
Ο κινεζικός ναυπηγικός όμιλος China State Shipbuilding Corporation (CSSC) συμφώνησε με τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri για τη δημιουργία μίας κοινοπραξίας που θα αναλάβει την κατασκευή στην Κίνα του πρώτου πολυτελούς κρουαζιερόπλοιου, που έχει ποτέ ναυπηγηθεί στην χώρα.
Η συμφωνία μεταξύ των δύο μερών υπεγράφη στη Σαγκάη και όπως ορίζεται σε αυτή μία από τις θυγατρικές της CSSC, η Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS), θα κατέχει το 60% του κοινοπρακτικού σχήματος, ενώ η έδρα του θα είναι στο Χονγκ Κονγκ.
Σε επίσημη ανακοίνωση των ναυπηγείων Fincantieri τονίζεται ότι η κοινοπραξία θα σχεδιάζει τα κρουαζιερόπλοια με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες της κινεζικής αγοράς και θα τα πωλεί αποκλειστικά για να καλυφθούν οι ανάγκες των επιβατών κρουαζιέρας σε Κίνα αλλά και στην υπόλοιπη Ασία.
Για τον κινεζικό κρατικό όμιλο CSSC η τεχνογνωσία των ιταλικών ναυπηγείων Fincantieri στην κατασκευή πολυτελών κρουαζιερόπλοιων είναι πολύτιμη, καθώς μέχρι τώρα ο CSSC ειδικεύεται στην κατασκευή αποκλειστικά δεξαμενόπλοιων, πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και πολεμικών πλοίων. Με τη μεταφορά τεχνογνωσίας ο κρατικός ναυπηγικός όμιλος της Κίνας θα μπορέσει να εισέλθει στην αγορά των κρουαζιερόπλοιων και να εκμεταλλευτεί τις μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης της εγχώριας και συνεχώς μεγεθυνόμενης κινεζικής αγοράς κρουαζιέρας.
Δεδηλωμένος στόχος του CSSC είναι να καταστεί μεσοπρόθεσμα ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές πολυτελών κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο.
Να σημειωθεί ότι το νέο κοινοπρακτικό σχήμα έχει ήδη αποφασίσει τη ναυπήγηση πέντε κρουαζιερόπλοιων, με την έναρξη εργασιών ναυπήγησης του πρώτου να αναμένεται για το 2017 και με παράδοση το 2021. Έκαστο πλοίο θα έχει χωρητικότητα 130.000 gt και θα μπορεί να φιλοξενεί 5.000 επιβάτες.
Φωτό: flickr.com/Jaws300
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ