
Συνεδρίασε χθες στη Θεσσαλονίκη, στις εγκαταστάσεις της Διοίκησης του Ο.Λ.Θ, το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (Ε.ΛΙΜ.Ε.), με παρουσία του Γεν. Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρ. Λαμπρίδη.
Το Διοικητικό Συμβούλιο ασχολήθηκε, μεταξύ των άλλων, με δύο σημαντικά θέματα, που αφορούν την μελλοντική θεσμική αναδιοργάνωση της Ένωσης, καθιστώντας την τον κύριο φορέα έκφρασης και αντιπροσώπευσης όλων των Λιμανιών της χώρας που λειτουργούν με κάθε νομική μορφή, Ιδιωτικού ή Δημοσίου Δικαίου, όπως ορίζει το Καταστατικό της και αποτελούν τον κορμό του Ελληνικού Λιμενικού συστήματος.
Το πρώτο θέμα αφορά την παροχή δυνατότητας σε εθελοντική βάση, μέσω σχετικής νομοθετικής πρωτοβουλίας από τα αρμόδια Υπουργεία, ένταξης των Λιμενικών Ταμείων και ιδιαίτερα αυτών που διαχειρίζονται λιμενικές εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης κρουαζιέρας, σαν πλήρη μέλη της Ε.ΛΙΜ.Ε. και όχι μόνο σαν μέλη – παρατηρητές. Σημειώνεται, ότι μετά τη χθεσινή αποδοχή από το Δ.Σ της Ε.ΛΙΜ.Ε. για την ένταξη του Δ.Λ.Τ Καλαμάτας και Δ.Λ.Τ Σύρου στο δίκτυο των μελών – παρατηρητών, το σύνολο αυτών των Λιμενικών Ταμείων ανέρχεται στα 17. Έτσι, αποφασίσθηκε η αναγκαία τροποποίηση του Καταστατικού της Ε.ΛΙΜ.Ε. από την επόμενη Γενική Καταστατική Συνέλευση, ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει τις νέες προκλήσεις που δημιουργούνται από την σύγχρονη λειτουργία όλων των λιμανιών που εντάσσονται στον Λιμενικό Χάρτη της χώρας, ανεξάρτητα νομικής μορφής.
Συμπληρωματικά, αποφασίσθηκε επίσης η δημιουργία εσωτερικής επιτροπής χειρισμού θεμάτων Κρουαζιέρας, στην οποία θα συμμετέχουν ανώτατα στελέχη των Ελληνικών λιμανιών (Οργανισμών Λιμένων και Λιμενικών Ταμείων), με σκοπό να αντιμετωπίζουν από κοινού θέματα που αφορούν την εξυπηρέτηση και ανάπτυξη των λιμενικών εγκαταστάσεων και θα λειτουργεί συμβουλευτικά προς την Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας που συγκροτήθηκε με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Ναυτιλίας και Τουρισμού.
Φωτο: Άποψη του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) (φωτογραφία αρχείου)Θεσσαλονίκη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ