
Πραγματοποιήθηκε σήμερα (27/7), η πρώτη συνεδρίαση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, που συστάθηκε πρόσφατα με κοινή απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θεόδωρου Δρίτσα και της αν. υπουργού Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού Έλενας Κουντουρά, με σκοπό την κοινή συνεργασία και τον ευρύ συντονισμό με όλους τους φορείς, για τη χάραξη και εφαρμογή κοινού και ενιαίου στρατηγικού σχεδιασμού για την ελληνική κρουαζιέρα.
Στην πρώτη αυτή συνεδρίαση της Επιτροπής, στην οποία συμμετείχαν 28 εκπρόσωποι φορέων του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, καθορίστηκε το πλαίσιο λειτουργίας της Επιτροπής, έγινε αποτύπωση και συζήτηση της εικόνας και των εξελίξεων στον κλάδο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα και τέθηκαν οι προτεραιότητες και τα επόμενα βήματα για την υλοποίηση των στόχων της Επιτροπής.
Στο χαιρετισμό του στην εναρκτήρια συνεδρίαση, ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής επισήμανε ότι, η Επιτροπή αυτή αποτυπώνει και επισημοποιεί μια πρωτοβουλία με υψηλό συμβολισμό, αλλά παρέχει και μια νέα δυνατότητα δυναμικής συνέργειας, για τη βελτίωση και ανάπτυξη της διεθνούς Ευρωπαϊκής και Εθνικής κρουαζιέρας.Η κρουαζιέρα στην Ελλάδα έχει τεράστιες προοπτικές, επισήμανε ο κ. Δρίτσας και πρόσθεσε: «Ας ενωθούμε με εργαλείο την Εθνική Συντονιστική Επιτροπή που θα αναλάβει τη χάραξη μιας κοινής και ενιαίας στρατηγικής προώθησης των απαιτούμενων μέτρων και κινήτρων βελτίωσης, ώστε να τα αξιοποιήσουμε όλα αυτά, προς όφελoς της ελληνικής οικονομίας και της ελληνικής κοινωνίας».
Η αν. υπουργός Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού Έλενα Κουντουρά αναφέρθηκε στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και της κρουαζιέρας, ως βασική προτεραιότητα της νέας εθνικής τουριστικής πολιτικής, με στόχο την αύξηση των αφίξεων και των εσόδων τουρισμού υψηλού επιπέδου. Επίσης, επισήμανε τον καθοριστικό ρόλο που έχει ο συντονισμός και η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων και η έμφαση στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της περιοχής ως προορισμού θαλάσσιου τουρισμού, μέσα από την ανάδειξη νέων ελληνικών προορισμών κρουαζιέρας, τη διασύνδεση με νέες αγορές και τη στρατηγική προτεραιότητα στην ανάπτυξη του κλάδου, μετά και τις πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις. Η Υπουργός αναφέρθηκε ακόμη στις πολιτικές πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη δράσεων και συνεργασιών με χώρες στην ευρύτερη περιοχή, ώστε να ενισχυθεί το brandname της Ελλάδας και της Αν. Μεσογείου στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη.
Όσον αφορά τη δυναμική του κλάδου, σύμφωνα με τα στοιχεία της αρμόδιας Διεύθυνσης της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, τα οποία προκύπτουν από σχετική ενημέρωση των Λιμενικών Αρχών της χώρας, καταγράφεται ανοδική πορεία στα βασικά μεγέθη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα το 2016. Σημειώνεται, ότι με βάση τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) το 2015 είχε καταγραφεί έναντι του 2014, αύξηση της τάξεως του 12% στον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που προσέγγισαν ελληνικά λιμάνια φτάνοντας τα 4.281, ενώ σύμφωνα και με τα οριστικά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος υπήρξε αύξηση κατά 9,9% των επισκεπτών κρουαζιέρας και αύξηση 10,2% των συνολικών εισπράξεων από ταξιδιώτες σε σχέση με το 2014.
Στη συνεδρίαση επισημάνθηκε ακόμη, η σημαντική δυναμική που καταγράφει το λιμάνι του Πειραιά ως homeport στη Μεσόγειο. Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία του ΟΛΠ για το πρώτο εξάμηνο του 2016, καταγράφεται 14% αύξηση στο homeporting σε σχέση με το 2015. Επίσης, το πεντάμηνο Ιανουαρίου-Μαΐου του 2016 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2015, παρουσιάζεται αύξηση αφίξεων κρουαζιερόπλοιων και επιβατών της τάξεως του 26%.
Στο πλαίσιο της συνεδρίασης, έγινε ιδιαίτερη αναφορά στις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή που διαμορφώνουν τις τάσεις για τα προγράμματα κρουαζιέρας για την επόμενη διετία και εξετάστηκαν οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις, για τη διατήρηση της ισχυρής δυναμικής του κλάδου της κρουαζιέρας για τα επόμενα χρόνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το έργο ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου (Great Sea Interconnector-GSI), είναι «στρατηγική μας προτεραιότητα και είναι σημαντικό να δει το φως της ημέρας το συντομότερο δυνατό»,…

Η Isalos.net σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ευγενίδου συνεχίζουν, κατά το νέο ακαδημαϊκό έτος, τη σειρά επιμορφωτικών εκδηλώσεών τους, που εγκαινιάσθηκαν τη χρονιά 2024-2025…

Τις απόψεις τους σχετικά με το φλέγον ζήτημα του IMO Net-Zero Framework και των εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και τον αυξανόμενο αντίκτυπο των γεωπολιτικών αναταράξεων…

Στην Ετήσια Γενική Συνέλευση του International Group of P&I Clubs, που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο στις 11 Νοεμβρίου 2025, ο κ. Rolf Thore Roppestad, CEO…

Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την παραλαβή, από τα ναυπηγεία Tsuneishi Heavy Industries (Cebu), Inc. στις Φιλιππίνες, του νεότευκτου bulk carrier «M/V Gloria del Mare»,…

Η έναρξη των πρώτων εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος από το Simandou, ένα από τα μεγαλύτερα ανεκμετάλλευτα κοιτάσματα παγκοσμίως, σηματοδοτεί καθοριστική καμπή για τις ροές ξηρού φορτίου.…

Η Celestyal διεύρυνε το πρόγραμμα εκδρομών στην στεριά για τις νέες επερχόμενες κρουαζιέρες «Εικόνες Αραβίας» του 2025, με το δεύτερο πλοίο της που θα…

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου εισάγει νέο ρυθμιστικό πλαίσιο απαγόρευσης παροχής ναυτιλιακών και ασφαλιστικών υπηρεσιών που σχετίζονται με τη διαμεσολάβηση εξαγωγών ρωσικού LNG, στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ