
Το Βερολίνο επιχειρεί με μεθοδικά βήματα να διαμορφώσει ένα νέο, πιο φιλικό περιβάλλον για την ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας της χώρας μέσω της υιοθέτησης ενός νέου στρατηγικού σχεδιασμού με ορίζοντα το 2025, που φέρει τον τίτλο «Maritime Agenda 2025».
To πρόσωπο που έχει αναλάβει το συντονισμό από μέρους της ομοσπονδιακής κυβέρνησης της Γερμανίας των ενεργειών για την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου είναι ο κοινοβουλευτικός υφυπουργός στο ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομίας και Ενέργειας, Uwe Beckmeyer. Ο τελευταίος σε δηλώσεις του τόνισε ότι η Γερμανία χρειάζεται μία επιθετική ναυτιλιακή πολιτική, που θα έχει ως στόχο να αυξηθούν εκ νέου οι θέσεις εργασίας αλλά και να καταστεί η γερμανική ναυτιλιακή βιομηχανία εκ νέου ανταγωνιστική στο διεθνές περιβάλλον.
Οι τομείς-κλειδιά στους οποίους επικεντρώνεται το κύριο βάρος της «Maritime Agenda 2025» είναι οι εξής: η βελτίωση της καινοτομίας κυρίως στις μεσαίου μεγέθους ναυτιλιακές επιχειρήσεις αλλά και παραναυτιλιακές εταιρείες έτσι ώστε αυτές να καταστούν εκ νέου ανταγωνιστικές, η εφαρμογή πολιτικών που θα προστατεύουν το θαλάσσιο περιβάλλον και το κλίμα, η πιο δυναμική είσοδος των επιχειρήσεων στους τομείς της ψηφιοποίησης και της αυτοματοποίησης, το άνοιγμα νέων αγορών για τις γερμανικές ναυτιλιακές/παραναυτιλιακές εταιρείες.
Για την ομοσπονδιακή κυβέρνηση της καγκελαρίου Μέρκελ φαίνεται ότι -παρά τα προβήματα ανταγωνιστικότητας της γερμανικής σημαίας και της εξαγοράς παραδοσιακών γερμανικών εταιρειών από ξένες ναυτιλιακές (όπως η Hamburg Süd)- η ναυτιλία παραμένει ένας σημαντικός κλάδος της γερμανικής οικονομίας, που έχει μεγάλες δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης. Το μέλλον θα δείξει εάν η «Maritime Agenda 2025» της καγκελαρίου θα φέρει τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/INGO WAGNER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ