
Οι αναλυτές της BIMCO εκφράζουν την αισιοδοξία τους αλλά παράλληλα και τον προβληματισμό τους σχετικά με την πορεία της ναυλαγοράς στα product tankers. O στόλος στις συγκεκριμένες κατηγορίες δεξαμενοπλοίων συνεχίζει να αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς, με αποτέλεσμα, όμως, τα κέρδη να βρίσκονται σήμερα στο χαμηλότερο επίπεδο από το 3ο τρίμηνο του 2014. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα περιθώρια κερδοφορίας κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2016 σύμφωνα με τις προβλέψεις του συγκεκριμένου φορέα.
Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου έχει αναπτυχθεί πλέον κατά 4,3 εκατ. DWT, ενώ σύμφωνα με τις προβλέψεις θα ξεπεράσει τα 8,5 εκατ. DWT για ολόκληρο το 2016. Με καθαρή αύξηση του στόλου κατά 5,8% το 2015, τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου έχουν μέχρι στιγμής αυξηθεί κατά 3,0 %, ενώ μέχρι το τέλος του έτους η αύξηση του στόλου εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα επίπεδα του + 6,0 % .
Τα LR2s and MRs είναι τα πιο «δημοφιλή» πλοία στη συγκεκριμένη αγορά για τα τελευταία 3 έτη. Όλες οι κατηγορίες πλοίων, ωστόσο, στη συγκεκριμένη αγορά έχουν καταγράψει μείωση των κερδών για το 2016, ενώ στα LR2ς η πτώση είναι της τάξης του 54% (από 33.966 δολάρια ΗΠΑ ανά ημέρα την 1η Ιανουαρίου 2016, σε 15.703 δολάρια την ημέρα, στις 24 Ιουνίου 2016).
Ο αναλυτής της BIMCO Peter Sand επισημαίνει ότι σύμφωνα με τις αρχικές προβλέψεις σχετικά με τη μείωση των ναύλων, υπήρξε σύσταση τον περασμένο Ιανουάριο σε εταιρείες να προτιμούν μακροχρόνια timecharters, τουλάχιστον για μέρος του στόλου τους, προκειμένου να αποφύγουν την υψηλή έκθεση στην αγορά των spot. Και καταλήγει ο κ. Sand τονίζοντας ότι «εξακολουθούμε να βλέπουμε αυτήν την ανάγκη. Δεδομένου ότι οι τιμές στη spot είναι ακόμα πτωτικές, παραμένει σημαντική αυτή η επιλογή για την διαχείριση της έκθεσης του κινδύνου, δεδομένου ότι τα κέρδη θα μπορούσαν να συρρικνωθούν στο άμεσο μέλλον ακόμα περισσότερο».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ