
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Σε χαμηλότερα επίπεδα κινήθηκε ο όγκος των διαλύσεων την εβδομάδα που πέρασε, γεγονός όμως που δεν οφείλεται στην άρνηση των End Buyers στο να προσφέρουν και να αγοράσουν, αλλά στο γεγονός ότι τα διαλυτήρια έχουν καλύψει τις ανάγκες τους από προηγούμενες αγορές και έχουν κατεβάσει ταχύτητα.
Nα αναφέρουμε ότι από τις αρχές του χρόνου έχουν αγορασθεί κοντά στα 30 Capes και πάνω από 30 Panamax και από εδώ και στο εξής όλοι περιμένουν το πώς θα κινηθεί η αγορά των ναύλων πριν πάρουν την απόφαση της διάλυσης.
Στην Ινδία, η κατάθεση του νέου προϋπολογισμού, που μάλλον δεν επιβάλλει νέους φόρους, σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών του σιδήρου και παρά το γεγονός ότι η ρουπία είναι στις 68+ προς το δολάριο αύξησε το αγοραστικό ενδιαφέρον των End Buyers αλλά έως ότου ανακοινωθεί επίσημα το τελικό σχέδιο του προϋπολογισμού θα υπάρχει επιφυλακτικότητα.
Το Μπαγκλαντές, όπως έχουμε επισημάνει, έχοντας αγοράσει την πλειοψηφία των Capes και VLOCs, βρίσκεται σχεδόν σε 100% κάλυψη της χωρητικότητας του και θα χρειαστούν λίγες ημέρες για να ξαναβγεί δυναμικά στην αγορά.
Το Πακιστάν, με τη στάση αναμονής που διατηρούσε έχασε την αγορά και τελευταία αύξησε τις προσφερόμενες τιμές ώστε να γίνει πιο ανταγωνιστικό και αν η προσφορά πλοίων συνεχιστεί με αυτό το ρυθμό, οσονούπω θα πάρει το μερίδιο που του αντιστοιχεί.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 750,071 DWT περίπου, εκ των οποίων το 65% (489,984 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 6% (40,913 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 29% (219,174 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 225 – $ 255 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 110 – $ 120 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…

Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…

Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…

Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…

Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…

Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…

Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…

Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ