
Oι τρεις κολοσσοί της Liner ναυτιλίας – Maersk Line, MSC και CMA CGM – μπορεί να επένδυσαν σε νέα πλοία- γίγαντες των ωκεανών που άλλαξαν τα τεχνολογικά και ναυπηγικά δεδομένα στη συγκεκριμένη αγορά, ωστόσο ο γενικότερος μεσοπρόθεσμος αντίκτυπος στη βιομηχανία υπήρξε μάλλον καταστροφικός με απότομη πτώση των ναύλων σύμφωνα με τους αναλυτές της Drewry.
Στην ίδια ανάλυση των δεδομένων, η έμφαση που δόθηκε το περασμένο έτος στα υπερμεγέθη container vessels οδήγησε στην παράδοση είκοσι τεσσάρων πλοίων άνω από 17.000 TEUs σε μια δύσκολη εποχή για τη συγκεκριμένη αγορά. Σκάφη άνω των 10.000 TEUs που αντιπροσωπεύουν σήμερα το 55% της συνολικής χωρητικότητας παραδόθηκαν το 2015 και αποτελούν πλέον περίπου το 25% του σημερινού παγκόσμιου στόλου, ενώ το 2011 το ίδιο μέγεθος πλοίων δεν ξεπερνούσαν το 5%.
Το οικονομικό επιχείρημα για την παραγγελία ακόμη μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς μειώνεται πλέον δραματικά καθώς μπορεί οι ναυτιλιακές εταιρείες να ανταγωνίζονται σε σκληρές συνθήκες και να επιδιώκουν οικονομίες κλίμακας αλλά ο αντίκτυπος στο σύνολο της βιομηχανίας, με την απότομη άνοδο της προσφερόμενης χωρητικότητας, και στην αλυσίδα των συνδυασμένων μεταφορών, με τη νέα τάξη πραγμάτων που δημιουργήθηκε στους λιμένες και στους χώρους αποθήκευσης και διαμετοκόμισης- υπήρξε καταστροφικός όπως αναλύει ο οίκος Drewry.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ