
Από τα 239 πλοία τα οποία είχαν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016 ως τελευταία τους ρότα τις γιάρδες ανακύκλωσης, το 79% κατέληξε παροπλισμένο και σε στάση αναμονής
σε παραλίες της νότιας Ασίας. Σύμφωνα με τα δεδομένα που συλλέγονται και αναλύονται από την ΜΚΟ Shipbreaking Platform από τα 189 πλοία που έφτασαν στις ακτές της Ινδίας, στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές, 127 πλοία ήταν μεταφοράς χύδην φορτίου. Από τα 68 πλοία που πωλήθηκαν στην Νότια Ασία κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016 τα περισσότερα ανήκαν σε ιδιοκτήτες από χώρες της ΕΕ και σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφηκαν οι Έλληνες ιδιοκτήτες ήταν στην κορυφή του καταλόγου, με 40 πλοία έναντι 17 πλοίων Γερμανών πλοιοκτητών. Επίσης Κινέζοι, Κορεάτες και κάτοικοι του Μονακό καταλαμβάνουν υψηλές θέσεις στον κατάλογο.
Σημαίες με κακές επιδόσεις στα διεθνή PSC, όπως oι Κομόρες και οι νήσοι St Κitts and Nevis, εξακολουθούν να είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στην αγορά των διαλύσεων, ωστόσο πλοία που είναι νηολογημένα στην Κύπρο και στη Μάλτα κατέληξαν επίσης στις ακτές της Νότιας Ασίας.
Ένας νέος Κανονισμός της ΕΕ που αφορά την ανακύκλωση πλοίων θα απαγορεύει τη διάλυση των πλοίων με σημαίες ΕΕ στα υποβαθμισμένα διαλυτήρια της Ασίας. Ωστόσο, με την απλή διαδικασία της αλλαγής σημαίας σε μια σημαίας σε νηολόγια μη κράτους μέλους της ΕΕ πριν από την πώληση του πλοίου για διάλυση, οι πλοιοκτήτες μπορούν εύκολα να παρακάμψουν τους νόμους της ΕΕ. Η ΜΚΟ αναφέρει ότι 35 πλοία, μεταξύ των οποίων δύο με ελληνική σημαία, ένα με βελγική σημαία και ένα με σημαία Μάλτας άλλαξαν νηολόγιο μόλις λίγες εβδομάδες πριν την άφιξή τους στις ακτές της Ινδικής χερσονήσου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ