
Στις αρχές Δεκεμβρίου ανακοινώθηκε πως η ιστορική γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία Hamburg Süd, η οποία ιδρύθηκε το 1871 και για περισσότερα από 80 χρόνια βρισκόταν υπό τον έλεγχο της γερμανικής οικογενειακής επιχείρησης του August Oetker, περνά -εκτός απροόπτου- στον έλεγχο της δανέζικης Maersk Line A/S. Η εξέλιξη αυτή οδήγησε την Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών να εκδώσει την περασμένη εβδομάδα μία «σκληρή» ανακοίνωση, με την οποία καλείται η γερμανική κυβέρνηση να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για να μην συνεχιστεί αυτό το κύμα των εξαγορών και «για να μπορέσει να διατηρήσει η Γερμανία θέση ισχυρής ναυτιλιακής δύναμης».
Αλλά η μακροχρόνια κρίση που βιώνει (και) η γερμανική ναυτιλία, όπως τα ίδια τα μέλη της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών παραδέχονται, είναι τόσο ισχυρή που μοιάζει να καθίσταται δύσκολη η ανάσχεση των εξαγορών, συγχωνεύσεων και κατ’ επέκταση της διεθνοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Έτσι, μόλις λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση των Γερμανών Εφοπλιστών, στις αρχές της εβδομάδας, ανακοινώθηκε πως μία ακόμα γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία περνά σε ξένα χέρια.
Συγκεκριμένα, η Unterweser Reederei GmbH (URAG) με έδρα την Βρέμη, με σύνολο εργαζομένων που φτάνει τα 160 άτομα και έχοντας υπό την διαχείρισή της 20 ρυμουλκά και διασωστικά σκάφη, ανακοίνωσε στους εργαζομένους της ότι οδηγείται σε υποχρεωτική πώληση, καθώς σε διαφορετική περίπτωση ο κίνδυνος της πτώχευσης θα ήταν άμεσος. Αγοραστής της παραδοσιακής γερμανικής εταιρείας είναι ο ισπανικός όμιλος Boluda.
Η διοίκηση της URAG, που ιδρύθηκε το 1890, θεωρεί ότι η πώληση της εταιρείας στον όμιλο Boluda θα επιτρέψει την περαιτέρω ανάπτυξη της γερμανικής εταιρείας, προσφέροντάς της άνοιγμα σε νέο πελατολόγιο. Η οριστικοποίηση της πώλησης αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του επόμενου Φεβρουαρίου.
Το μέλλον για την URAG μπορεί να παρουσιάζεται ελπιδοφόρο μέσω της εξαγοράς της από την Boluda, αλλά ισχύει το ίδιο για την γερμανική ναυτιλία που βλέπει τον «απογερμανισμό» του στόλου της;
Φωτό: urag.de
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…

Συμφωνία πώλησης του 50% του χαρτοφυλακίου αιολικών και φωτοβολταϊκών έργων στην Ελλάδα, συνολικής ισχύος 424 MW, στην ισπανική Asterion Industrial Partners ανακοίνωσε η TotalEnergies,…

Η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στην Κίνα αναμένεται να καταγράψει ρεκόρ το 2025, με τις εκτιμήσεις ν’ αναφέρουν ότι θα ξεπεράσει τα 10 τρισεκατομμύρια κιλοβατώρες…

Η Ουγγαρία υπέγραψε στις 17 Δεκεμβρίου συμβόλαιο με τις ΗΠΑ για την παράδοση 400 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ετησίως, δήλωσε ο…

Την πιθανότητα πλήρους κατάργησης του πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο και αντικατάστασής του με καθολική απαγόρευση παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών από εταιρείες των G7/ΕΕ εξετάζουν οι…

Την κατασκευή τριών υποθαλάσσιων καλωδιακών συστημάτων στην Παπούα Νέα Γουινέα αναλαμβάνει η Google, σε ένα έργο αξίας $120 εκατ., που χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ