
O στόλος των παροπλισμένων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έφτασε τα επίπεδα ρεκόρ σε όρους χωρητικότητας των 1,57 εκ. TEU σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner. Περίπου 352 πλοία (το 7,8% του παγκόσμιου στόλου) έχουν βγει από την αγορά (στοιχεία της 11ης Μαρτίου 2016) με το 1/3 εξ αυτών να έχει χωρητικότητα από 7.500-19.000 TEU. Μάλιστα οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση του αριθμού και της χωρητικότητας των παροπλισμένων πλοίων καθώς μόνο για το 2016 αναμένονται παραλαβές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής χωρητικότητας 1,25 εκ. TEU. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Alphaliner, αν από τη νέα χωρητικότητα αφαιρέσουμε τις εκτιμήσεις για τα πλοία που θα οδηγηθούν στα διαλυτήρια τότε η αύξηση του στόλου στο τέλος του 2016 θα προσεγγίσει το 4,3%, ενώ οι προβλέψεις για την ζήτηση διαμορφώνονται στο +1,8%.
Μεγάλο είναι το πρόβλημα στις γραμμές Ασίας-Ευρώπης, Ασίας-Λατινικής Αμερικής και Ασίας-Δυτικής Αφρικής όπου η χαμηλή ζήτηση έχει οδηγήσει πολλές εταιρείες να δέσουν τα πλοία τους. Ορισμένες εταιρείες εκμεταλλευόμενες το χαμηλό κόστος πετρελαίου έχουν επιλέξει ορισμένα πλοία τους να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής προκειμένου να αποφύγουν την καταβολή των τελών διέλευσης από την Διώρυγα του Σουέζ. Η τακτική αυτή που έχει εφαρμοστεί σε 12 γραμμές υπολογίζεται ότι έχει απορροφήσει χωρητικότητα στόλου περί τα 100.000 TEU.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ