
Προκαταρκτική προσφορά για την εξαγορά στοιχείων του ενεργητικού της Hanjin τα οποία βρίσκονται στην Ασία και τις ΗΠΑ, φέρεται να εξετάζει η Hyundai Merchant Marine Co Ltd, ο μέχρι πρότινος κυριότερος ανταγωνιστής της Hanjin Shipping Co Ltd.
Η Hanjin, η πρώτη μεγάλη εταιρεία στο χώρο της ναυτιλίας που επλήγη από την παγκόσμια κρίση, απευθύνθηκε στις αγορές σε μία προσπάθεια ρευστοποίησης τμήματος των περιουσιακών της στοιχείων προκειμένου να συγκεντρώσει κεφάλαια για την αποπληρωμή μέρους των χρεών της. Τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας αφορούν πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, δέκα θυγατρικές επιχειρήσεις, ενώ εξετάζεται η δυνατότητα αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού αλλά και του δικτύου logistics της εταιρείας, μέσω της εκμίσθωσής τους σε τρίτους.
Πέραν του ενδιαφέροντος της Hyundai ωστόσο, δεν υπάρχει ξεκάθαρο ενδιαφέρον από άλλες εταιρείες, ενώ η διαδικασία υποβολής ενδιαφέροντος θα ολοκληρωθεί στις 28 Οκτωβρίου, με τις τελικές προσφορές να κατατίθενται στις 4 Νοεμβρίου.
Ωστόσο ερωτηματικά εγείρονται κυρίως ως προς το σκέλος του δικτύου logistics της εταιρείας καθώς πολλοί, μεταξύ των οποίων και ο κ. Rahul Kapoor, διευθυντής της Drewry Financial Research Services, αναρωτιούνται “γιατί μία εταιρεία να πληρώσει για ένα δίκτυο, η αξιοπιστία του οποίου έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από την πτώχευση της Hanjin”. Ο ίδιος μάλιστα σημείωσε ότι το μόνο περιουσιακό στοιχεία που αξίζει να εξεταστεί είναι τα πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ηλικίας 8-10 ετών της εταιρείας και χωρητικότητας 6.500 TEUs έκαστο, τα οποία αποτιμώνται μεταξύ 15-18 εκ. δολαρίων το καθένα.
Εξάλλου, νοτιοκορεάτικες πηγές ανέφεραν ότι οι ήδη υπάρχοντες φορτωτές δύσκολα θα έδειχναν ενδιαφέρον για το ανθρώπινο δυναμικό ή το δίκτυο logistics της Hanjin, καθώς διαθέτουν τα δικά τους, εκτός αν πρόκειται για μία νεοεισερχόμενη εταιρεία στον κλάδο.
Η όλη διαδικασία φυσικά δεν περιορίζεται αποκλειστικά σε ένα οικονομικό πλαίσιο αλλά έχει και ευρύτερες πολιτικές προεκτάσεις καθώς η νοτιοκορεατική κυβέρνηση παρακολουθεί με έντονο ενδιαφέρον τις διεργασίες μεταξύ Hyundai και Hanjin. Αν τελεσφορήσουν οι διαπραγματεύσεις, η Hyundai θα αναβαθμίσει το ρόλο της στο πεδίο της διεθνούς αγοράς με ότι αυτό συνεπάγεται και για τη χώρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ