
Οι επιπτώσεις του Brexit στην παγκόσμια ασφάλεια θα μπορούσαν να είναι περισσότερο σημαντικές από τα οικονομικά αποτελέσματα. Εξάλλου, η βρετανική οικονομία αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 4% της παγκόσμιας οικονομίας. Μια αδύναμη λίρα –και μια πιθανή ύφεση της υποτίμησης- δεν θα έχει τα καταστροφικά αποτελέσματα που μερικοί οικονομικοί αναλυτές προβλέπουν.
Σίγουρα όμως η Βρετανία είναι πρωταγωνιστής στην παγκόσμια σκακιέρα της γεωπολιτικής και της ασφάλειας. Αποτελεί σημαντικό σύμμαχο στους κόλπους του ΝΑΤΟ, αποτελώντας τη «γέφυρα ασφαλείας» ανάμεσα σε Ευρώπη και ΗΠΑ αλλά και από τους βασικότερους συμμετέχοντες (τόσο σε χρήματα όσο και σε μέσα) σε όλες τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ασφαλείας. Αυτό θα εξακολουθεί να ισχύει μετά το Brexit; Ή η Βρετανία θα μετακινηθεί περισσότερο προς το ΝΑΤΟ; Και αν αυτό συμβεί, ποιες θα μπορούσαν να είναι οι συνέπειες στο νέο αμυντικό προσανατολισμό της Ευρώπης και στη Γερμανο- γαλλική ιδέα μιας πραγματικά «αμυντικής ένωσης»; Θα είναι αυτό εφικτό χωρίς την Βρετανία;
Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως οι Αμερικάνοι, εδώ και κάποια χρόνια, αμφισβητούν την ανάγκη δαπάνης σημαντικών κεφαλαίων για την άμυνα της Ευρώπης. Οι προτεραιότητες τους βρίσκονται αναμφισβήτητα πλέον κάπου αλλού, όπως δείχνουν και τα συνεχή συμβάντα στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας. Από αυτή την άποψη, οι ΗΠΑ βλέπουν θετικά την πίεση της Γερμανίας για περαιτέρω συνεργασία και συντονισμό των δαπανών για την άμυνα, που σύμφωνα με κάποιους, θα έπρεπε να αυξηθούν κατά 2% του ΑΕΠ μεταξύ όλων των κρατών- μελών.
Ένα πράγμα είναι βέβαιο: η γεωπολιτική σκακιέρα έχει αλλάξει και οι διαπραγματεύσεις για την έξοδο δεν θα είναι εύκολες. Σίγουρα, η διαδικασία θα πάρει πολύ περισσότερο από τα προβλεπόμενα δύο έτη, εκτός αν κάτι άλλο συμβεί εν τω μεταξύ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…
Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ