
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ύστερα από ένα έντονο διάστημα αγοραστικού ενδιαφέροντος η προηγούμενη εβδομάδα άρχισε να δείχνει κάποια σημάδια «κόπωσης» με τους End Buyers να εκδηλώνουν επί του πρακτέου την άρνηση τους να συμμετέχουν στην σπέκουλα των τιμών από τους Cash Buyers.
Παράλληλα, με τους μουσώνες να βρίσκονται προ των πυλών και την κατάθεση των νέων προϋπολογισμών στο Μπαγκλαντές-Πακιστάν, οι προβλέψεις κάνουν λόγο για διόρθωση των τιμών το επόμενο διάστημα.
Η Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία καλά κρατεί, στα χαμηλά 66 προς το δολάριο και οι τιμές του σιδήρου βρίσκονται σε ικανοποιητικά επίπεδα, έχει αρχίσει και μειώνει το αγοραστικό της ενδιαφέρον. Ενδεχομένως η αποχή αυτή να οφείλεται στην πεποίθηση των End Buyers πως η αγορά θα διορθώσει, αλλά και γιατί σύντομα οι ανταγωνιστές της λόγω των επερχόμενων προϋπολογισμών θα απέχουν από την αγορά και τότε θα είναι αυτή που θα κινεί τα νήματα.
Στο Μπαγκλαντές, το αγοραστικό ενδιαφέρον των End Buyers έχει αρχίσει και έχει φθίνουσα πορεία, καθώς η πλειοψηφία τους έχει ήδη κτίσει τα κατάλληλα αποθέματα ώστε να είναι προετοιμασμένοι για παν ενδεχόμενο από την κατάθεση του νέου Προϋπολογισμού στις 2 Ιουνίου.
Το Πακιστάν, ακολουθεί κατά πόδας τη στρατηγική του Μπαγκλαντές, επίσης λόγω της κατάθεσης του νέου Προϋπολογισμού που εικάζεται ότι θα επιφέρει νέους δασμούς στον κλάδο, με αποτέλεσμα σιγά σιγά την μείωση του αγοραστικού ενδιαφέροντος.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,091,737 DWT περίπου, εκ των οποίων το 78% (853,808 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 9% (97,793 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 13% (140,136 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 285 – $ 315 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 175 – $ 190 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά bulk…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) σκιαγραφεί τις τελευταίες τάσεις στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Νέες αναταράξεις προμηνύονται για τις εισαγωγές αργού και τα διυλιστήρια της Κίνας, μετά την επιβολή αμερικανικών κυρώσεων σε έναν από τους πιο κρίσιμους τερματικούς…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του διπλωματικού σώματός της, της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Εξωτερικής Δράσης (ΕΥΕΔ), καλεί τα κράτη-μέλη να υποστηρίξουν μια δήλωση που θα επιτρέπει…
Τα πλοία εναλλακτικών καυσίμων συνιστούν μια πρωτοποριακή ‒πλην αβέβαιη κατά πολλούς‒ λύση για την «καθαρή» ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, και ιδιαίτερα στη ναυτιλία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ