
Oι τρεις κολοσσοί της Liner ναυτιλίας – Maersk Line, MSC και CMA CGM – μπορεί να επένδυσαν σε νέα πλοία- γίγαντες των ωκεανών που άλλαξαν τα τεχνολογικά και ναυπηγικά δεδομένα στη συγκεκριμένη αγορά, ωστόσο ο γενικότερος μεσοπρόθεσμος αντίκτυπος στη βιομηχανία υπήρξε μάλλον καταστροφικός με απότομη πτώση των ναύλων σύμφωνα με τους αναλυτές της Drewry.
Στην ίδια ανάλυση των δεδομένων, η έμφαση που δόθηκε το περασμένο έτος στα υπερμεγέθη container vessels οδήγησε στην παράδοση είκοσι τεσσάρων πλοίων άνω από 17.000 TEUs σε μια δύσκολη εποχή για τη συγκεκριμένη αγορά. Σκάφη άνω των 10.000 TEUs που αντιπροσωπεύουν σήμερα το 55% της συνολικής χωρητικότητας παραδόθηκαν το 2015 και αποτελούν πλέον περίπου το 25% του σημερινού παγκόσμιου στόλου, ενώ το 2011 το ίδιο μέγεθος πλοίων δεν ξεπερνούσαν το 5%.
Το οικονομικό επιχείρημα για την παραγγελία ακόμη μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς μειώνεται πλέον δραματικά καθώς μπορεί οι ναυτιλιακές εταιρείες να ανταγωνίζονται σε σκληρές συνθήκες και να επιδιώκουν οικονομίες κλίμακας αλλά ο αντίκτυπος στο σύνολο της βιομηχανίας, με την απότομη άνοδο της προσφερόμενης χωρητικότητας, και στην αλυσίδα των συνδυασμένων μεταφορών, με τη νέα τάξη πραγμάτων που δημιουργήθηκε στους λιμένες και στους χώρους αποθήκευσης και διαμετοκόμισης- υπήρξε καταστροφικός όπως αναλύει ο οίκος Drewry.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…

Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…

Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…

Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…

Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…

Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…

Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…

Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ