
Από τα 239 πλοία τα οποία είχαν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016 ως τελευταία τους ρότα τις γιάρδες ανακύκλωσης, το 79% κατέληξε παροπλισμένο και σε στάση αναμονής
σε παραλίες της νότιας Ασίας. Σύμφωνα με τα δεδομένα που συλλέγονται και αναλύονται από την ΜΚΟ Shipbreaking Platform από τα 189 πλοία που έφτασαν στις ακτές της Ινδίας, στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές, 127 πλοία ήταν μεταφοράς χύδην φορτίου. Από τα 68 πλοία που πωλήθηκαν στην Νότια Ασία κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016 τα περισσότερα ανήκαν σε ιδιοκτήτες από χώρες της ΕΕ και σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφηκαν οι Έλληνες ιδιοκτήτες ήταν στην κορυφή του καταλόγου, με 40 πλοία έναντι 17 πλοίων Γερμανών πλοιοκτητών. Επίσης Κινέζοι, Κορεάτες και κάτοικοι του Μονακό καταλαμβάνουν υψηλές θέσεις στον κατάλογο.
Σημαίες με κακές επιδόσεις στα διεθνή PSC, όπως oι Κομόρες και οι νήσοι St Κitts and Nevis, εξακολουθούν να είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στην αγορά των διαλύσεων, ωστόσο πλοία που είναι νηολογημένα στην Κύπρο και στη Μάλτα κατέληξαν επίσης στις ακτές της Νότιας Ασίας.
Ένας νέος Κανονισμός της ΕΕ που αφορά την ανακύκλωση πλοίων θα απαγορεύει τη διάλυση των πλοίων με σημαίες ΕΕ στα υποβαθμισμένα διαλυτήρια της Ασίας. Ωστόσο, με την απλή διαδικασία της αλλαγής σημαίας σε μια σημαίας σε νηολόγια μη κράτους μέλους της ΕΕ πριν από την πώληση του πλοίου για διάλυση, οι πλοιοκτήτες μπορούν εύκολα να παρακάμψουν τους νόμους της ΕΕ. Η ΜΚΟ αναφέρει ότι 35 πλοία, μεταξύ των οποίων δύο με ελληνική σημαία, ένα με βελγική σημαία και ένα με σημαία Μάλτας άλλαξαν νηολόγιο μόλις λίγες εβδομάδες πριν την άφιξή τους στις ακτές της Ινδικής χερσονήσου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ