
Δεκάδες εταιρείες της Νότιας Κορέας βρίσκονται αντιμέτωπες με τη μεγάλη πρόκληση της αποπληρωμής των δανείων που είχαν λάβει κατά τα προηγούμενα έτη, πριν το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Μάλιστα, οι οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν είναι τόσο άμεσες και επιτακτικές που η μόνη επιλογή που έχουν φαίνεται πως είναι η άμεση απόλυση αρκετών χιλιάδων από τους εργαζομένους τους.
Με βάση τα όσα μεταδίδουν τοπικά ειδησεογραφικά μέσα, οι περισσότερες απολύσεις θα αφορούν όσους εργάζονται στον κλάδο της ναυπηγικής βιομηχανίας, η μεγέθυνση του οποίου αποτελούσε μέχρι πρότινος την αιτία της εντυπωσιακής οικονομικής ανάπτυξης που είχε βιώσει η Νότια Κορέα κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών.
Σήμερα, η ναυπηγική δραστηριότητα στη Νότια Κορέα βρίσκεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, με τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου να δείχνουν πως η αξία των παραγγελιών έχει πέσει κατά 94% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Μάλιστα, με δεδομένο ότι οι παραγγελίες για νέα πλοία παραμένουν ελάχιστες, σε σχέση με ό,τι συνέβαινε τα περασμένα χρόνια, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία δεν θα έχουν άλλη λύση από το να μειώσουν ακόμα περισσότερο το προσωπικό τους, το οποίο στην ουσία υποαπασχολείται.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co αναμένεται μέχρι το 2018 να απολύσει σχεδόν 1.300 υπαλλήλους της, ενώ όπως υποστηρίζει το σωματείο των εργαζομένων ο αριθμός των απολύσεων αναμένεται να φθάσει συνολικά τις 10.000.
Δεν είναι, όμως, μόνο η Νότια Κορέα αλλά και η Κίνα, που αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα και είναι υποχρεωμένη να προχωρήσει σε αναδιοργάνωση του ναυπηγικού της τομέα. Και μολονότι ο ναυπηγικός τομέας της χώρας έχει δεχτεί σημαντική στήριξη από την κυβέρνηση του Πεκίνου με υψηλά δάνεια, εντούτοις ο συνεχής δανεισμός έχει φθάσει σε επίπεδα ρεκόρ και το επόμενο βήμα -όπως υποστηρίζουν ειδικοί αναλυτές- θα είναι η εφαρμογή ενός σκληρού προγράμματος ομαδικών απολύσεων για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.
Φωτό: flickr.com/Ale
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ