
Το Σουλτανάτο του Ομάν, όπως δηλώνουν ανώτεροι αξιωματούχοι, έχει θέσει ως στόχο την ενίσχυση των εμπορικών και ναυτιλιακών του δεσμών με το Ιράν, επιδιώκοντας μάλιστα να διαμορφώσει όρους ιδιαίτερα στενής συνεργασίας με τους ιρανικούς λιμένες, ανταγωνιζόμενο τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αλλά και την Σαουδική Αραβία.
Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα μπορεί μέχρι πρότινος να διατηρούσαν στενές εμπορικές σχέσεις με το Ιράν, αλλά πλέον το Ομάν με τον λιμένα του Σοχάρ επιδιώκει να αναδειχθεί σε προτιμητέο εμπορικό εταίρο της Τεχεράνης. Στην πραγματικότητα το Σουλτανάτο επιχειρεί να αξιοποιήσει προς όφελός του την χειροτέρευση των σχέσεων μεταξύ των «ανταγωνιστών» του -ΗΑΕ και Σαουδικής Αραβίας- και του Ιράν. Να σημειωθεί ότι σε ετήσια βάση και πριν την επιβολή των κυρώσεων σε βάρος της Τεχεράνης, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ ΗΑΕ και Ιράν άγγιζε τα 1,5 εκατομμύρια TEUs.
Όμως πλέον η κατάσταση φαίνεται να ευνοεί τα σχέδια του Σουλτανάτου του Ομάν, καθώς με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες έχει ήδη αποφασιστεί η απαγόρευση κατάπλου πλοίων που φέρουν ιρανική σημαία σε όλους τους λιμένες της Σαουδικής Αραβίας καθώς και στους λιμένες του γειτονικού συμμάχου της Αραβίας Μπαχρέιν.
Βέβαια, το Ομάν έχει να αντιμετωπίσει τόσο τις ελλιπείς υποδομές του λιμένα του Σοχάρ, που είναι σαφώς μικρότερος σε σχέση με τους ανταγωνιστικούς λιμένες της περιοχής της Αραβικής Θάλασσας, όσο βεβαίως και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό από την πλευρά της Ινδίας.
Tον λιμένα του Σοχάρ διαχειρίζεται ένα κοινοπρακτικό σχήμα που έχει συγκροτηθεί από την κυβέρνηση του Σουλτανάτου και τον ολλανδικό λιμένα του Ρότερνταμ, το οποίο έχει αναλάβει την διαχείριση του λιμένα καθώς και της ελεύθερης ζώνης του.
Να σημειωθεί επίσης ότι ο Andre Toet, ο διευθύνων σύμβουλος του λιμένα και της ελεύθερης ζώνης του, σε δηλώσεις του τόνισε ότι «αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να δούμε εάν μπορούμε να πάρουμε ένα κομμάτι από την πίτα και να εκτρέψουμε ένα τμήμα της εμπορικής δραστηριότητας προς τον λιμένα του Σοχάρ, δημιουργώντας νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες μεταξύ Ομάν και Ιράν».
Φωτό: http://www.soharportandfreezone.com/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ