
Οι μακροοικονομικές πολιτικές αποφάσεις του Πεκίνου φαίνεται ότι είχαν αντίκτυπο στη συνολική αγορά ξηρού φορτίου, αυξάνοντας τη ζήτηση σε bulkers στις βασικές αρτηρίες με αποτέλεσμα μια σταθερή ανάκαμψη στις ναυλώσεις.
Οι προσπάθειες της κυβέρνησης της Κίνας για να αναζωογονήσει την οικονομία της χώρας βοήθησαν το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος στην κυριολεξία να “αναβιώσει” και αναμένεται η θετική προοπτική να διατηρηθεί όπως εικάζει η Drewry, ειδικά για τα εμπορεύματα από τη Βραζιλία.
Από την πλευρά των επενδύσεων, οι γνωστές δυσκολίες της χρηματοδότησης και οι συγκρατημένες νέες παραγγελίες έχουν βοηθήσει τους έμπειρους παίκτες στην αγορά ξηρού φορτίου να αναδιπλώσουν, αν και με μεγάλη υπομονή, τις δυνάμεις τους.
Ένας μεγάλος αριθμός των ακυρώσεων σε νεότευκτα θα εμποδίσει οποιαδήποτε ανεξέλεγκτη αύξηση των παραδόσεων κατά τα επόμενα χρόνια. Η διάλυση περισσότερων σχετικά καινούργιων πλοίων- κυρίως από την Κίνα- αναμένεται να οδηγήσει σε επιβράδυνση της ανάπτυξης του στόλου για τα επόμενα δύο έτη, με αποτέλεσμα να “καταλαγιάσει” η υπερπροσφορά.
Οι εισαγωγές άνθρακα της Ινδίας αυξήθηκαν κατά 8% το 2015, αλλά αναμένεται να παραμείνει σε σταθερά επίπεδα για το 2016 καθώς η εγχώρια παραγωγή θα συνεχίσει να είναι υψηλή. Το επικείμενο καιρικό φαινόμενο La Niña μπορεί να επηρεάσει τα φορτία κυρίως από την Αυστραλία, ειδικά αν οι βροχοπτώσεις πλήξουν τις σιδηροδρομικές και λιμενικές υποδομές. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα ίσως θα έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της συμφόρησης στους λιμένες της χώρας, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα την παρεμπόδιση των δια θαλάσσης εξαγωγών από την Ωκεανία.
Η Drewry αναμένει βελτίωση των ναύλων στα δρομολόγια σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία για την Κίνα και από την Αυστραλία για την Κίνα, ειδικά για Capesize πλοία. Ωστόσο η “επιστροφή” στην ενεργό δράση αρκετών παροπλισμένων πλοίων θα μπορούσε να διαταράξει την αναμενόμενη βελτίωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ