
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε το Gard P&I Club, κατά 5.58% αυξήθηκαν τις τελευταίες μέρες τα πρόστιμα για τη ρύπανση των χωρικών υδάτων της Τουρκίας από διερχόμενα πλοία.
Πρέπει φυσικά να αναφερθεί πως στην περίπτωση όπου ο ρυπαντής έχει επαναλάβει στο παρελθόν περιστατικά ρύπανσης, θα έρθει αντιμέτωπος με πρόστιμα που φθάνουν 10 φορές τα παρακάτω αναγραφόμενα όρια καθώς και πιθανή κράτηση του πλοίου από τις αρχές.
Σύμφωνα με το Gard, τα πρόστιμα διαμορφώνονται ως εξής:
Petrol and petroleum products discharged into the sea by tankers:
1. Up to 1,000 (inclusive) gross tons TRY 81.78 per GT
2. Between 1,000 and 5,000 (inclusive) gross tons TRY 20.40 per GT
3. Over 5,000 gross tons TRY 1.96 per GT
Dirty ballast discharged into the sea by tankers:
1. Up to 1,000 (inclusive) gross tons TRY 61.32 per GT
2. Between 1,000 and 5,000 (inclusive) gross tons TRY 12.23 per GT
3. Over 5,000 gross tons TRY 1.96 per GT
Petrol/petroleum products and dirty ballast discharged into the sea by vessels or any other sea vehicles:
1. Up to 1,000 (inclusive) gross tons TRY 40.87 per GT
2. Between 1,000 and 5,000 (inclusive) gross tons TRY 8.14 per GT
3. Over 5,000 gross tons TRY 1.96 per GT
Garbage and sewage discharged into sea by vessels and any other sea vehicles:
1. Up to 1,000 (inclusive) gross tons TRY 20.40 per GT
2. Between 1,000 and 5,000 (inclusive) gross tons TRY 4.03 per GT
3. Over 5,000 gross tons TRY 0.77 per GT
TRY 1 = USD 0.33
Επιπροσθέτως, το Club συνιστά σε όλα τα πλοία τα παρακάτω μέτρα κατά την διέλευση τους από Τουρκικά ύδατα ή κατά την παραμονή τους σε Τουρκικούς λιμένες, για την αποφυγή επιβολής ενός υπέρογκου προστίμου:
Το πλοίο θα πρέπει να αποφύγει τυχόν αφερματισμούς/ερματισμούς ενώ ακόμα όλα τα cargo/ballast overboard valves θα πρέπει να είναι κλειστά και να έχουν seal.
Δεν επιτρέπεται η απόρριψη λυμάτων και φαγητού.
Δεν συνίσταται η διενέργεια συντήρησης στο κατάστρωμα και το πλύσιμο της κουβέρτας, καθώς οι τοπικές αρχές θεωρούν ακόμα και paint scraps ως ρύπανση.
Γενικότερα, η απόρριψη μπογιάς, ελαίου, σεντινόνερων, έρματος, κατάλοιπων, σκουπιδιών, νερού λάτρας, σκουριάς και σκόνης απαγορεύεται ρητώς και θα πρέπει να ενημερωθούν αναλόγως και τα πληρώματα στα διερχόμενα πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ