
Η παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου της Αλγερίας μετά από αρκετά χρόνια στασιμότητας εμφανίζει τα πρώτα ενθαρρυντικά σημάδια αύξησης, όπως σημειώνει σε επίσημη ανακοίνωσή της η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας Sonatrach.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση της Αλγερίας έχει καταβάλει μεγάλες προσπάθειες για να προσελκύσει ξένες ενεργειακές εταιρείες να έρθουν στην χώρα και να επενδύσουν με στόχο την διερεύνηση των δυνατοτήτων για κατασκευή νέων μονάδων εξόρυξης και παραγωγής πετρελαίου και αερίου. Βέβαια, τουλάχιστον μέχρι πρότινος οι προσπάθειες απέβαιναν άκαρπες με μείζονα ανασταλτικό παράγοντα τις χαμηλές τιμές του πετρελαίου.
«Η εποχή της στασιμότητας είναι πίσω μας και τώρα είμαστε σε μια φάση ανάπτυξης», δήλωσε σε δημοσιογράφους την Κυριακή ο επικεφαλής της Sonatrach, Amine Mazouzi.
Μάλιστα, με βάση την πλέον πρόσφατη έκθεση της Sonatrach, η παραγωγή πετρελαίου στην Αλγερία αναμένεται να φτάσει το 2016 σε 69 εκατ. Τόνους, έναντι των 67 το 2015, ενώ από την άλλη η παραγωγή φυσικού αερίου θα ανέλθει σε 132,2 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) από 128,3 bcm το 2015 και 130,9 bcm το 2014. Επιπλέον, μέχρι το 2020 η παραγωγή φυσικού αερίου αναμένεται να αγγίξει τα 165 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, ενώ η παραγωγή πετρελαίου τους 82 εκατομμύρια τόνους.
Λόγω και των αυξανόμενων αναγκών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε φυσικό αέριο, αλλά και της προσπάθειάς της για απεξάρτηση από τις ρωσικές ενεργειακές πηγές, αξιωματούχοι της ΕΕ και της Αλγερίας συναντήθηκαν πριν από λίγες εβδομάδες σε μία προσπάθεια εξεύρεσης οδών καλύτερης συνεργασίας και για τις δύο πλευρές στον ενεργειακό τομέα.
Να σημειωθεί ότι στην Αλγερία ήδη δραστηριοποιούνται αρκετές ευρωπαϊκές εταιρείες, όπως οι Eni, Anadarko, BP, Cepsa, Shell, Statoil και Sinopec, και οι προοπτικές για περαιτέρω επενδύσεις στο άμεσο μέλλον εμφανίζονται κάτι παραπάνω από καλές.
Φωτό: flickr.com/Roberto Marín
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ