
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να ζητήσει από την Ολλανδία να σταματήσει την πρακτική εξαίρεσης των έξι λιμένων της από την επιβολή εταιρικού φόρου ώστε να εναρμονίσει το κανονιστικό της πλαίσιο με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης περί κρατικών ενισχύσεων. Με δύο ακόμη αποφάσεις της η Επιτροπή ζήτησε από την Γαλλία και το Βέλγιο να εναρμονίσουν το καθεστώς φορολόγησης των λιμένων του με τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων.
Η Επίτροπος Ανταγωνισμού Margrethe Vestager δήλωσε ότι τα λιμάνια αποτελούν βασικές υποδομές για την οικονομική και περιφερειακή ανάπτυξη. Όπως ανέφερε, σύντομα θα παρουσιάσει μία πρόταση για τη διευκόλυνση των επενδύσεων στα λιμάνια οι οποίες μπορούν να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας, εξαιρώντας τες από το λεπτομερή έλεγχο της Ε.Ε. περί κρατικών ενισχύσεων.
Η Επίτροπος συνέχισε υπογραμμίζοντας ότι οι αποφάσεις της Επιτροπής για την Ολλανδία, το Βέλγιο και την Γαλλία, κάνουν ξεκάθαρο το εξής: όταν οι διαχειριστές λιμένων δημιουργούν κέρδη από οικονομική δραστηριότητα, τότε αυτά θα πρέπει να φορολογούνται βάσει των συνήθων φορολογικών κανονισμών ώστε να αποφφεύγεται στρέβλωση του ανταγωνισμού. Οι δημόσιες επιχειρήσεις, όταν διεξάγουν οικονομική δραστηριότητα, ανταγωνίζονται με τους ιδιώτες παίκτες σε μία αγορά, οι οποίοι υπόκεινται σε εταιρική φορολόγηση. Η εμπορική διαχείριση και λειτουργία ενός λιμένα αποτελεί οικονομική δραστηριότητα και ως εκ τούτου θα πρέπει να καταβάλλουν εταιρικό φόρο όπως και οι ιδιωτικές επιχειρήσεις. Οι οικονομικές δραστηριότητες μπορούν να διαχωριστούν από άλλες δραστηριότητες οι οποίες συνδέονται με τις λιμενικές υποδομές για την άσκηση των απαραίτητων αρμοδιοτήτων της πολιτείας (π.χ. ασφάλεια, έλεγχος κυκλοφορίας, επιτήρηση κτλ).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ