
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Αναμφισβήτητα, τα έσοδα των Capes έχουν φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο σε διάστημα ενός χρόνου περίπου, γεγονός που αποδίδεται στην αύξηση των εισαγωγών από την Κίνα σε Iron Ore και Coal, κυρίως το τελευταίο διάστημα. Τον τελευταίο μήνα περίπου, τα έσοδα των Capes έχουν υπέρ-διπλασιαστεί, αλλά σύμφωνα με Traders και Brokers η αύξηση της ζήτησης, που παρασύρει και τα έσοδα, οφείλεται σε παράγοντες οι οποίοι δεν θα κρατήσουν για πολύ. Εκτιμάται ότι η θετική αυτή πορεία οφείλεται στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, τυφώνες και έντονες βροχοπτώσεις, που σαν αποτέλεσμα έχουν την μείωση της προσφοράς λόγω ότι δημιουργούνται καθυστερήσεις στις αφίξεις και στο ξεφόρτωμα (unloading) των πλοίων, όπως επίσης και στο ότι λόγω των καιρικών συνθηκών μειώθηκε η εγχώρια παραγωγή του ακατέργαστου χάλυβα, οδηγώντας τις τιμές των προϊόντων σιδήρου υψηλότερα και φυσικά αυξάνοντας την ζήτηση για Iron Ore για χτίσιμο αποθεμάτων.
Ταυτόχρονα, η πρόσφατη αύξηση των ημερησίων εσόδων, αποδίδεται επίσης στο κλείσιμο φορτίων που έλαβε χώρα πριν τις επερχόμενες αργίες στην Κίνα, διάρκειας μίας εβδομάδας, για τον εορτασμό του Golden Week. Εν ολίγοις, βάσει των εκτιμήσεων, αναμένεται διόρθωση στα Capes όχι μόνο λόγω της πτώσης της ζήτησης αλλά και λόγω της υπέρ-προσφοράς. Βάσει των στοιχείων, τους πρώτους 8 μήνες του έτους παραδόθηκαν 75 Capes ή 14,3 εκ. DWT, όταν την ίδια περίοδο οδηγήθηκαν προς διάλυση 72 πλοία ή 12.3 εκ. DWT, νούμερο που αποτελεί ιστορικό ρεκόρ αλλά η αγορά εκτιμά ότι για να είναι βιώσιμη και θετική η αγορά των Capes θα πρέπει να διαλυθούν περίπου 120 με 150 πλοία.
Αναφορικά με τον κλάδο που έως τώρα έχει υπό-αποδώσει, τα Panamax, παρά το γεγονός ότι ο στόλος το 2016 θα παρουσιάσει οριακή αύξηση 0,5%, αντιμετωπίζει ανταγωνισμό από τα μικρότερα πλοία, όπως τα Ultramax και τα Supramax των οποίων ο στόλος θα αυξηθεί με ρυθμό άνω του 4%.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘E. R. BAYERN’, το ‘E. R. BOSTON’ 178.978 DWT (2010 – Hyundai Gunsan) και το ‘E. R. ‘BAVARIA’ 178.338 DWT (Hyundai Samho) πουλήθηκαν σε 2 διαφορετικούς Έλληνες στα $ 20 εκ. το κάθε ένα, με το τελευταίο να είναι ναυλωμένο, συνδεδεμένο με την πορεία του Δείκτη (BCI), έως και τον Μάιο-Ιούνιο του 2017.
✏ Στα Kamsarmax και Panamax, το ‘BAVANG’ 82.028 DWT (2016 – Jiangsu New), BWTS Fitted, πουλήθηκε σε Έλληνες πάνω από $ 19 εκ. και το ‘GARV PREM’ 74.444 DWT (2006 – Hudong) πουλήθηκε σε πλειστηριασμό στα $ 4 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘VIRGINIA’ 50.175 DWT (2001 – Mitsui Chiba) πουλήθηκε στα $ 4,6 εκ. αντίστοιχα.
✏ Στα Handysize, το ‘URAWEE NAREE’ 28.415 DWT (1997 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 2,35 εκ.
Στον τομέα των tankers δεν έγιναν πράξεις την προηγούμενη εβδομάδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ