
Από τα 239 πλοία τα οποία είχαν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016 ως τελευταία τους ρότα τις γιάρδες ανακύκλωσης, το 79% κατέληξε παροπλισμένο και σε στάση αναμονής
σε παραλίες της νότιας Ασίας. Σύμφωνα με τα δεδομένα που συλλέγονται και αναλύονται από την ΜΚΟ Shipbreaking Platform από τα 189 πλοία που έφτασαν στις ακτές της Ινδίας, στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές, 127 πλοία ήταν μεταφοράς χύδην φορτίου. Από τα 68 πλοία που πωλήθηκαν στην Νότια Ασία κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016 τα περισσότερα ανήκαν σε ιδιοκτήτες από χώρες της ΕΕ και σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφηκαν οι Έλληνες ιδιοκτήτες ήταν στην κορυφή του καταλόγου, με 40 πλοία έναντι 17 πλοίων Γερμανών πλοιοκτητών. Επίσης Κινέζοι, Κορεάτες και κάτοικοι του Μονακό καταλαμβάνουν υψηλές θέσεις στον κατάλογο.
Σημαίες με κακές επιδόσεις στα διεθνή PSC, όπως oι Κομόρες και οι νήσοι St Κitts and Nevis, εξακολουθούν να είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στην αγορά των διαλύσεων, ωστόσο πλοία που είναι νηολογημένα στην Κύπρο και στη Μάλτα κατέληξαν επίσης στις ακτές της Νότιας Ασίας.
Ένας νέος Κανονισμός της ΕΕ που αφορά την ανακύκλωση πλοίων θα απαγορεύει τη διάλυση των πλοίων με σημαίες ΕΕ στα υποβαθμισμένα διαλυτήρια της Ασίας. Ωστόσο, με την απλή διαδικασία της αλλαγής σημαίας σε μια σημαίας σε νηολόγια μη κράτους μέλους της ΕΕ πριν από την πώληση του πλοίου για διάλυση, οι πλοιοκτήτες μπορούν εύκολα να παρακάμψουν τους νόμους της ΕΕ. Η ΜΚΟ αναφέρει ότι 35 πλοία, μεταξύ των οποίων δύο με ελληνική σημαία, ένα με βελγική σημαία και ένα με σημαία Μάλτας άλλαξαν νηολόγιο μόλις λίγες εβδομάδες πριν την άφιξή τους στις ακτές της Ινδικής χερσονήσου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ανάπτυξη 2,1% καταγράφηκε πέρυσι στην ελληνική οικονομία, έναντι αύξησης του ΑΕΠ κατά 2,3% που είχε ανακοινωθεί στην πρώτη εκτίμηση τον Μάρτιο 2025. Με το…
Άκρως αισιόδοξος για τις προοπτικές της αγοράς πετρελαίου εμφανίζεται ο OPEC, εν μέσω ανησυχιών από διεθνείς οργανισμούς και αναλυτές για υπερπροσφορά αργού το 2026.…
Η Ρωσία προειδοποίησε στις 16 Οκτωβρίου ότι οι νέες κυρώσεις του Ηνωμένου Βασιλείου κατά των ρωσικών πετρελαϊκών κολοσσών Rosneft και Lukoil επηρεάζουν τις αγορές…
Χαμόγελα επικρατούν στον λιμένα του Λος Άντζελες, παρά την αβεβαιότητα ένεκα του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ-Κίνας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αρχής του λιμένα, το γ΄…
Το τελευταίο διάστημα, με την ενεργειακή μετάβαση να αποτελεί εκ των σημαντικότερων προκλήσεων της ναυτιλίας και τις γεωπολιτικές αναταράξεις να έχουν φέρει στο προσκήνιο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ