
Οι μακροοικονομικές πολιτικές αποφάσεις του Πεκίνου φαίνεται ότι είχαν αντίκτυπο στη συνολική αγορά ξηρού φορτίου, αυξάνοντας τη ζήτηση σε bulkers στις βασικές αρτηρίες με αποτέλεσμα μια σταθερή ανάκαμψη στις ναυλώσεις.
Οι προσπάθειες της κυβέρνησης της Κίνας για να αναζωογονήσει την οικονομία της χώρας βοήθησαν το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος στην κυριολεξία να “αναβιώσει” και αναμένεται η θετική προοπτική να διατηρηθεί όπως εικάζει η Drewry, ειδικά για τα εμπορεύματα από τη Βραζιλία.
Από την πλευρά των επενδύσεων, οι γνωστές δυσκολίες της χρηματοδότησης και οι συγκρατημένες νέες παραγγελίες έχουν βοηθήσει τους έμπειρους παίκτες στην αγορά ξηρού φορτίου να αναδιπλώσουν, αν και με μεγάλη υπομονή, τις δυνάμεις τους.
Ένας μεγάλος αριθμός των ακυρώσεων σε νεότευκτα θα εμποδίσει οποιαδήποτε ανεξέλεγκτη αύξηση των παραδόσεων κατά τα επόμενα χρόνια. Η διάλυση περισσότερων σχετικά καινούργιων πλοίων- κυρίως από την Κίνα- αναμένεται να οδηγήσει σε επιβράδυνση της ανάπτυξης του στόλου για τα επόμενα δύο έτη, με αποτέλεσμα να “καταλαγιάσει” η υπερπροσφορά.
Οι εισαγωγές άνθρακα της Ινδίας αυξήθηκαν κατά 8% το 2015, αλλά αναμένεται να παραμείνει σε σταθερά επίπεδα για το 2016 καθώς η εγχώρια παραγωγή θα συνεχίσει να είναι υψηλή. Το επικείμενο καιρικό φαινόμενο La Niña μπορεί να επηρεάσει τα φορτία κυρίως από την Αυστραλία, ειδικά αν οι βροχοπτώσεις πλήξουν τις σιδηροδρομικές και λιμενικές υποδομές. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα ίσως θα έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της συμφόρησης στους λιμένες της χώρας, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα την παρεμπόδιση των δια θαλάσσης εξαγωγών από την Ωκεανία.
Η Drewry αναμένει βελτίωση των ναύλων στα δρομολόγια σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία για την Κίνα και από την Αυστραλία για την Κίνα, ειδικά για Capesize πλοία. Ωστόσο η “επιστροφή” στην ενεργό δράση αρκετών παροπλισμένων πλοίων θα μπορούσε να διαταράξει την αναμενόμενη βελτίωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ