
Νέα έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προτείνει την υιοθέτηση του πιστοποιητικού ανακύκλωσης πλοίων, με σκοπό την παροχή κινήτρων για την αειφόρο ανακύκλωση σε διαλυτήρια που πληρούν τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές που έχουν τεθεί από την Ε.Ε.
Η έκθεση που υπογράφουν η συμβουλευτική εταιρεία Ecorys, ο νηογνώμονας DNV GL και το Τμήμα Νομικής του Πανεπιστημίου Erasmus δημοσιεύθηκε την Τετάρτη 6 Ιουλίου και έχει ως στόχο την αποφυγή του φαινομένου αλλαγής σημαίας των πλοίων (reflagging) για τη διάλυση τους σε φθηνότερες υποδομές οι οποίες δεν πληρούν τις σχετικές προδιαγραφές. Το συγκεκριμένο φαινόμενο παρατηρήθηκε μετά την εφαρμογή του κανονισμού για διάλυση πλοίων που εξέδωσε η Ε.Ε. το 2013.
Η βασική ιδέα πίσω από την έκθεση, είναι η συσσώρευση κεφαλαίων από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες κατά το διάστημα που τα πλοία παραμένουν λειτουργικά σε ένα κοινό ταμείο. Το ταμείο θα διαχειρίζεται τα κεφάλαια με τρόπο διαφανή και θα εκδίδει ένα πιστοποιητικό διάλυσης για κάθε πλοίο που συνεισφέρει στο ταμείο. Τέλος, θα αποζημιώνει την εκάστοτε πλοιοκτήτρια εταιρεία, μόνο εάν αυτή πραγματοποιήσει την ανακύκλωση του πλοίου σε βιώσιμες εγκαταστάσεις, οι οποίες έχουν λάβει την έγκριση της Ε.Ε.
Σύμφωνα με την έκθεση, η συγκεκριμένη πρόταση θα μπορούσε να καταστεί βιώσιμη, εάν τα πλοία υποχρεώνονταν να φέρουν το συγκεκριμένο πιστοποιητικό για την προσέγγιση ευρωπαϊκού λιμένα, ασχέτως της σημαίας που φέρουν. Σύμφωνα με την ΜΚΟ “Shipbreaking Platform”, το γεγονός πως η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία (λιμένες, ναυπηγεία, ενώσεις προμηθευτών) καλωσορίζει την εφαρμογή του πιστοποιητικού ανακύκλωσής (ship recycling license), σε αντίθεση με την αντίστοιχη απόπειρα το 2013, όπου το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο καταψήφισε οριακά την δημιουργία του, είναι ενθαρρυντικό.
Σύμφωνα μάλιστα με τον Ingvild Jenssed, Policy Director της “Shipbreaking Platform”, “η νέα λίστα βιώσιμων εγκαταστάσεων ανακύκλωσης πλοίων που έχουν λάβει την έγκριση της Ε.Ε, θα δώσει το συγκριτικό πλεονέκτημα στα διαλυτήρια που έχουν επενδύσει σε εξοπλισμό και διαδικασίες για την τήρηση των κανονισμών.”
Η έκθεση με τίτλο «Financial istruments to facilitate safe and sound ship recycling» είναι διαθέσιμη στον παρακάτω σύνδεσμο: http://ec.europa.eu/environment/waste/ships/pdf/financial_instrument_ship_recycling.pdf
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ