
Το λιμάνι της Αμβέρσας κατέγραψε σημαντική αύξηση μεγεθών κατά το 2016. Συγκεκριμένα, το περασμένο έτος έκλεισε για την Αμβέρσα με έναν όγκο διακινηθέντων εμπορευμάτων που ξεπερνά τους 214 εκατ. τόνους, ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία του ο λιμένας διαχειρίστηκε περισσότερα από 10 εκατ. TEU (αύξηση 4,2% σε σχέση με το 2015). Από την άλλη σημαντική αύξηση παρατηρείται και στην διακίνηση χύδην υγρών φορτίων, που για το 2016 ανήλθαν σε 70 εκατ. τόνους.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του λιμένα της Αμβέρσας, ο τελευταίος πέτυχε τα τελευταία χρόνια να ενισχύσει την θέση του ως προτιμητέος λιμένας για το εμπόριο από και προς την Άπω Ανατολή, σε βάρος των άμεσων ανταγωνιστών του, των λιμένων του Ρότερνταμ και του Αμβούργου.
Επίσης, ο λιμένας της Αμβέρσας φαίνεται ότι συνεχίζει να αποτελεί προτιμητέο λιμένα προσέγγισης και για τα πλοία των μεγαλύτερων παγκόσμιων συμμαχιών στη ναυτιλία: 2M, Ocean Alliance και THE Alliance.
Μάλιστα, έχει ενδιαφέρον ότι όχι μόνο αυξάνεται ο συνολικός αριθμός των πλοίων που αφίχθηκαν εντός του 2016 στην Αμβέρσα (συνολικά 14.523 πλοία – αύξηση 0,7% σε σχέση με το 2015), αλλά αυξήθηκε σημαντικά και ο αριθμός των μεγάλης χωρητικότητας πλοίων και συγκεκριμένα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άνω των 13.000 TEU. Έτσι, ενώ το 2015 ο λιμένας της Αμβέρσας είχε υποδεχτεί 320 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άνω των 13.000 TEU, το 2016 ο αριθμός αυτός έφτασε στα 458 πλοία (αύξηση κατά 43,1%).
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/DIRK WAEM BELGIUM OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ