
Οι αναλυτές της BIMCO εκφράζουν την αισιοδοξία τους αλλά παράλληλα και τον προβληματισμό τους σχετικά με την πορεία της ναυλαγοράς στα product tankers. O στόλος στις συγκεκριμένες κατηγορίες δεξαμενοπλοίων συνεχίζει να αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς, με αποτέλεσμα, όμως, τα κέρδη να βρίσκονται σήμερα στο χαμηλότερο επίπεδο από το 3ο τρίμηνο του 2014. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα περιθώρια κερδοφορίας κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2016 σύμφωνα με τις προβλέψεις του συγκεκριμένου φορέα.
Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου έχει αναπτυχθεί πλέον κατά 4,3 εκατ. DWT, ενώ σύμφωνα με τις προβλέψεις θα ξεπεράσει τα 8,5 εκατ. DWT για ολόκληρο το 2016. Με καθαρή αύξηση του στόλου κατά 5,8% το 2015, τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου έχουν μέχρι στιγμής αυξηθεί κατά 3,0 %, ενώ μέχρι το τέλος του έτους η αύξηση του στόλου εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα επίπεδα του + 6,0 % .
Τα LR2s and MRs είναι τα πιο «δημοφιλή» πλοία στη συγκεκριμένη αγορά για τα τελευταία 3 έτη. Όλες οι κατηγορίες πλοίων, ωστόσο, στη συγκεκριμένη αγορά έχουν καταγράψει μείωση των κερδών για το 2016, ενώ στα LR2ς η πτώση είναι της τάξης του 54% (από 33.966 δολάρια ΗΠΑ ανά ημέρα την 1η Ιανουαρίου 2016, σε 15.703 δολάρια την ημέρα, στις 24 Ιουνίου 2016).
Ο αναλυτής της BIMCO Peter Sand επισημαίνει ότι σύμφωνα με τις αρχικές προβλέψεις σχετικά με τη μείωση των ναύλων, υπήρξε σύσταση τον περασμένο Ιανουάριο σε εταιρείες να προτιμούν μακροχρόνια timecharters, τουλάχιστον για μέρος του στόλου τους, προκειμένου να αποφύγουν την υψηλή έκθεση στην αγορά των spot. Και καταλήγει ο κ. Sand τονίζοντας ότι «εξακολουθούμε να βλέπουμε αυτήν την ανάγκη. Δεδομένου ότι οι τιμές στη spot είναι ακόμα πτωτικές, παραμένει σημαντική αυτή η επιλογή για την διαχείριση της έκθεσης του κινδύνου, δεδομένου ότι τα κέρδη θα μπορούσαν να συρρικνωθούν στο άμεσο μέλλον ακόμα περισσότερο».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ