
Νέα έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προτείνει την υιοθέτηση του πιστοποιητικού ανακύκλωσης πλοίων, με σκοπό την παροχή κινήτρων για την αειφόρο ανακύκλωση σε διαλυτήρια που πληρούν τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές που έχουν τεθεί από την Ε.Ε.
Η έκθεση που υπογράφουν η συμβουλευτική εταιρεία Ecorys, ο νηογνώμονας DNV GL και το Τμήμα Νομικής του Πανεπιστημίου Erasmus δημοσιεύθηκε την Τετάρτη 6 Ιουλίου και έχει ως στόχο την αποφυγή του φαινομένου αλλαγής σημαίας των πλοίων (reflagging) για τη διάλυση τους σε φθηνότερες υποδομές οι οποίες δεν πληρούν τις σχετικές προδιαγραφές. Το συγκεκριμένο φαινόμενο παρατηρήθηκε μετά την εφαρμογή του κανονισμού για διάλυση πλοίων που εξέδωσε η Ε.Ε. το 2013.
Η βασική ιδέα πίσω από την έκθεση, είναι η συσσώρευση κεφαλαίων από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες κατά το διάστημα που τα πλοία παραμένουν λειτουργικά σε ένα κοινό ταμείο. Το ταμείο θα διαχειρίζεται τα κεφάλαια με τρόπο διαφανή και θα εκδίδει ένα πιστοποιητικό διάλυσης για κάθε πλοίο που συνεισφέρει στο ταμείο. Τέλος, θα αποζημιώνει την εκάστοτε πλοιοκτήτρια εταιρεία, μόνο εάν αυτή πραγματοποιήσει την ανακύκλωση του πλοίου σε βιώσιμες εγκαταστάσεις, οι οποίες έχουν λάβει την έγκριση της Ε.Ε.
Σύμφωνα με την έκθεση, η συγκεκριμένη πρόταση θα μπορούσε να καταστεί βιώσιμη, εάν τα πλοία υποχρεώνονταν να φέρουν το συγκεκριμένο πιστοποιητικό για την προσέγγιση ευρωπαϊκού λιμένα, ασχέτως της σημαίας που φέρουν. Σύμφωνα με την ΜΚΟ “Shipbreaking Platform”, το γεγονός πως η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία (λιμένες, ναυπηγεία, ενώσεις προμηθευτών) καλωσορίζει την εφαρμογή του πιστοποιητικού ανακύκλωσής (ship recycling license), σε αντίθεση με την αντίστοιχη απόπειρα το 2013, όπου το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο καταψήφισε οριακά την δημιουργία του, είναι ενθαρρυντικό.
Σύμφωνα μάλιστα με τον Ingvild Jenssed, Policy Director της “Shipbreaking Platform”, “η νέα λίστα βιώσιμων εγκαταστάσεων ανακύκλωσης πλοίων που έχουν λάβει την έγκριση της Ε.Ε, θα δώσει το συγκριτικό πλεονέκτημα στα διαλυτήρια που έχουν επενδύσει σε εξοπλισμό και διαδικασίες για την τήρηση των κανονισμών.”
Η έκθεση με τίτλο «Financial istruments to facilitate safe and sound ship recycling» είναι διαθέσιμη στον παρακάτω σύνδεσμο: http://ec.europa.eu/environment/waste/ships/pdf/financial_instrument_ship_recycling.pdf
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ