
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Σε χαμηλότερα επίπεδα κινήθηκε ο όγκος των διαλύσεων την εβδομάδα που πέρασε, γεγονός όμως που δεν οφείλεται στην άρνηση των End Buyers στο να προσφέρουν και να αγοράσουν, αλλά στο γεγονός ότι τα διαλυτήρια έχουν καλύψει τις ανάγκες τους από προηγούμενες αγορές και έχουν κατεβάσει ταχύτητα.
Nα αναφέρουμε ότι από τις αρχές του χρόνου έχουν αγορασθεί κοντά στα 30 Capes και πάνω από 30 Panamax και από εδώ και στο εξής όλοι περιμένουν το πώς θα κινηθεί η αγορά των ναύλων πριν πάρουν την απόφαση της διάλυσης.
Στην Ινδία, η κατάθεση του νέου προϋπολογισμού, που μάλλον δεν επιβάλλει νέους φόρους, σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών του σιδήρου και παρά το γεγονός ότι η ρουπία είναι στις 68+ προς το δολάριο αύξησε το αγοραστικό ενδιαφέρον των End Buyers αλλά έως ότου ανακοινωθεί επίσημα το τελικό σχέδιο του προϋπολογισμού θα υπάρχει επιφυλακτικότητα.
Το Μπαγκλαντές, όπως έχουμε επισημάνει, έχοντας αγοράσει την πλειοψηφία των Capes και VLOCs, βρίσκεται σχεδόν σε 100% κάλυψη της χωρητικότητας του και θα χρειαστούν λίγες ημέρες για να ξαναβγεί δυναμικά στην αγορά.
Το Πακιστάν, με τη στάση αναμονής που διατηρούσε έχασε την αγορά και τελευταία αύξησε τις προσφερόμενες τιμές ώστε να γίνει πιο ανταγωνιστικό και αν η προσφορά πλοίων συνεχιστεί με αυτό το ρυθμό, οσονούπω θα πάρει το μερίδιο που του αντιστοιχεί.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 750,071 DWT περίπου, εκ των οποίων το 65% (489,984 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 6% (40,913 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 29% (219,174 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 225 – $ 255 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 110 – $ 120 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ