
Η Δουνκέρκη απέκτησε πρόσφατα ένα νέο τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), το κόστος κατασκευής του οποίου άγγιξε το 1 δις ευρώ. Στις αρχές Ιουλίου και συγκεκριμένα μεταξύ 4 και 8 του μήνα έχει προγραμματιστεί να φτάσει στην Δουνκέρκη το πρώτο φορτίο LNG.
Αρχικώς το πρώτο φορτίο αναμενόταν να φτάσει στα τέλη Ιουνίου, αλλά οι μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις στην Γαλλία φαίνεται πως οδήγησαν σε μετάθεση της ημερομηνίας άφιξης του φορτίου κατά λίγες ημέρες αργότερα. Βέβαια, η διοίκηση του τερματικού σταθμού σε ανακοίνωσή της απέδωσε την αλλαγή ημερομηνίας σε τεχνικούς λόγους, υποστηρίζοντας ότι οι απεργιακές κινητοποιήσεις σε διυλιστήρια και μεταφορές δεν είναι ο λόγος της καθυστέρησης και πως ο λιμένας της Δουνκέρκης λειτουργεί ομαλά.
Να σημειωθεί ότι μέχρι τώρα έχουν γίνει δοκιμές για να εξακριβωθεί η καλή λειτουργία του τερματικού σταθμού με φορτία υγρού αζώτου και προπανίου, αλλά χρειάζεται να διεξαχθούν δοκιμές και με υγροποιημένο φυσικό αέριο. Ο λόγος είναι να εξεταστούν όλες οι τεχνικές παράμετροι που αφορούν στην διαδικασία ψύξης του LNG σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία και σε ατμοσφαιρική πίεση με στόχο την σωστή αποθήκευση και μεταφορά σε ειδικές κρυογενικές δεξαμενές.
Η διοίκηση του τερματικού σταθμού της Δουνκέρκης προς το παρόν δεν έχει ανακοινώσει ποια εταιρεία θα παραδώσει το φορτίο αλλά ούτε από ποια χώρα αυτό θα έρθει.
Αυτή η δυστοκία στην ενημέρωση ίσως σχετίζεται με τις επίσημες δηλώσεις από την Σεγκολέν Ρουαγιάλ, την Υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος της Γαλλίας, η οποία πριν από μερικές ημέρες είχε δηλώσει ότι θα επιδιώξει να βρει «νόμιμο τρόπο» για να απαγορευθεί η εισαγωγή στην Γαλλία φορτίων LNG, τα οποία θα προέρχονται από σχιστολιθικό αέριο – shale gas.
Βέβαια, σε μία τέτοια εξέλιξη ωφελημένος θα είναι ο τερματικός σταθμός LNG στο Zeebrugge του Βελγίου, όπου θα εισάγεται σχιστολιθικό αέριο από τις ΗΠΑ και θα προωθείται στην γαλλική αγορά.
Φωτό: en.dunkerquelng.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ