
Το Σουλτανάτο του Ομάν, όπως δηλώνουν ανώτεροι αξιωματούχοι, έχει θέσει ως στόχο την ενίσχυση των εμπορικών και ναυτιλιακών του δεσμών με το Ιράν, επιδιώκοντας μάλιστα να διαμορφώσει όρους ιδιαίτερα στενής συνεργασίας με τους ιρανικούς λιμένες, ανταγωνιζόμενο τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αλλά και την Σαουδική Αραβία.
Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα μπορεί μέχρι πρότινος να διατηρούσαν στενές εμπορικές σχέσεις με το Ιράν, αλλά πλέον το Ομάν με τον λιμένα του Σοχάρ επιδιώκει να αναδειχθεί σε προτιμητέο εμπορικό εταίρο της Τεχεράνης. Στην πραγματικότητα το Σουλτανάτο επιχειρεί να αξιοποιήσει προς όφελός του την χειροτέρευση των σχέσεων μεταξύ των «ανταγωνιστών» του -ΗΑΕ και Σαουδικής Αραβίας- και του Ιράν. Να σημειωθεί ότι σε ετήσια βάση και πριν την επιβολή των κυρώσεων σε βάρος της Τεχεράνης, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ ΗΑΕ και Ιράν άγγιζε τα 1,5 εκατομμύρια TEUs.
Όμως πλέον η κατάσταση φαίνεται να ευνοεί τα σχέδια του Σουλτανάτου του Ομάν, καθώς με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες έχει ήδη αποφασιστεί η απαγόρευση κατάπλου πλοίων που φέρουν ιρανική σημαία σε όλους τους λιμένες της Σαουδικής Αραβίας καθώς και στους λιμένες του γειτονικού συμμάχου της Αραβίας Μπαχρέιν.
Βέβαια, το Ομάν έχει να αντιμετωπίσει τόσο τις ελλιπείς υποδομές του λιμένα του Σοχάρ, που είναι σαφώς μικρότερος σε σχέση με τους ανταγωνιστικούς λιμένες της περιοχής της Αραβικής Θάλασσας, όσο βεβαίως και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό από την πλευρά της Ινδίας.
Tον λιμένα του Σοχάρ διαχειρίζεται ένα κοινοπρακτικό σχήμα που έχει συγκροτηθεί από την κυβέρνηση του Σουλτανάτου και τον ολλανδικό λιμένα του Ρότερνταμ, το οποίο έχει αναλάβει την διαχείριση του λιμένα καθώς και της ελεύθερης ζώνης του.
Να σημειωθεί επίσης ότι ο Andre Toet, ο διευθύνων σύμβουλος του λιμένα και της ελεύθερης ζώνης του, σε δηλώσεις του τόνισε ότι «αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να δούμε εάν μπορούμε να πάρουμε ένα κομμάτι από την πίτα και να εκτρέψουμε ένα τμήμα της εμπορικής δραστηριότητας προς τον λιμένα του Σοχάρ, δημιουργώντας νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες μεταξύ Ομάν και Ιράν».
Φωτό: http://www.soharportandfreezone.com/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ