
Πριν από λίγες εβδομάδες η δημοσιοποίηση της πληροφορίας ότι η άλλοτε μεγαλύτερη -γερμανική- τράπεζα ενυπόθηκων ναυτιλιακών δανείων του κόσμου HSH Nordbank AG προχώρησε σε διαγραφή χρεών ύψους €547 εκατ. της γερμανικής εταιρείας Norddeutsche Vermögen Holding (NVH) του πλοιοκτήτη Bernd Kortüm, στην οποία ανήκει και η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία Norddeutsche Reederei H. Schuldt, προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις. Τώρα, μία ακόμα γερμανική κρατική τράπεζα η Norddeutsche Landesbank Girozentrale (Nord/LB) εμφανίζεται στο «κόκκινο».
Συγκεκριμένα, η Nord/LB ανακοίνωσε στις 24 Νοεμβρίου τα οικονομικά αποτελέσματα του εννεαμήνου, από τα οποία προκύπτουν απώλειες της τάξης των € 736 εκατομμυρίων (μετά φόρων). Η αιτία αυτού του κακού οικονομικού αποτελέσματος ήταν η εντεινόμενη ναυτιλιακή κρίση. Για το σύνολο του 2016 η διοίκηση της γερμανικής κρατικής τράπεζας, η οποία έχει έδρα το Αννόβερο και αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές τράπεζες της Γερμανίας με σύνολο ενεργητικού 181 δις ευρώ, αναμένει ζημίες ύψους 1 δις ευρώ. Αλλά για το 2017 η εικόνα προβλέπεται σαφώς καλύτερη, με καταγραφή αξιόλογων κερδών.
Η Nord/LB θα επιβαρυνθεί, επίσης, σημαντικά από το γεγονός ότι αναλαμβάνει τον πλήρη έλεγχο της προβληματικής Bremer Landesbank (ΒLB), καταβάλλοντας για το σκοπό αυτό στην πόλη της Βρέμης και στην ένωση των αποταμιευτικών τραπεζών της Κάτω Σαξονίας ποσό €180 εκατ., καθώς η ΒLB βρίσκεται αντιμέτωπη με μεγάλες ζημίες, ως αποτέλεσμα των μη εξυπηρετούμενων ναυτιλιακών δανείων που είχε χορηγήσει. Να σημειωθεί ότι κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους η ΒLB κατέγραψε καθαρές ζημίες ύψους € 384 εκατομμυρίων.
Φωτό: norddeutsche-reederei.de
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ