
Oι τρεις κολοσσοί της Liner ναυτιλίας – Maersk Line, MSC και CMA CGM – μπορεί να επένδυσαν σε νέα πλοία- γίγαντες των ωκεανών που άλλαξαν τα τεχνολογικά και ναυπηγικά δεδομένα στη συγκεκριμένη αγορά, ωστόσο ο γενικότερος μεσοπρόθεσμος αντίκτυπος στη βιομηχανία υπήρξε μάλλον καταστροφικός με απότομη πτώση των ναύλων σύμφωνα με τους αναλυτές της Drewry.
Στην ίδια ανάλυση των δεδομένων, η έμφαση που δόθηκε το περασμένο έτος στα υπερμεγέθη container vessels οδήγησε στην παράδοση είκοσι τεσσάρων πλοίων άνω από 17.000 TEUs σε μια δύσκολη εποχή για τη συγκεκριμένη αγορά. Σκάφη άνω των 10.000 TEUs που αντιπροσωπεύουν σήμερα το 55% της συνολικής χωρητικότητας παραδόθηκαν το 2015 και αποτελούν πλέον περίπου το 25% του σημερινού παγκόσμιου στόλου, ενώ το 2011 το ίδιο μέγεθος πλοίων δεν ξεπερνούσαν το 5%.
Το οικονομικό επιχείρημα για την παραγγελία ακόμη μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς μειώνεται πλέον δραματικά καθώς μπορεί οι ναυτιλιακές εταιρείες να ανταγωνίζονται σε σκληρές συνθήκες και να επιδιώκουν οικονομίες κλίμακας αλλά ο αντίκτυπος στο σύνολο της βιομηχανίας, με την απότομη άνοδο της προσφερόμενης χωρητικότητας, και στην αλυσίδα των συνδυασμένων μεταφορών, με τη νέα τάξη πραγμάτων που δημιουργήθηκε στους λιμένες και στους χώρους αποθήκευσης και διαμετοκόμισης- υπήρξε καταστροφικός όπως αναλύει ο οίκος Drewry.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το «Κοινό Σχέδιο Δράσης Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ» και το «Πρόγραμμα Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ» για το έτος 2026 υπεγράφησαν χθες, Δευτέρα 22 και σήμερα, Τρίτη 23 Δεκεμβρίου,…

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε χθες Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου την προσεχή ναυπήγηση νέας κλάσης πολεμικών πλοίων μεγάλου μεγέθους με το όνομά του, κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ