
Μια αρκετά ενδιαφέρουσα ιστορία που επιχειρεί να σκιαγραφήσει τη μετά-Brexit εποχή παρουσίασε σε άρθρο του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg προσπαθώντας, σε ένα δεύτερο επίπεδο ανάλυσης, να αποτυπώσει τη νέα πολιτική – οικονομική στόχευση του Ηνωμένου Βασιλείου. Το άρθρο αναφέρεται στον τρόπο αντίληψης της νέας τάξης πραγμάτων από τοπικούς φορείς και ανθρώπους που ζουν στην περιοχή του Grimsby και του Hull και ήταν υποστηρικτές της προοπτικής του Brexit. Οι κάτοικοι στέκονται σήμερα αισιόδοξοι για τα μελλούμενα καθώς θεωρούν ότι οι περιοχές τους θα λάβουν προσεχώς αυτό που τους αξίζει. Πως μπορεί κάποιος να παραμένει τόσο αισιόδοξος;
Η απάντηση δίνεται από τους αριθμούς: $61 εκ. σε επενδύσεις διακινούνται στην εν λόγω περιοχή από εταιρείες που εξειδικεύονται σε αιολικά πάρκα και γενικότερα στην αιολική ενέργεια. Η Siemens AG διαθέτει ένα εργοστάσιο αξίας 310 εκ. λιρών στην πόλη του Hull.
Επιπλέον, η Dong Energy A/S, η μεγαλύτερη εταιρεία εγκατάστασης offshore ανεμογεννητριών, ανακοίνωσε, τη δημιουργία ενός κέντρου συντονισμού και εξυπηρέτησης στο Grimsby για τουλάχιστον τρία υπό σχεδιασμό offshore αιολικά πάρκα. Το νέο κέντρο αποτελεί τμήμα ενός επενδυτικού σχεδίου ύψους 6 εκ. λιρών στις περιοχές του Grimsby και του Humber μέχρι το 2019.
Παράλληλα, το δημοσίευμα αναφέρει και μία σειρά άλλων πρωτοβουλιών που μπορούν να οδηγήσουν στην περαιτέρω ανάκαμψη των εν λόγω περιοχών. Με βάσει τις εξελίξεις ο κ. John Prescott, πρώην βουλευτής της περιφέρειας Hull East δήλωσε ότι η περιοχή του Hull είναι το Aberdeen της νέας βιομηχανικής ανάπτυξης με σημείο αιχμής την πράσινη ανάπτυξη. Ωστόσο, ο πρώην πολιτικός θεωρεί ότι στο τέλος το Ηνωμένο Βασίλειο δεν θα φύγει από την… Ευρώπη.
Να σημειωθεί ότι το Grimsby και το Hull, παρουσίαζαν και παρουσιάζουν υψηλά ποσοστά ανεργίας και μάλιστα διπλάσια από τον εθνικό μέσο όρο. Παράλληλα υπάρχουν και έντονες μισθολογικές διαφορές ιδίως με τα μεγάλα αστικά κέντρα (ενδεικτικά ο μέσος μισθός στο Λονδίνο είναι κατά 38% υψηλότερος). Η περιοχή βίωσε την σημαντική πτώση της βαριάς βιομηχανίας (χαλυβουργίες) αλλά και την συρρίκνωση στην πρωτογενή παραγωγή.
Σ’ αυτό το πλαίσιο και καθώς η λαϊκή ετυμηγορία για Brexit φαίνεται ότι θα εφαρμοστεί, η πρωθυπουργός της χώρας, Theresa May, προσπαθεί μέσω πρωτοβουλιών να στηρίξει τις εταιρείες παραγωγής και εκμετάλλευσης αιολικής ενέργειας, σε μια νέα προσπάθεια να βρει “συμμάχους” που θα βοηθήσουν τη βρετανική οικονομία σ’ αυτή τη νέα εποχή. Ως συνέπεια αυτού, το Bloomberg αναφέρει ότι η κυβέρνηση στο Λονδίνο έχει ήδη δεσμεύσει περισσότερες από 730 εκ. λίρες προκειμένου να υποστηρίξει την δημιουργία offshore αιολικών πάρκων και άλλων επενδύσεων στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας μέχρι το 2020.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ