
Δεκάδες εταιρείες της Νότιας Κορέας βρίσκονται αντιμέτωπες με τη μεγάλη πρόκληση της αποπληρωμής των δανείων που είχαν λάβει κατά τα προηγούμενα έτη, πριν το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Μάλιστα, οι οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν είναι τόσο άμεσες και επιτακτικές που η μόνη επιλογή που έχουν φαίνεται πως είναι η άμεση απόλυση αρκετών χιλιάδων από τους εργαζομένους τους.
Με βάση τα όσα μεταδίδουν τοπικά ειδησεογραφικά μέσα, οι περισσότερες απολύσεις θα αφορούν όσους εργάζονται στον κλάδο της ναυπηγικής βιομηχανίας, η μεγέθυνση του οποίου αποτελούσε μέχρι πρότινος την αιτία της εντυπωσιακής οικονομικής ανάπτυξης που είχε βιώσει η Νότια Κορέα κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών.
Σήμερα, η ναυπηγική δραστηριότητα στη Νότια Κορέα βρίσκεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, με τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου να δείχνουν πως η αξία των παραγγελιών έχει πέσει κατά 94% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Μάλιστα, με δεδομένο ότι οι παραγγελίες για νέα πλοία παραμένουν ελάχιστες, σε σχέση με ό,τι συνέβαινε τα περασμένα χρόνια, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία δεν θα έχουν άλλη λύση από το να μειώσουν ακόμα περισσότερο το προσωπικό τους, το οποίο στην ουσία υποαπασχολείται.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co αναμένεται μέχρι το 2018 να απολύσει σχεδόν 1.300 υπαλλήλους της, ενώ όπως υποστηρίζει το σωματείο των εργαζομένων ο αριθμός των απολύσεων αναμένεται να φθάσει συνολικά τις 10.000.
Δεν είναι, όμως, μόνο η Νότια Κορέα αλλά και η Κίνα, που αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα και είναι υποχρεωμένη να προχωρήσει σε αναδιοργάνωση του ναυπηγικού της τομέα. Και μολονότι ο ναυπηγικός τομέας της χώρας έχει δεχτεί σημαντική στήριξη από την κυβέρνηση του Πεκίνου με υψηλά δάνεια, εντούτοις ο συνεχής δανεισμός έχει φθάσει σε επίπεδα ρεκόρ και το επόμενο βήμα -όπως υποστηρίζουν ειδικοί αναλυτές- θα είναι η εφαρμογή ενός σκληρού προγράμματος ομαδικών απολύσεων για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.
Φωτό: flickr.com/Ale
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ