
Το Βερολίνο επιχειρεί με μεθοδικά βήματα να διαμορφώσει ένα νέο, πιο φιλικό περιβάλλον για την ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας της χώρας μέσω της υιοθέτησης ενός νέου στρατηγικού σχεδιασμού με ορίζοντα το 2025, που φέρει τον τίτλο «Maritime Agenda 2025».
To πρόσωπο που έχει αναλάβει το συντονισμό από μέρους της ομοσπονδιακής κυβέρνησης της Γερμανίας των ενεργειών για την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου είναι ο κοινοβουλευτικός υφυπουργός στο ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομίας και Ενέργειας, Uwe Beckmeyer. Ο τελευταίος σε δηλώσεις του τόνισε ότι η Γερμανία χρειάζεται μία επιθετική ναυτιλιακή πολιτική, που θα έχει ως στόχο να αυξηθούν εκ νέου οι θέσεις εργασίας αλλά και να καταστεί η γερμανική ναυτιλιακή βιομηχανία εκ νέου ανταγωνιστική στο διεθνές περιβάλλον.
Οι τομείς-κλειδιά στους οποίους επικεντρώνεται το κύριο βάρος της «Maritime Agenda 2025» είναι οι εξής: η βελτίωση της καινοτομίας κυρίως στις μεσαίου μεγέθους ναυτιλιακές επιχειρήσεις αλλά και παραναυτιλιακές εταιρείες έτσι ώστε αυτές να καταστούν εκ νέου ανταγωνιστικές, η εφαρμογή πολιτικών που θα προστατεύουν το θαλάσσιο περιβάλλον και το κλίμα, η πιο δυναμική είσοδος των επιχειρήσεων στους τομείς της ψηφιοποίησης και της αυτοματοποίησης, το άνοιγμα νέων αγορών για τις γερμανικές ναυτιλιακές/παραναυτιλιακές εταιρείες.
Για την ομοσπονδιακή κυβέρνηση της καγκελαρίου Μέρκελ φαίνεται ότι -παρά τα προβήματα ανταγωνιστικότητας της γερμανικής σημαίας και της εξαγοράς παραδοσιακών γερμανικών εταιρειών από ξένες ναυτιλιακές (όπως η Hamburg Süd)- η ναυτιλία παραμένει ένας σημαντικός κλάδος της γερμανικής οικονομίας, που έχει μεγάλες δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης. Το μέλλον θα δείξει εάν η «Maritime Agenda 2025» της καγκελαρίου θα φέρει τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/INGO WAGNER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ