
Μετά από μία μακρά διαμάχη η Ένωση Λιμενεργατών της Πολωνίας Solidarność υπέγραψε με τη διοίκηση του νέου τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο Γκντανσκ (Deepwater Container Terminal – DCT) μία νέα συλλογική σύμβαση εργασίας, όπως προκύπτει από τα όσα ανακοινώθηκαν από την Διεθνή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF).
H νέα συλλογική σύμβαση θα έχει ισχύ μέχρι και την 31η Μαρτίου 2019 και καλύπτει τις αμοιβές των λιμενεργατών, τις ώρες εργασίας, τις διακοπές, καθώς και επιμέρους τομείς των 600 ατόμων, που εργάζονται στο νέο τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο Γκντανσκ.
Να σημειωθεί ότι η υπογραφή της σύμβασης ήρθε μετά από σχεδόν τρία χρόνια έντονης διαμάχης μεταξύ των λιμενεργατών και της διοίκησης του τερματικού σταθμού, με συνεχείς καταγγελίες -όπως επισημαίνει το ITF- από την πλευρά των λιμενεργατών για άδικες απολύσεις και επιδείνωση των συνθηκών εργασίας τους.
Από την πλευρά του ο Torben Seebold, ο αντιπρόεδρος του ITF υπεύθυνος για τον τομέα των λιμενεργατών, δήλωσε ότι πλέον η Διεθνής Ομοσπονδία είναι αισιόδοξη ότι διαγράφεται ένα σαφώς καλύτερο εργασιακό μέλλον για τους λιμενεργάτες του DCT, με συνθήκες εργασίας παρόμοιες με όσα ισχύουν και στις γειτονικές χώρες.
Να σημειωθεί ότι στο Γκντανσκ αναμένεται -μετά την ολοκλήρωση των σχετικών έργων- να ξεκινήσει τη λειτουργία του ένας ακόμα τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων, κάτι που θα σημάνει την αύξηση των εργαζομένων κατά 900 επιπλέον άτομα. Ο νέος σταθμός προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία μέσα στο 2017 έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από και προς την ανατολική και κεντρική Ευρώπη.
Να αναφερθεί, επίσης, ότι από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο Γκντανσκ DCT, ο οποίος λειτουργεί ήδη από το 2017, κατά το περασμένο έτος διακινήθηκαν πάνω από ένα εκατομμύριο εμπορευματοκιβώτια.
Φωτό: https://www.portgdansk.pl/port/dct/5.jpg
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ