
Εγκαινιάστηκε εχθές η νέα διώρυγα του Παναμά, αξίας $5,2 δις και μήκους 77 χιλιομέτρων. Τα έργα κατασκευής είχαν ξεκινήσει το 2007 και επρόκειτο να ολοκληρωθούν το 2014, αλλά απεργίες, διαφωνίες για το κόστος, καθώς και σημαντικά τεχνικά προβλήματα καθυστέρησαν την ολοκλήρωση του έργου για σχεδόν δύο χρόνια.
Οι εορταστικές εκδηλώσεις των εγκαινίων ξεκίνησαν από νωρίς το πρωί της Κυριακής 26 Ιουνίου και η πρόσκληση ήταν ανοιχτή προς όλους τους πολίτες και τους εργαζόμενους της εταιρείας.
Το πρώτο πλοίο που εισήλθε στην διώρυγα ήταν το Neopanamax πλοίο «M/V COSCO Shipping Panama» της κινεζικής COSCO, που εισήλθε στην διώρυγα από την πλευρά του Ατλαντικού, στους υδατοφράκτες της Aqua Clara, στην επαρχία Colon. Το «COSCO Shipping Panama», με μήκος 299,98 και πλάτος 48,25 μέτρα, απέπλευσε στις 11 Ιουνίου από τον Πειραιά, μεταφέροντας 9.472 TEUs.
Να σημειωθεί ότι αρχικώς το πλοίο έφερε την ονομασία «Andronikos», αλλά μετονομάστηκε για να τιμήσει την χώρα και την διώρυγα.
Το απόγευμα της Κυριακής το πλοίο έφθασε στον Ειρηνικό στους υδατοφράκτες Cocoli, όπου και έλαβε χώρα η επίσημη τελετή εγκαινίων.
Στις δηλώσεις τους κατά την τελετή των εγκαινίων τόσο ο διοικητής της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά, Jorge Luis Quijano, όσο και ο πρόεδρος της κινεζικής COSCO Shipping Corporation, Xu Lirong, εξέφρασαν την ικανοποίησή τους από την έναρξη λειτουργίας του έργου αλλά και την αισιοδοξία τους για τα μεγάλα οφέλη, που θα έχει για το διεθνές εμπόριο.
Η νέα διώρυγα του Παναμά δημιουργεί νέα δεδομένα στο παγκόσμιο εμπόριο καθώς θα μπορεί πλέον να εξυπηρετεί πλοία με χωρητικότητα 13,000/14,000 TEUs (σε σχέση με τα 5.000 TEUs που μπορούσε να εξυπηρετήσει στο παρελθόν), ενώ θα διαθέτει μία ακόμη λωρίδα ναυσιπλοΐας, γεγονός που διπλασιάζει την χωρητικότητά της. Επιπλέον, με τη νέα διώρυγα δημιουργούνται πολύ μεγαλύτερες οικονομίες κλίμακος για το παγκόσμιο εμπόριο, ενώ θα εισαγάγει νέες διαδρομές καθώς και νέες υπηρεσίες τακτικών γραμμών.
Μέχρι στιγμής ο αριθμός των πλοίων που αναμένεται να διαπλεύσουν την διώρυγα μέσα στους επόμενους τρεις μήνες φτάνει τα 170. Επιπλέον, εάν η νέα διώρυγα αποδειχθεί επιτυχία, υπάρχουν και άλλα σχέδια από την Αρχή της Διώρυγας του Παναμά για κατασκευή μίας σειράς καινούργιων υδατοφρακτών, αξίας $17 δις που θα επιτρέψουν την διέλευση ακόμα μεγαλύτερων πλοίων, που προς το παρόν μπορούν και διέρχονται μόνο από την διώρυγα του Σουέζ.
Δείτε στο βίντεο, την υποδοχή του M/V COSCO Shipping Panama» στους υδατοφράκτες της Aqua Clara από πολίτες και εργαζόμενους, καθώς και δηλώσεις επισήμων.
Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ.
Το εντυπωσιακό time-lapse βίντεο της κατασκευής της Διώρυγας του Παναμά μπορείτε να παρακολουθήσετε εδώ.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ALEJANDRO BOLIVAR
ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/JEFFERY ARGUED
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ