από ξένες ναυτιλιακές (όπως η Hamburg Süd)- η ναυτιλία παραμένει ένας σημαντικός κλάδος της γερμανικής οικονομίας, που έχει μεγάλες δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης. Το μέλλον θα δείξει εάν η «Maritime Agenda 2025» της καγκελαρίου θα φέρει τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/INGO WAGNER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ανάπτυξη 2,1% καταγράφηκε πέρυσι στην ελληνική οικονομία, έναντι αύξησης του ΑΕΠ κατά 2,3% που είχε ανακοινωθεί στην πρώτη εκτίμηση τον Μάρτιο 2025. Με το…
Άκρως αισιόδοξος για τις προοπτικές της αγοράς πετρελαίου εμφανίζεται ο OPEC, εν μέσω ανησυχιών από διεθνείς οργανισμούς και αναλυτές για υπερπροσφορά αργού το 2026.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ