
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η προηγούμενη εβδομάδα χαρακτηρίστηκε από τις υψηλές τιμές των Cash Buyers, οι οποίοι ανέβασαν τις προσφερόμενες τιμές σε επίπεδα άνω των $ 300/Ldt, «αναγκάζοντας» με αυτό τον τρόπο τους κατόχους Containers, των οποία η ναυλαγορά είναι σε απογοητευτικά επίπεδα, να βγάλουν πλοία στην αγορά, σε μία προσπάθεια κατοχύρωσης των υψηλά προσφερόμενων τιμών. Από την άλλη οι End Buyers, οι οποίοι αρχικά ανταποκρίθηκαν σε αυτά τα υψηλά επίπεδα, σιγά-σιγά έχουν αρχίσει και έχουν επιφυλάξεις για την διατήρηση της αγοράς σε αυτά τα επίπεδα, δεδομένης και της υπέρ-προσφοράς πλοίων, κυρίως σε Containers.
H Ινδία, είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά των Panamax Containers, γεγονός που οφείλεται στην αυξητική πορεία των τιμών του εγχώριου σιδήρου που την τελευταία εβδομάδα «κέρδισαν» σχεδόν $ 10 LDT, αλλά και την σταθεροποίηση της ρουπίας στα ικανοποιητικά επίπεδα των 66,5 προς το δολάριο.
Το Μπαγκλαντές, απείχε από την αγορά την προηγούμενη εβδομάδα γεγονός όμως που οφείλεται στο ότι αρκετά από τα διαλυτήρια δεν είχαν ακόμη τεθεί σε πλήρη λειτουργία ύστερα από τις αργίες του Eid.
Το Πακιστάν, διατηρεί στάση αναμονής και «χτυπάει» ότι περισσεύει από την Ινδία, φυσικά σε χαμηλότερες τιμές, λαμβάνοντας όμως υπόψη ότι τα Containers δεν είναι στις προτιμήσεις του λόγω του μεγαλύτερου βυθίσματος των πλοίων αυτών.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 723,284 DWT περίπου, εκ των οποίων το 31% (224,458 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 1% (9,256 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 68% (489,570 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 285 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 280 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 275 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 190 – $ 200 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ