
Στις αρχές Δεκεμβρίου ανακοινώθηκε πως η ιστορική γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία Hamburg Süd, η οποία ιδρύθηκε το 1871 και για περισσότερα από 80 χρόνια βρισκόταν υπό τον έλεγχο της γερμανικής οικογενειακής επιχείρησης του August Oetker, περνά -εκτός απροόπτου- στον έλεγχο της δανέζικης Maersk Line A/S. Η εξέλιξη αυτή οδήγησε την Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών να εκδώσει την περασμένη εβδομάδα μία «σκληρή» ανακοίνωση, με την οποία καλείται η γερμανική κυβέρνηση να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για να μην συνεχιστεί αυτό το κύμα των εξαγορών και «για να μπορέσει να διατηρήσει η Γερμανία θέση ισχυρής ναυτιλιακής δύναμης».
Αλλά η μακροχρόνια κρίση που βιώνει (και) η γερμανική ναυτιλία, όπως τα ίδια τα μέλη της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών παραδέχονται, είναι τόσο ισχυρή που μοιάζει να καθίσταται δύσκολη η ανάσχεση των εξαγορών, συγχωνεύσεων και κατ’ επέκταση της διεθνοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Έτσι, μόλις λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση των Γερμανών Εφοπλιστών, στις αρχές της εβδομάδας, ανακοινώθηκε πως μία ακόμα γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία περνά σε ξένα χέρια.
Συγκεκριμένα, η Unterweser Reederei GmbH (URAG) με έδρα την Βρέμη, με σύνολο εργαζομένων που φτάνει τα 160 άτομα και έχοντας υπό την διαχείρισή της 20 ρυμουλκά και διασωστικά σκάφη, ανακοίνωσε στους εργαζομένους της ότι οδηγείται σε υποχρεωτική πώληση, καθώς σε διαφορετική περίπτωση ο κίνδυνος της πτώχευσης θα ήταν άμεσος. Αγοραστής της παραδοσιακής γερμανικής εταιρείας είναι ο ισπανικός όμιλος Boluda.
Η διοίκηση της URAG, που ιδρύθηκε το 1890, θεωρεί ότι η πώληση της εταιρείας στον όμιλο Boluda θα επιτρέψει την περαιτέρω ανάπτυξη της γερμανικής εταιρείας, προσφέροντάς της άνοιγμα σε νέο πελατολόγιο. Η οριστικοποίηση της πώλησης αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του επόμενου Φεβρουαρίου.
Το μέλλον για την URAG μπορεί να παρουσιάζεται ελπιδοφόρο μέσω της εξαγοράς της από την Boluda, αλλά ισχύει το ίδιο για την γερμανική ναυτιλία που βλέπει τον «απογερμανισμό» του στόλου της;
Φωτό: urag.de
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ