
Προκαταρκτική προσφορά για την εξαγορά στοιχείων του ενεργητικού της Hanjin τα οποία βρίσκονται στην Ασία και τις ΗΠΑ, φέρεται να εξετάζει η Hyundai Merchant Marine Co Ltd, ο μέχρι πρότινος κυριότερος ανταγωνιστής της Hanjin Shipping Co Ltd.
Η Hanjin, η πρώτη μεγάλη εταιρεία στο χώρο της ναυτιλίας που επλήγη από την παγκόσμια κρίση, απευθύνθηκε στις αγορές σε μία προσπάθεια ρευστοποίησης τμήματος των περιουσιακών της στοιχείων προκειμένου να συγκεντρώσει κεφάλαια για την αποπληρωμή μέρους των χρεών της. Τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας αφορούν πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, δέκα θυγατρικές επιχειρήσεις, ενώ εξετάζεται η δυνατότητα αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού αλλά και του δικτύου logistics της εταιρείας, μέσω της εκμίσθωσής τους σε τρίτους.
Πέραν του ενδιαφέροντος της Hyundai ωστόσο, δεν υπάρχει ξεκάθαρο ενδιαφέρον από άλλες εταιρείες, ενώ η διαδικασία υποβολής ενδιαφέροντος θα ολοκληρωθεί στις 28 Οκτωβρίου, με τις τελικές προσφορές να κατατίθενται στις 4 Νοεμβρίου.
Ωστόσο ερωτηματικά εγείρονται κυρίως ως προς το σκέλος του δικτύου logistics της εταιρείας καθώς πολλοί, μεταξύ των οποίων και ο κ. Rahul Kapoor, διευθυντής της Drewry Financial Research Services, αναρωτιούνται “γιατί μία εταιρεία να πληρώσει για ένα δίκτυο, η αξιοπιστία του οποίου έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από την πτώχευση της Hanjin”. Ο ίδιος μάλιστα σημείωσε ότι το μόνο περιουσιακό στοιχεία που αξίζει να εξεταστεί είναι τα πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ηλικίας 8-10 ετών της εταιρείας και χωρητικότητας 6.500 TEUs έκαστο, τα οποία αποτιμώνται μεταξύ 15-18 εκ. δολαρίων το καθένα.
Εξάλλου, νοτιοκορεάτικες πηγές ανέφεραν ότι οι ήδη υπάρχοντες φορτωτές δύσκολα θα έδειχναν ενδιαφέρον για το ανθρώπινο δυναμικό ή το δίκτυο logistics της Hanjin, καθώς διαθέτουν τα δικά τους, εκτός αν πρόκειται για μία νεοεισερχόμενη εταιρεία στον κλάδο.
Η όλη διαδικασία φυσικά δεν περιορίζεται αποκλειστικά σε ένα οικονομικό πλαίσιο αλλά έχει και ευρύτερες πολιτικές προεκτάσεις καθώς η νοτιοκορεατική κυβέρνηση παρακολουθεί με έντονο ενδιαφέρον τις διεργασίες μεταξύ Hyundai και Hanjin. Αν τελεσφορήσουν οι διαπραγματεύσεις, η Hyundai θα αναβαθμίσει το ρόλο της στο πεδίο της διεθνούς αγοράς με ότι αυτό συνεπάγεται και για τη χώρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ