
Έκτακτο οικονομικό βοήθημα για τα Χριστούγεννα του 2016 θα πάρουν οι άνεργοι ναυτικοί
από τον προϋπολογισμό του Οίκου Ναύτου για το 2016, με απόφαση του υπουργού
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή.
Με βάση την απόφαση, που συνυπογράφει ο αναπληρωτής υπουργός οικονομικών Γιώργος
Χουλιαράκης, το επίδομα ορίζεται στα 350 ευρώ για τους άγαμους και στα 400 ευρώ για
τους έγγαμους, τους εξομοιούμενος με αυτούς ή όσους έχουν παιδιά.
Για να πάρουν το επίδομα οι άνεργοι ναυτικοί θα πρέπει, αθροιστικά, να:
α) Έχουν συνολική θαλάσσια υπηρεσία μεγαλύτερη από πέντε (5) χρόνια, από την οποία
δώδεκα (12) μήνες τουλάχιστον μέσα στην τελευταία (πριν από την 25η Δεκεμβρίου 2016)
τριετία, ή είκοσι τέσσερις (24) μήνες συνολική θαλάσσια υπηρεσία κατά την τελευταία
(πριν από την 25η Δεκεμβρίου 2016) πενταετία.
β) Έχει μεσολαβήσει, από την τελευταία απόλυσή τους και μέχρι την 25η Δεκεμβρίου 2016,
χρονικό διάστημα όχι μικρότερο από τριάντα (30) ημέρες και μέχρι είκοσι τέσσερις (24)
μήνες (δηλαδή ανεργία από 25–12–2014 έως 25–11– 2016).
γ) Είναι εγγεγραμμένοι στους καταλόγους ανέργων του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής
Εργασίας (Γ.Ε.Ν.Ε.) και να έχουν κάρτα ανεργίας, η οποία εκδόθηκε από την ημέρα της
τελευταίας απόλυσης του ναυτικού και μετέπειτα.
δ) Μην παίρνουν σύνταξη ή δώρο από την πλοιοκτήτρια εταιρεία ή βοήθημα οποιασδήποτε
άλλης μορφής, κατά το χρόνο της καταβολής και να μην προστατεύονται από άλλο δημόσιο
ασφαλιστικό φορέα. Τα επιδόματα ανεργίας και μητρότητας του άρθρου 19 παρ. 2 του π.δ.
894/1981 (Α΄ 226) και του π.δ. 228/1998 (Α΄ 176), όπως ισχύει σήμερα, καθώς και η
επιδότηση σπουδαστών σύμφωνα με την κ.υ.α. υπ’ αριθ. 3627.1/01/2005 (Β΄ 89), όπως
ισχύει, δεν θεωρούνται βοήθημα άλλης μορφής.
ε) Μην έχουν επιδοθεί σε άλλη βιοποριστική απασχόληση μετά την αναγραφομένη στο
ναυτικό τους φυλλάδιο τελευταία απόλυση ή την αναγραφομένη στο διαβατήριό τους
ημερομηνία εισόδου στη χώρα.
Η συνδρομή των προϋποθέσεων των περιπτώσεων α΄ και β΄, ελέγχεται από το ναυτικό
φυλλάδιο.
Την οικονομική ενίσχυση δικαιούνται να λάβουν επίσης οι εξής κατηγορίες ανέργων
ναυτικών:
α) Ναυτικοί που δεν μπορούν να εργασθούν γιατί πάσχουν από χρόνια νοσήματα, εφόσον
έχουν πάνω από πέντε (5) χρόνια θαλάσσια υπηρεσία. Απαιτείται προσκόμιση τελευταίου
εκκαθαριστικού της εφορίας.
β) Ναυτικοί άνεργοι εγγεγραμμένοι στο Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (Γ.Ε.Ν.Ε.)
που απολύθηκαν από τις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων μετά την 25η Ιουνίου 2016,
εφόσον έχουν τουλάχιστον δύο (2) χρόνια συνολική θαλάσσια υπηρεσία.
γ) Ναυτικοί άνεργοι εγγεγραμμένοι στο Γ.Ε.Ν.Ε., που επιδοτήθηκαν κατά τις διατάξεις του
π.δ. 228/1998 (Α΄ 176), όπως αυτό τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα, για ένα τετράμηνο
(04 μήνες) τουλάχιστον μετά την 1η Ιανουαρίου 2016 και δεν ναυτολογήθηκαν από τότε
περισσότερο από έναν (1) μήνα.
Για τον υπολογισμό της αναφερόμενης στις παραγράφους 2 και 3 συνολικής θαλάσσιας
υπηρεσίας, υπολογίζεται η υπηρεσία που έχει αποκτηθεί,
– σε πλοία με Ελληνική σημαία
– σε πλοία με ξένη σημαία, συμβεβλημένα με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (Ν.Α.Τ.),
σε πλοία με ξένη σημαία μη συμβεβλημένα με το Ν.Α.Τ., εφόσον έχει εξαγορασθεί
σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, χωρίς να θίγονται διατάξεις των ενωσιακών
κανονισμών για τον συντονισμό των συστημάτων κοινωνικής ασφάλισης των Κρατών
Μελών της Ε.Ε..
Το χρονικό διάστημα κατά το οποίο ο ναυτικός νοσηλεύθηκε σε κλινική ή νοσοκομείο, με
δαπάνες του οικείου ασφαλιστικού φορέα ή του πλοιοκτήτη, υπολογίζεται ως θαλάσσια
υπηρεσία, για την εφαρμογή αυτής της Υπουργικής Απόφασης.
Η καταβολή της οικονομικής ενίσχυσης αρχίζει από τη δημοσίευση της υπουργικής
απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και τελειώνει στις 29 Δεκεμβρίου 2016. Το
ποσό θα πιστώνεται σε τραπεζικό λογαριασμό. Οι δικαιούχοι θα πρέπει να προσέρχονται
στον Οίκο Ναύτου Πειραιά ή στις Λιμενικές Αρχές, που έχουν ορισθεί για την ασφαλιστική
κάλυψη των ναυτικών, στις οποίες θα γίνει και ο έλεγχος των απαιτούμενων
δικαιολογητικών.\
Φωτο: ΑΠΕ/ ΜΠΕ, ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΑΙΤΑΣ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ