
Η βρετανική κυβέρνηση για πρώτη φορά εδώ και σχεδόν μισό αιώνα καταγράφει μειωμένα έσοδα από την παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου στην Βόρεια Θάλασσα.
Ενώ μέχρι πρόσφατα και συγκεκριμένα μέχρι το 2011 η βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου της χώρας απέδιδε στα κρατικά ταμεία χρηματικά ποσά της τάξης των 11 δισεκατομμυρίων στερλινών (14,5 δις ευρώ περίπου), το 2015 η δραματική πτώση των διεθνών τιμών πετρελαίου οδήγησε σε σημαντική μείωση των εσόδων προς τα βρετανικά κρατικά ταμεία, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά από το 1968-1969, από τότε δηλαδή που άρχισαν να τηρούνται τα σχετικά αρχεία.
Πιο αναλυτικά, μπορεί στο Υπουργείο Οικονομικών του Ηνωμένου Βασιλείου από την παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου στην Βόρεια Θάλασσα να κατεβλήθη εταιρικός φόρος ύψους 538 εκατομμυρίων στερλινών, αλλά από την άλλη τα φορολογικά έσοδα από το πετρέλαιο μειώθηκαν σημαντικά, κατά 562 εκατομμύρια στερλίνες, διαμορφώνοντας ένα αρνητικό ισοζύγιο 24 εκατ.
Σε ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών τονίζεται ότι η μείωση των εσόδων θα πρέπει να αποδοθεί στην αύξηση των ποσών που κατευθύνονται προς επενδύσεις σε υφιστάμενα αλλά και νέα έργα πετρελαίου και φυσικού αερίου, στις εγκαταστάσεις που λόγω κρίσης παροπλίζονται και οδηγούνται εκτός αγοράς, καθώς και στη μείωση του όγκου του πετρελαίου και του φυσικού αερίου που παράγεται στην Βόρεια Θάλασσα.
Παρά τη μείωση βέβαια των εσόδων, κυβερνητικοί παράγοντες αλλά και παράγοντες της αγοράς τονίζουν ότι η ήδη ειλημμένη απόφαση της Ντάουνινγκ Στριτ όσο και της κυβέρνησης της Σκωτίας για εφαρμογή ενός νέου πακέτου φορολογικών μέτρων και ελαφρύνσεων προς την βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού της χώρας, που αγγίζουν ποσά της τάξης των £ 2,3 δις, αναμένεται μεσοπρόθεσμα να οδηγήσει σε αύξηση των επενδύσεων και σε εκ νέου αύξηση των εσόδων για τα βρετανικά κρατικά ταμεία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/KJETIL ALVSVIK / BP
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ