
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Αναμφισβήτητα, τα έσοδα των Capes έχουν φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο σε διάστημα ενός χρόνου περίπου, γεγονός που αποδίδεται στην αύξηση των εισαγωγών από την Κίνα σε Iron Ore και Coal, κυρίως το τελευταίο διάστημα. Τον τελευταίο μήνα περίπου, τα έσοδα των Capes έχουν υπέρ-διπλασιαστεί, αλλά σύμφωνα με Traders και Brokers η αύξηση της ζήτησης, που παρασύρει και τα έσοδα, οφείλεται σε παράγοντες οι οποίοι δεν θα κρατήσουν για πολύ. Εκτιμάται ότι η θετική αυτή πορεία οφείλεται στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, τυφώνες και έντονες βροχοπτώσεις, που σαν αποτέλεσμα έχουν την μείωση της προσφοράς λόγω ότι δημιουργούνται καθυστερήσεις στις αφίξεις και στο ξεφόρτωμα (unloading) των πλοίων, όπως επίσης και στο ότι λόγω των καιρικών συνθηκών μειώθηκε η εγχώρια παραγωγή του ακατέργαστου χάλυβα, οδηγώντας τις τιμές των προϊόντων σιδήρου υψηλότερα και φυσικά αυξάνοντας την ζήτηση για Iron Ore για χτίσιμο αποθεμάτων.
Ταυτόχρονα, η πρόσφατη αύξηση των ημερησίων εσόδων, αποδίδεται επίσης στο κλείσιμο φορτίων που έλαβε χώρα πριν τις επερχόμενες αργίες στην Κίνα, διάρκειας μίας εβδομάδας, για τον εορτασμό του Golden Week. Εν ολίγοις, βάσει των εκτιμήσεων, αναμένεται διόρθωση στα Capes όχι μόνο λόγω της πτώσης της ζήτησης αλλά και λόγω της υπέρ-προσφοράς. Βάσει των στοιχείων, τους πρώτους 8 μήνες του έτους παραδόθηκαν 75 Capes ή 14,3 εκ. DWT, όταν την ίδια περίοδο οδηγήθηκαν προς διάλυση 72 πλοία ή 12.3 εκ. DWT, νούμερο που αποτελεί ιστορικό ρεκόρ αλλά η αγορά εκτιμά ότι για να είναι βιώσιμη και θετική η αγορά των Capes θα πρέπει να διαλυθούν περίπου 120 με 150 πλοία.
Αναφορικά με τον κλάδο που έως τώρα έχει υπό-αποδώσει, τα Panamax, παρά το γεγονός ότι ο στόλος το 2016 θα παρουσιάσει οριακή αύξηση 0,5%, αντιμετωπίζει ανταγωνισμό από τα μικρότερα πλοία, όπως τα Ultramax και τα Supramax των οποίων ο στόλος θα αυξηθεί με ρυθμό άνω του 4%.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘E. R. BAYERN’, το ‘E. R. BOSTON’ 178.978 DWT (2010 – Hyundai Gunsan) και το ‘E. R. ‘BAVARIA’ 178.338 DWT (Hyundai Samho) πουλήθηκαν σε 2 διαφορετικούς Έλληνες στα $ 20 εκ. το κάθε ένα, με το τελευταίο να είναι ναυλωμένο, συνδεδεμένο με την πορεία του Δείκτη (BCI), έως και τον Μάιο-Ιούνιο του 2017.
✏ Στα Kamsarmax και Panamax, το ‘BAVANG’ 82.028 DWT (2016 – Jiangsu New), BWTS Fitted, πουλήθηκε σε Έλληνες πάνω από $ 19 εκ. και το ‘GARV PREM’ 74.444 DWT (2006 – Hudong) πουλήθηκε σε πλειστηριασμό στα $ 4 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘VIRGINIA’ 50.175 DWT (2001 – Mitsui Chiba) πουλήθηκε στα $ 4,6 εκ. αντίστοιχα.
✏ Στα Handysize, το ‘URAWEE NAREE’ 28.415 DWT (1997 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 2,35 εκ.
Στον τομέα των tankers δεν έγιναν πράξεις την προηγούμενη εβδομάδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ