
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Στάση αναμονής επικρατεί στην αγορά καθώς όλοι περιμένουν να «καθαρογραφτούν» οι νέοι προϋπολογισμοί στο Μπαγκλαντές και στο Πακιστάν, ώστε να είναι πλέον απόλυτα ξεκάθαρο ποιες θα είναι οι επιβαρύνσεις στον τομέα των διαλύσεων, καθώς η όποια πρόσθετη φορολογία θα επιφέρει μειώσεις στις προσφερόμενες τιμές. Παράλληλα, εκτός από το θέμα των προϋπολογισμών, η πτώση της αγοράς αυτή την περίοδο είναι αναμενόμενη, λόγω των μουσώνων, οπότε το επόμενο διάστημα η δραστηριότητα αναμένεται σε γενικές γραμμές να είναι υποτονική.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι θεωρείται η μεγαλύτερη αγορά με 120 διαλυτήρια να βρίσκονται σε λειτουργία, από 20 – 25 στα τέλη του 2015, η πτώση της ρουπίας σε συνδυασμό με την πτώση των τιμών του σιδήρου αλλά και την άρνηση/δυσκολία των τραπεζών στο να εκδώσουν LC’s έχει σταματήσει κάθε αγοραστικό ενδιαφέρον από τους End Buyers.
Στο Μπαγκλαντές, ο προϋπολογισμός κατατέθηκε και από ότι φαίνεται δεν θα υπάρξει πρόσθετη φορολογία αλλά στην παρούσα φάση λόγω των μουσώνων δεν πρόκειται να υπάρξει αγοραστικό ενδιαφέρον για τους επόμενους 2 μήνες περίπου, παρά την επιβολή φόρου 15% στις εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα.
Στο Πακιστάν, ή αύξηση της φορολογίας από τον νέο προϋπολογισμό εκτιμάται ότι θα μειώσει τις προσφερόμενες τιμές κατά $ 15 – $ 20/LDT και σε συνδυασμό με τις φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα δημιουργεί μεγάλα ερωτηματικά για την αγοραστική διάθεση των End Buyers τους επόμενους μήνες.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 532,357 DWT περίπου, εκ των οποίων το 72% (383,451 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 28% (148,906 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 240 – $ 270 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 245 – $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 250 – $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 150 – $ 160 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ