
Μέσα στο 2016, η διεθνής σύμβαση SOLAS τροποποιήθηκε σε ότι αφορά είσοδο σε κλειστούς χώρους στα πλοία και ειδικότερα στα όργανα μέτρησης της ατμόσφαιρας των παραπάνω χώρων. Ο νέος κανονισμός στοχεύει στην προστασία των ναυτικών που πρόκειται να εισέλθουν σε κλειστούς χώρους και ισχύει από την 1η Ιουλίου 2016. Σύμφωνα με την παραπάνω αναθεώρηση τα πλοία υποχρεούται να φέρουν τα κατάλληλα όργανα που απαιτούνται ούτως ώστε να δίνεται η δυνατότητα μέτρησης της ατμόσφαιρας των κλειστών χώρων σε οξυγόνο, εύφλεκτα αέρια αλλά και τοξικά αέρια όπως υδρόθειο και μονοξείδιο του άνθρακα πριν την είσοδο των ναυτικών.
Κλειστοί χώροι σύμφωνα με τον ορισμό του Διεθνούς Οδηγού Ασφαλείας για τους Τερματικούς σταθμούς και τα Δεξαμενόπλοια (ISGOTT) είναι χώροι που έχουν περιορισμένα ανοίγματα για την είσοδο και την έξοδο, με ανεπαρκή εξαερισμό και δεν έχουν σχεδιαστεί για συνεχή χρήση από το άνθρωπο. Επομένως εν δυνάμει οι κλειστοί χώροι μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τη ζωή των ναυτικών. Η λέσχη αποζημιώσεων του Ηνωμένου Βασιλείου (UK P & I Club) με βάση αναφορές από τους επιθεωρητές του εντόπισε περιπτώσεις όπου δεν λαμβάνονται μέτρα εξάλειψης του κινδύνου. Με στόχο λοιπόν τον περιορισμό του κινδύνου και κατ’ επέκταση των απαιτήσεων για αποζημιώσεις η λέσχη προτείνει μια σειρά από μέτρα τα οποία πρέπει να συμπεριληφθούν στην ήδη υπάρχουσα λίστα ελέγχου(Checklist).
1. Ο σωλήνας δειγματοληψίας να έχει αρκετό μήκος για να καλύπτει το συνολικό ύψος της δεξαμενής
2. Να παρέχεται εξαερισμός στο χώρο εισόδου έχει για τουλάχιστον 24 ώρες πριν από την είσοδο
3. Να έχει σταματήσει ο εξαερισμός τουλάχιστον 10 λεπτά πριν την πρώτη μέτρηση της ατμόσφαιρας του χώρου.
4. Να έχει προηγηθεί της εισόδου αξιολόγηση κινδύνου και ενημέρωση όλου του προσωπικού που θα εμπλακεί στην επιχείρηση
5. Οι αναπνευστικές συσκευές, να βρίσκονται έτοιμες για χρήση στην είσοδο του χώρου και να υπάρχει εκπαιδευμένο άτομο στο στόμιο της εισόδου καθ’ όλη τη διάρκεια της επιχείρησης σε συνεχή επικοινωνία με τους ναυτικούς που έχουν εισέλθει στο χώρο.
6. Οι ναυτικοί μέσα στο χώρο είναι εφοδιασμένοι με συσκευή εντοπισμού πολλαπλών αερίων (personal multi gas detector)
7. Συνεχής εξαερισμός καθ’ όλη τη διάρκεια της επιχείρησης
8. Η ατμόσφαιρα πρέπει να επανελέγχεται όταν οι ναυτικοί ευρίσκονται μέσα στον κλειστό χώρο
9. Όλο το προσωπικό που εμπλέκεται πρέπει να έχει υπογράψει την άδεια εργασίας μέσα στο χώρο.
Μόνο όταν όλα τα κατάλληλα προληπτικά μέτρα ασφαλείας έχουν ληφθεί θα πρέπει να επιτρέπεται οποιαδήποτε προσωπικό για να εισάγετε ένα κλειστό χώρο επί του σκάφους.
Η προσπάθεια των επιθεωρητών είναι σαφές ότι εστιάζει στην λήψη επιπρόσθετων μέτρων για τον περιορισμό των ατυχημάτων και κατ’ επέκταση των απαιτήσεων αποζημιώσεων. Πριν όμως την πρόταση για την προσθήκη μέτρων η τη βελτίωση των υπαρχόντων καλό είναι να λαμβάνεται υπ όψιν και η άποψη των χρηστών. Προτείνεται λοιπόν οι προτάσεις πριν την εφαρμογή τους να συζητούνται στις επιτροπές ασφαλείας του πλοίου(safety committee meetings) ούτως ώστε οι ναυτικοί να μεταφέρουν την άποψη τους για την αποτελεσματικότητα η όχι των προτεινόμενων αλλαγών η προσθηκών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ