
Το Σουλτανάτο του Ομάν, όπως δηλώνουν ανώτεροι αξιωματούχοι, έχει θέσει ως στόχο την ενίσχυση των εμπορικών και ναυτιλιακών του δεσμών με το Ιράν, επιδιώκοντας μάλιστα να διαμορφώσει όρους ιδιαίτερα στενής συνεργασίας με τους ιρανικούς λιμένες, ανταγωνιζόμενο τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αλλά και την Σαουδική Αραβία.
Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα μπορεί μέχρι πρότινος να διατηρούσαν στενές εμπορικές σχέσεις με το Ιράν, αλλά πλέον το Ομάν με τον λιμένα του Σοχάρ επιδιώκει να αναδειχθεί σε προτιμητέο εμπορικό εταίρο της Τεχεράνης. Στην πραγματικότητα το Σουλτανάτο επιχειρεί να αξιοποιήσει προς όφελός του την χειροτέρευση των σχέσεων μεταξύ των «ανταγωνιστών» του -ΗΑΕ και Σαουδικής Αραβίας- και του Ιράν. Να σημειωθεί ότι σε ετήσια βάση και πριν την επιβολή των κυρώσεων σε βάρος της Τεχεράνης, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ ΗΑΕ και Ιράν άγγιζε τα 1,5 εκατομμύρια TEUs.
Όμως πλέον η κατάσταση φαίνεται να ευνοεί τα σχέδια του Σουλτανάτου του Ομάν, καθώς με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες έχει ήδη αποφασιστεί η απαγόρευση κατάπλου πλοίων που φέρουν ιρανική σημαία σε όλους τους λιμένες της Σαουδικής Αραβίας καθώς και στους λιμένες του γειτονικού συμμάχου της Αραβίας Μπαχρέιν.
Βέβαια, το Ομάν έχει να αντιμετωπίσει τόσο τις ελλιπείς υποδομές του λιμένα του Σοχάρ, που είναι σαφώς μικρότερος σε σχέση με τους ανταγωνιστικούς λιμένες της περιοχής της Αραβικής Θάλασσας, όσο βεβαίως και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό από την πλευρά της Ινδίας.
Tον λιμένα του Σοχάρ διαχειρίζεται ένα κοινοπρακτικό σχήμα που έχει συγκροτηθεί από την κυβέρνηση του Σουλτανάτου και τον ολλανδικό λιμένα του Ρότερνταμ, το οποίο έχει αναλάβει την διαχείριση του λιμένα καθώς και της ελεύθερης ζώνης του.
Να σημειωθεί επίσης ότι ο Andre Toet, ο διευθύνων σύμβουλος του λιμένα και της ελεύθερης ζώνης του, σε δηλώσεις του τόνισε ότι «αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να δούμε εάν μπορούμε να πάρουμε ένα κομμάτι από την πίτα και να εκτρέψουμε ένα τμήμα της εμπορικής δραστηριότητας προς τον λιμένα του Σοχάρ, δημιουργώντας νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες μεταξύ Ομάν και Ιράν».
Φωτό: http://www.soharportandfreezone.com/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ