
O Νορβηγός υπουργός Οικονομικών Siv Jensen, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ο υπάρχων εταιρικός φόρος της Νορβηγίας είναι πολύ υψηλός και πρέπει να μειωθεί ως μέρος μιας ευρύτερης δέσμης μέτρων για την τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης.
Ο κ. Jensen μιλώντας σε ετήσιο συνέδριο της Ένωσης Νορβηγών Εφοπλιστών δήλωσε ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία είναι απαραίτητη για τη διατήρηση ενός υγιούς και ευέλικτου επιχειρηματικού περιβάλλοντος στη νορβηγική οικονομία. Επίσης τόνισε, ότι η χαμηλότερη φορολογία των επιχειρήσεων και η γενικότερη μείωση της φορολογίας φυσικών προσώπων (ειδικά ως προς τη φορολογία ακινήτων και κεφαλαίων) για τους ιδιοκτήτες διεθνών επιχειρήσεων είναι ενδεδειγμένη.
Τον Δεκέμβριο, η κυβέρνηση του Όσλο εξέδωσε ένα διάταγμα με το οποίο μείωσε κατά 2% το ποσοστό του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων το οποίο ανέρχεται πλέον σε 25%. Ωστόσο, ο κ. Jensen ανέφερε ότι η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για την περαιτέρω μείωση των φόρων για να «κλείσει το χάσμα μεταξύ της Νορβηγίας και των γειτονικών χωρών» και να καταστήσει τη Νορβηγία έναν πιο ελκυστικό προορισμό για ξένες επενδύσεις.
Σε μια πρόσφατη ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Οκτώβριο, το υπουργείο Οικονομικών πρότεινε την περαιτέρω μείωση του εταιρικού φόρου κατά 2% μέχρι το 2018.
Ο κ. Jensen δήλωσε επίσης ότι ένα ανταγωνιστικό φορολογικό καθεστώς είναι πλέον απαραίτητο για να διατηρήσει τη δύναμη της η ναυτιλιακή βιομηχανία της Νορβηγίας. Ως εκ τούτου, η κυβέρνηση προτίθεται να διατηρήσει το καθεστώς της υπάρχουσας φορολογίας χωρητικότητας της Νορβηγίας,
Ο κ. Jensen ανέφερε επίσης ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να καταργήσει ορισμένους φόρους για τους Νορβηγούς πλοιοκτήτες ώστε να εξασφαλίσει ισότιμους όρους ανταγωνισμού με τους ξένους επενδυτές, οι οποίοι δεν υπόκεινται σε φορολογία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ