
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η προηγούμενη εβδομάδα χαρακτηρίστηκε από τις υψηλές τιμές των Cash Buyers, οι οποίοι ανέβασαν τις προσφερόμενες τιμές σε επίπεδα άνω των $ 300/Ldt, «αναγκάζοντας» με αυτό τον τρόπο τους κατόχους Containers, των οποία η ναυλαγορά είναι σε απογοητευτικά επίπεδα, να βγάλουν πλοία στην αγορά, σε μία προσπάθεια κατοχύρωσης των υψηλά προσφερόμενων τιμών. Από την άλλη οι End Buyers, οι οποίοι αρχικά ανταποκρίθηκαν σε αυτά τα υψηλά επίπεδα, σιγά-σιγά έχουν αρχίσει και έχουν επιφυλάξεις για την διατήρηση της αγοράς σε αυτά τα επίπεδα, δεδομένης και της υπέρ-προσφοράς πλοίων, κυρίως σε Containers.
H Ινδία, είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά των Panamax Containers, γεγονός που οφείλεται στην αυξητική πορεία των τιμών του εγχώριου σιδήρου που την τελευταία εβδομάδα «κέρδισαν» σχεδόν $ 10 LDT, αλλά και την σταθεροποίηση της ρουπίας στα ικανοποιητικά επίπεδα των 66,5 προς το δολάριο.
Το Μπαγκλαντές, απείχε από την αγορά την προηγούμενη εβδομάδα γεγονός όμως που οφείλεται στο ότι αρκετά από τα διαλυτήρια δεν είχαν ακόμη τεθεί σε πλήρη λειτουργία ύστερα από τις αργίες του Eid.
Το Πακιστάν, διατηρεί στάση αναμονής και «χτυπάει» ότι περισσεύει από την Ινδία, φυσικά σε χαμηλότερες τιμές, λαμβάνοντας όμως υπόψη ότι τα Containers δεν είναι στις προτιμήσεις του λόγω του μεγαλύτερου βυθίσματος των πλοίων αυτών.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 723,284 DWT περίπου, εκ των οποίων το 31% (224,458 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 1% (9,256 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 68% (489,570 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 285 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 280 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 275 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 190 – $ 200 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ