
O Νορβηγός υπουργός Οικονομικών Siv Jensen, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ο υπάρχων εταιρικός φόρος της Νορβηγίας είναι πολύ υψηλός και πρέπει να μειωθεί ως μέρος μιας ευρύτερης δέσμης μέτρων για την τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης.
Ο κ. Jensen μιλώντας σε ετήσιο συνέδριο της Ένωσης Νορβηγών Εφοπλιστών δήλωσε ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία είναι απαραίτητη για τη διατήρηση ενός υγιούς και ευέλικτου επιχειρηματικού περιβάλλοντος στη νορβηγική οικονομία. Επίσης τόνισε, ότι η χαμηλότερη φορολογία των επιχειρήσεων και η γενικότερη μείωση της φορολογίας φυσικών προσώπων (ειδικά ως προς τη φορολογία ακινήτων και κεφαλαίων) για τους ιδιοκτήτες διεθνών επιχειρήσεων είναι ενδεδειγμένη.
Τον Δεκέμβριο, η κυβέρνηση του Όσλο εξέδωσε ένα διάταγμα με το οποίο μείωσε κατά 2% το ποσοστό του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων το οποίο ανέρχεται πλέον σε 25%. Ωστόσο, ο κ. Jensen ανέφερε ότι η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για την περαιτέρω μείωση των φόρων για να «κλείσει το χάσμα μεταξύ της Νορβηγίας και των γειτονικών χωρών» και να καταστήσει τη Νορβηγία έναν πιο ελκυστικό προορισμό για ξένες επενδύσεις.
Σε μια πρόσφατη ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Οκτώβριο, το υπουργείο Οικονομικών πρότεινε την περαιτέρω μείωση του εταιρικού φόρου κατά 2% μέχρι το 2018.
Ο κ. Jensen δήλωσε επίσης ότι ένα ανταγωνιστικό φορολογικό καθεστώς είναι πλέον απαραίτητο για να διατηρήσει τη δύναμη της η ναυτιλιακή βιομηχανία της Νορβηγίας. Ως εκ τούτου, η κυβέρνηση προτίθεται να διατηρήσει το καθεστώς της υπάρχουσας φορολογίας χωρητικότητας της Νορβηγίας,
Ο κ. Jensen ανέφερε επίσης ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να καταργήσει ορισμένους φόρους για τους Νορβηγούς πλοιοκτήτες ώστε να εξασφαλίσει ισότιμους όρους ανταγωνισμού με τους ξένους επενδυτές, οι οποίοι δεν υπόκεινται σε φορολογία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ