
Η Δουνκέρκη απέκτησε πρόσφατα ένα νέο τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), το κόστος κατασκευής του οποίου άγγιξε το 1 δις ευρώ. Στις αρχές Ιουλίου και συγκεκριμένα μεταξύ 4 και 8 του μήνα έχει προγραμματιστεί να φτάσει στην Δουνκέρκη το πρώτο φορτίο LNG.
Αρχικώς το πρώτο φορτίο αναμενόταν να φτάσει στα τέλη Ιουνίου, αλλά οι μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις στην Γαλλία φαίνεται πως οδήγησαν σε μετάθεση της ημερομηνίας άφιξης του φορτίου κατά λίγες ημέρες αργότερα. Βέβαια, η διοίκηση του τερματικού σταθμού σε ανακοίνωσή της απέδωσε την αλλαγή ημερομηνίας σε τεχνικούς λόγους, υποστηρίζοντας ότι οι απεργιακές κινητοποιήσεις σε διυλιστήρια και μεταφορές δεν είναι ο λόγος της καθυστέρησης και πως ο λιμένας της Δουνκέρκης λειτουργεί ομαλά.
Να σημειωθεί ότι μέχρι τώρα έχουν γίνει δοκιμές για να εξακριβωθεί η καλή λειτουργία του τερματικού σταθμού με φορτία υγρού αζώτου και προπανίου, αλλά χρειάζεται να διεξαχθούν δοκιμές και με υγροποιημένο φυσικό αέριο. Ο λόγος είναι να εξεταστούν όλες οι τεχνικές παράμετροι που αφορούν στην διαδικασία ψύξης του LNG σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία και σε ατμοσφαιρική πίεση με στόχο την σωστή αποθήκευση και μεταφορά σε ειδικές κρυογενικές δεξαμενές.
Η διοίκηση του τερματικού σταθμού της Δουνκέρκης προς το παρόν δεν έχει ανακοινώσει ποια εταιρεία θα παραδώσει το φορτίο αλλά ούτε από ποια χώρα αυτό θα έρθει.
Αυτή η δυστοκία στην ενημέρωση ίσως σχετίζεται με τις επίσημες δηλώσεις από την Σεγκολέν Ρουαγιάλ, την Υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος της Γαλλίας, η οποία πριν από μερικές ημέρες είχε δηλώσει ότι θα επιδιώξει να βρει «νόμιμο τρόπο» για να απαγορευθεί η εισαγωγή στην Γαλλία φορτίων LNG, τα οποία θα προέρχονται από σχιστολιθικό αέριο – shale gas.
Βέβαια, σε μία τέτοια εξέλιξη ωφελημένος θα είναι ο τερματικός σταθμός LNG στο Zeebrugge του Βελγίου, όπου θα εισάγεται σχιστολιθικό αέριο από τις ΗΠΑ και θα προωθείται στην γαλλική αγορά.
Φωτό: en.dunkerquelng.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ