
Από τα 239 πλοία τα οποία είχαν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016 ως τελευταία τους ρότα τις γιάρδες ανακύκλωσης, το 79% κατέληξε παροπλισμένο και σε στάση αναμονής
σε παραλίες της νότιας Ασίας. Σύμφωνα με τα δεδομένα που συλλέγονται και αναλύονται από την ΜΚΟ Shipbreaking Platform από τα 189 πλοία που έφτασαν στις ακτές της Ινδίας, στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές, 127 πλοία ήταν μεταφοράς χύδην φορτίου. Από τα 68 πλοία που πωλήθηκαν στην Νότια Ασία κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016 τα περισσότερα ανήκαν σε ιδιοκτήτες από χώρες της ΕΕ και σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφηκαν οι Έλληνες ιδιοκτήτες ήταν στην κορυφή του καταλόγου, με 40 πλοία έναντι 17 πλοίων Γερμανών πλοιοκτητών. Επίσης Κινέζοι, Κορεάτες και κάτοικοι του Μονακό καταλαμβάνουν υψηλές θέσεις στον κατάλογο.
Σημαίες με κακές επιδόσεις στα διεθνή PSC, όπως oι Κομόρες και οι νήσοι St Κitts and Nevis, εξακολουθούν να είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στην αγορά των διαλύσεων, ωστόσο πλοία που είναι νηολογημένα στην Κύπρο και στη Μάλτα κατέληξαν επίσης στις ακτές της Νότιας Ασίας.
Ένας νέος Κανονισμός της ΕΕ που αφορά την ανακύκλωση πλοίων θα απαγορεύει τη διάλυση των πλοίων με σημαίες ΕΕ στα υποβαθμισμένα διαλυτήρια της Ασίας. Ωστόσο, με την απλή διαδικασία της αλλαγής σημαίας σε μια σημαίας σε νηολόγια μη κράτους μέλους της ΕΕ πριν από την πώληση του πλοίου για διάλυση, οι πλοιοκτήτες μπορούν εύκολα να παρακάμψουν τους νόμους της ΕΕ. Η ΜΚΟ αναφέρει ότι 35 πλοία, μεταξύ των οποίων δύο με ελληνική σημαία, ένα με βελγική σημαία και ένα με σημαία Μάλτας άλλαξαν νηολόγιο μόλις λίγες εβδομάδες πριν την άφιξή τους στις ακτές της Ινδικής χερσονήσου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ