
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 875 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,008 μονάδες με $ 12,710 την ημέρα, BPI στις 726 μονάδες στα $ 5,815 την ημέρα, BSI στις 679 μονάδες στα $ 7,102 την ημέρα και BHSI στις 421 μονάδες, στα $ 6,094 την ημέρα.
Σε επίπεδα θεμελιωδών μεγεθών και κυρίως στην ζήτηση (Demand), τα νέα από τους αρμόδιους οργανισμούς συνεχίζουν και παρουσιάζουν αρνητική εικόνα για το Παγκόσμιο Εμπόριο.
Ξεκινώντας, μόλις προ ολίγων ημερών, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου υποβάθμισε σημαντικά την πρόβλεψη του για τον ρυθμό ανάπτυξης του Παγκοσμίου Εμπορίου το 2016, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι θα είναι ο βραδύτερος ρυθμός από την χρηματοοικονομική κρίση. Συγκεκριμένα, ο ΠΟΕ εκτιμά τον ρυθμό ανάπτυξης για φέτος στο 1,7%, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης του Απριλίου που τον τοποθετούσε στο 2,8%. Αντίστοιχα διορθωτική ήταν και η πρόβλεψη για το 2017, μεταξύ 1,8% και 3,1% συγκριτικά με το 3,6% της προηγούμενης εκτίμησης. Την ίδια στιγμή ο ΠΟΕ εκτιμά την αύξηση του Παγκόσμιου ΑΕΠ στο 2,2% για το 2016, γεγονός που σημαίνει ότι αν επιβεβαιωθεί και η πρόβλεψη του 1,7% για το Παγκόσμιο Εμπόριο, τότε ο πολλαπλασιαστής που κατά καιρούς έχουμε αναφέρει (Αύξηση Παγκόσμιου Εμπορίου / Αύξηση Παγκόσμιου ΑΕΠ) για πρώτη φορά μετά από 15 χρόνια θα υποχωρήσει κάτω από την μονάδα. Να υπενθυμίσουμε ότι υπό υγιείς συνθήκες ο πολλαπλασιαστής κυμαινότανε περί του + 1,8.
Ακριβώς την ίδια άποψη εκφράζει και η ΕΚΤ, η οποία σε πρόσφατη ανάλυση της σχετικά με το Παγκόσμιο Εμπόριο αναφέρει πως πρόκειται να παραμείνει ασθενές στα επόμενα χρόνια. Συγκεκριμένα επισημαίνει πως ενώ το Παγκόσμιο Εμπόριο αυξήθηκε κατά μέσο όρο με διπλάσιο ρυθμό από την Παγκόσμια Παραγωγή πριν την κρίση, η αναλογία των εισαγωγών προς το Παγκόσμιο ΑΕΠ έχει παραμείνει στάσιμη τα τελευταία 5 χρόνια και πιθανότατα θα συνεχίσει στα ίδια επίπεδα. Θεωρεί πως η αυξανόμενη σημασία των αναδυόμενων οικονομίων όπου η ανάπτυξη είναι επί το πλείστον λιγότερο έντονη εμπορικά, όπως και η μείωση των διαρθρωτικών παραγόντων έχουν μειώσει την ελαστικότητα του εμπορίου σε Παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο.
Και οι αρνητικές προβλέψεις, τριτώνουν με αυτή του UNCTAD, που επισημαίνει ότι το Παγκόσμιο Εμπόριο μειώθηκε δραματικά το 2016, στο 1,5%, μία ποσοστιαία μονάδα λιγότερο από το Παγκόσμιο ΑΕΠ, αποδίδοντας την πτώση αυτή στην μείωση της Παγκόσμιας ζήτησης (Global Demand) και στη στασιμότητα στα πραγματικά εισοδήματα (Real Wages). Επιπροσθέτως αναφέρει ότι αν δεν ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα από τις κυβερνήσεις τότε ο προστατευτισμός θα αυξηθεί με αποτέλεσμα τον εγκλωβισμό σε έναν επίμονο καθοδικό κύκλο.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘VOGE MASTER’, 174.092 DWT (Shanghai Waigaoqiao) πουλήθηκε από German Insolvency Administrators στην Kassian Maritime στα $ 11,5 εκ.
✏ Στα Kamsarmax και Panamax, το ‘NORD NAVIGATOR’ 82.672 DWT (2008 – Tsuneishi Zosen), αγοράστηκε από την BW Dry Cargo στα $ 11,5 εκ. περίπου και το ‘JIN CHAO’ 75.008 DWT (2011 – Sasebo) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 12,8 εκ.
✏ Στα Ultramax – Supramax, το ‘SAINTY VALIANT’ και το ‘SAINTY VICTORY’ 63.300 DWT (2014 – Sainty) πουλήθηκαν στην Celsious Shipping στα περίπου $ 12,5 εκ. το κάθε ένα και το ‘OCEAN PARADISE’ 58.701 DWT (2007 – Tsuneishi) πουλήθηκε σε Έλληνες από Δικαστήριο στο Τόκυο στα $ 9,3 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Aframax, το ‘LION CITY RIVER’ 105.865 DWT (2007 – Namura) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 21 εκ.
✏ Στα MRs και στα Handy, το ‘SKAZOCHNYJ MOST’ 47.314 DWT (1998 – Uljanik) με Survey Due, πουλήθηκε στα $ 5,5 εκ. περίπου και το ‘TOREA’ 37.069 DWT (2004 – Shina) IMO III, πουλήθηκε στα υψηλά $ 12,8 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ