
Αύξηση καταγράφηκε στις τιμές του πετρελαίου, με την τιμή του Brent να σημειώνει υψηλό ενός έτους, μετά την απόφαση της Ρωσίας να συνταχθεί με τις χώρες του OPEC για πάγωμα στην παραγωγή πετρελαίου.
Οι χώρες-μέλη του OPEC προσανατολίζονται σε μείωση της παραγωγής πετρελαίου κατά 700.000 βαρέλια/ημερησίως, ούτως ώστε η συνολική παραγωγή να φτάσει τα 32,5-33 εκατ. βαρέλια ως τις 30 Νοεμβρίου, οπότε και θα συγκληθεί το Συμβούλιο του στη Βιέννη, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Reuters.
Αντίστοιχες κινήσεις και από τη Ρωσία, με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν να δηλώνει σε συνέδριο ενέργειας στην Κωνσταντινούπολη ότι «το πάγωμα ή και η μείωση της παραγωγής είναι ο μόνος τρόπος ώστε να διασφαλιστεί η σταθερότητα στην αγορά ενέργειας». Ο Βλαντιμίρ Πούτιν κάλεσε και τις άλλες πετρελαιοπαραγωγούς χώρες να συνταχθούν με τις αποφάσεις της Ρωσίας.
Σε παρόμοιες δηλώσεις, που μεταδίδει το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Tass, προέβη και ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Gazprom Alexander Medvedev, όπου απαντώντας σε ερώτηση εάν η Gazprom υποστηρίζει την μείωση της παραγωγής, ανέφερε ότι «οι παραγωγοί πετρελαίου και φυσικού αερίου επιχειρούν τη σταθεροποίηση με πάγωμα και όχι μείωση της παραγωγής».
Σε αντίστοιχες κινήσεις μείωσης της παραγωγής δεσμεύτηκαν να προβούν, μέσω της Αλγερίας, και άλλες χώρες εκτός-OPEC.
Αυτή θα είναι η 1η μείωση παραγωγής εδώ και 8 χρόνια και μόλις δύο χρόνια μετά την μεγάλη πτώση των τιμών του μαύρου χρυσού κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των $100/βαρέλι.
Η τιμή του Brent τη Δευτέρα αυξήθηκε 3% και έφτασε τα $53,73/βαρέλι ενώ την Τρίτη κινήθηκε πτωτικά και έκλεισε στα $52,30. Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και το αμερικανικό αργό που έκλεισε την Τρίτη στα $50,70/βαρέλι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Καθώς η σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας στο ναυτιλιακό στερέωμα κλιμακώνεται ραγδαία, με τις δύο υπερδυνάμεις να επιβάλλουν αμοιβαία λιμενικά τέλη, το Πεκίνο εξαπολύει πυρά ακόμα και…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ