
Δεκάδες εταιρείες της Νότιας Κορέας βρίσκονται αντιμέτωπες με τη μεγάλη πρόκληση της αποπληρωμής των δανείων που είχαν λάβει κατά τα προηγούμενα έτη, πριν το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Μάλιστα, οι οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν είναι τόσο άμεσες και επιτακτικές που η μόνη επιλογή που έχουν φαίνεται πως είναι η άμεση απόλυση αρκετών χιλιάδων από τους εργαζομένους τους.
Με βάση τα όσα μεταδίδουν τοπικά ειδησεογραφικά μέσα, οι περισσότερες απολύσεις θα αφορούν όσους εργάζονται στον κλάδο της ναυπηγικής βιομηχανίας, η μεγέθυνση του οποίου αποτελούσε μέχρι πρότινος την αιτία της εντυπωσιακής οικονομικής ανάπτυξης που είχε βιώσει η Νότια Κορέα κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών.
Σήμερα, η ναυπηγική δραστηριότητα στη Νότια Κορέα βρίσκεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, με τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου να δείχνουν πως η αξία των παραγγελιών έχει πέσει κατά 94% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Μάλιστα, με δεδομένο ότι οι παραγγελίες για νέα πλοία παραμένουν ελάχιστες, σε σχέση με ό,τι συνέβαινε τα περασμένα χρόνια, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία δεν θα έχουν άλλη λύση από το να μειώσουν ακόμα περισσότερο το προσωπικό τους, το οποίο στην ουσία υποαπασχολείται.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co αναμένεται μέχρι το 2018 να απολύσει σχεδόν 1.300 υπαλλήλους της, ενώ όπως υποστηρίζει το σωματείο των εργαζομένων ο αριθμός των απολύσεων αναμένεται να φθάσει συνολικά τις 10.000.
Δεν είναι, όμως, μόνο η Νότια Κορέα αλλά και η Κίνα, που αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα και είναι υποχρεωμένη να προχωρήσει σε αναδιοργάνωση του ναυπηγικού της τομέα. Και μολονότι ο ναυπηγικός τομέας της χώρας έχει δεχτεί σημαντική στήριξη από την κυβέρνηση του Πεκίνου με υψηλά δάνεια, εντούτοις ο συνεχής δανεισμός έχει φθάσει σε επίπεδα ρεκόρ και το επόμενο βήμα -όπως υποστηρίζουν ειδικοί αναλυτές- θα είναι η εφαρμογή ενός σκληρού προγράμματος ομαδικών απολύσεων για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.
Φωτό: flickr.com/Ale
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ