
Προκαταρκτική προσφορά για την εξαγορά στοιχείων του ενεργητικού της Hanjin τα οποία βρίσκονται στην Ασία και τις ΗΠΑ, φέρεται να εξετάζει η Hyundai Merchant Marine Co Ltd, ο μέχρι πρότινος κυριότερος ανταγωνιστής της Hanjin Shipping Co Ltd.
Η Hanjin, η πρώτη μεγάλη εταιρεία στο χώρο της ναυτιλίας που επλήγη από την παγκόσμια κρίση, απευθύνθηκε στις αγορές σε μία προσπάθεια ρευστοποίησης τμήματος των περιουσιακών της στοιχείων προκειμένου να συγκεντρώσει κεφάλαια για την αποπληρωμή μέρους των χρεών της. Τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας αφορούν πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, δέκα θυγατρικές επιχειρήσεις, ενώ εξετάζεται η δυνατότητα αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού αλλά και του δικτύου logistics της εταιρείας, μέσω της εκμίσθωσής τους σε τρίτους.
Πέραν του ενδιαφέροντος της Hyundai ωστόσο, δεν υπάρχει ξεκάθαρο ενδιαφέρον από άλλες εταιρείες, ενώ η διαδικασία υποβολής ενδιαφέροντος θα ολοκληρωθεί στις 28 Οκτωβρίου, με τις τελικές προσφορές να κατατίθενται στις 4 Νοεμβρίου.
Ωστόσο ερωτηματικά εγείρονται κυρίως ως προς το σκέλος του δικτύου logistics της εταιρείας καθώς πολλοί, μεταξύ των οποίων και ο κ. Rahul Kapoor, διευθυντής της Drewry Financial Research Services, αναρωτιούνται “γιατί μία εταιρεία να πληρώσει για ένα δίκτυο, η αξιοπιστία του οποίου έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από την πτώχευση της Hanjin”. Ο ίδιος μάλιστα σημείωσε ότι το μόνο περιουσιακό στοιχεία που αξίζει να εξεταστεί είναι τα πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ηλικίας 8-10 ετών της εταιρείας και χωρητικότητας 6.500 TEUs έκαστο, τα οποία αποτιμώνται μεταξύ 15-18 εκ. δολαρίων το καθένα.
Εξάλλου, νοτιοκορεάτικες πηγές ανέφεραν ότι οι ήδη υπάρχοντες φορτωτές δύσκολα θα έδειχναν ενδιαφέρον για το ανθρώπινο δυναμικό ή το δίκτυο logistics της Hanjin, καθώς διαθέτουν τα δικά τους, εκτός αν πρόκειται για μία νεοεισερχόμενη εταιρεία στον κλάδο.
Η όλη διαδικασία φυσικά δεν περιορίζεται αποκλειστικά σε ένα οικονομικό πλαίσιο αλλά έχει και ευρύτερες πολιτικές προεκτάσεις καθώς η νοτιοκορεατική κυβέρνηση παρακολουθεί με έντονο ενδιαφέρον τις διεργασίες μεταξύ Hyundai και Hanjin. Αν τελεσφορήσουν οι διαπραγματεύσεις, η Hyundai θα αναβαθμίσει το ρόλο της στο πεδίο της διεθνούς αγοράς με ότι αυτό συνεπάγεται και για τη χώρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ