
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 875 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,008 μονάδες με $ 12,710 την ημέρα, BPI στις 726 μονάδες στα $ 5,815 την ημέρα, BSI στις 679 μονάδες στα $ 7,102 την ημέρα και BHSI στις 421 μονάδες, στα $ 6,094 την ημέρα.
Σε επίπεδα θεμελιωδών μεγεθών και κυρίως στην ζήτηση (Demand), τα νέα από τους αρμόδιους οργανισμούς συνεχίζουν και παρουσιάζουν αρνητική εικόνα για το Παγκόσμιο Εμπόριο.
Ξεκινώντας, μόλις προ ολίγων ημερών, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου υποβάθμισε σημαντικά την πρόβλεψη του για τον ρυθμό ανάπτυξης του Παγκοσμίου Εμπορίου το 2016, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι θα είναι ο βραδύτερος ρυθμός από την χρηματοοικονομική κρίση. Συγκεκριμένα, ο ΠΟΕ εκτιμά τον ρυθμό ανάπτυξης για φέτος στο 1,7%, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης του Απριλίου που τον τοποθετούσε στο 2,8%. Αντίστοιχα διορθωτική ήταν και η πρόβλεψη για το 2017, μεταξύ 1,8% και 3,1% συγκριτικά με το 3,6% της προηγούμενης εκτίμησης. Την ίδια στιγμή ο ΠΟΕ εκτιμά την αύξηση του Παγκόσμιου ΑΕΠ στο 2,2% για το 2016, γεγονός που σημαίνει ότι αν επιβεβαιωθεί και η πρόβλεψη του 1,7% για το Παγκόσμιο Εμπόριο, τότε ο πολλαπλασιαστής που κατά καιρούς έχουμε αναφέρει (Αύξηση Παγκόσμιου Εμπορίου / Αύξηση Παγκόσμιου ΑΕΠ) για πρώτη φορά μετά από 15 χρόνια θα υποχωρήσει κάτω από την μονάδα. Να υπενθυμίσουμε ότι υπό υγιείς συνθήκες ο πολλαπλασιαστής κυμαινότανε περί του + 1,8.
Ακριβώς την ίδια άποψη εκφράζει και η ΕΚΤ, η οποία σε πρόσφατη ανάλυση της σχετικά με το Παγκόσμιο Εμπόριο αναφέρει πως πρόκειται να παραμείνει ασθενές στα επόμενα χρόνια. Συγκεκριμένα επισημαίνει πως ενώ το Παγκόσμιο Εμπόριο αυξήθηκε κατά μέσο όρο με διπλάσιο ρυθμό από την Παγκόσμια Παραγωγή πριν την κρίση, η αναλογία των εισαγωγών προς το Παγκόσμιο ΑΕΠ έχει παραμείνει στάσιμη τα τελευταία 5 χρόνια και πιθανότατα θα συνεχίσει στα ίδια επίπεδα. Θεωρεί πως η αυξανόμενη σημασία των αναδυόμενων οικονομίων όπου η ανάπτυξη είναι επί το πλείστον λιγότερο έντονη εμπορικά, όπως και η μείωση των διαρθρωτικών παραγόντων έχουν μειώσει την ελαστικότητα του εμπορίου σε Παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο.
Και οι αρνητικές προβλέψεις, τριτώνουν με αυτή του UNCTAD, που επισημαίνει ότι το Παγκόσμιο Εμπόριο μειώθηκε δραματικά το 2016, στο 1,5%, μία ποσοστιαία μονάδα λιγότερο από το Παγκόσμιο ΑΕΠ, αποδίδοντας την πτώση αυτή στην μείωση της Παγκόσμιας ζήτησης (Global Demand) και στη στασιμότητα στα πραγματικά εισοδήματα (Real Wages). Επιπροσθέτως αναφέρει ότι αν δεν ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα από τις κυβερνήσεις τότε ο προστατευτισμός θα αυξηθεί με αποτέλεσμα τον εγκλωβισμό σε έναν επίμονο καθοδικό κύκλο.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘VOGE MASTER’, 174.092 DWT (Shanghai Waigaoqiao) πουλήθηκε από German Insolvency Administrators στην Kassian Maritime στα $ 11,5 εκ.
✏ Στα Kamsarmax και Panamax, το ‘NORD NAVIGATOR’ 82.672 DWT (2008 – Tsuneishi Zosen), αγοράστηκε από την BW Dry Cargo στα $ 11,5 εκ. περίπου και το ‘JIN CHAO’ 75.008 DWT (2011 – Sasebo) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 12,8 εκ.
✏ Στα Ultramax – Supramax, το ‘SAINTY VALIANT’ και το ‘SAINTY VICTORY’ 63.300 DWT (2014 – Sainty) πουλήθηκαν στην Celsious Shipping στα περίπου $ 12,5 εκ. το κάθε ένα και το ‘OCEAN PARADISE’ 58.701 DWT (2007 – Tsuneishi) πουλήθηκε σε Έλληνες από Δικαστήριο στο Τόκυο στα $ 9,3 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Aframax, το ‘LION CITY RIVER’ 105.865 DWT (2007 – Namura) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 21 εκ.
✏ Στα MRs και στα Handy, το ‘SKAZOCHNYJ MOST’ 47.314 DWT (1998 – Uljanik) με Survey Due, πουλήθηκε στα $ 5,5 εκ. περίπου και το ‘TOREA’ 37.069 DWT (2004 – Shina) IMO III, πουλήθηκε στα υψηλά $ 12,8 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ