
Σημαντική μείωση θα παρουσιάσουν μέσα στα επόμενα δύο χρόνια οι επενδύσεις στον τομέα της έρευνας και εξόρυξης πετρελαίου της Νορβηγίας, σύμφωνα με ενημέρωση του Norwegian Petroleum Directorate, μίας κυβερνητικής υπηρεσίας που βοηθά στη διαχείριση και ρύθμιση του πετρελαϊκού τομέα της Νορβηγίας.
Συγκεκριμένα, ενώ το 2013 και το 2014 οι επενδύσεις στον πετρελαϊκό τομέα (έρευνα και εξόρυξη) άγγιξαν τα 18,7 δισεκατομμύρια ευρώ, το 2015 αυτές μειώθηκαν κατά περίπου 16%. Η μείωση αυτή αποδίδεται τόσο στην πτώση των διεθνών τιμών του πετρελαίου όσο και στα αυξημένα κόστη που έχουν να αντιμετωπίσουν οι εταιρείες παραγωγής πετρελαίου, γεγονός που τις αναγκάζει να προχωρούν σε ακυρώσεις έργων διεθνώς και όχι μόνο στη Νορβηγία.
Σύμφωνα με το Norwegian Petroleum Directorate μία εκ νέου αύξηση των επενδύσεων αναμένεται να σημειωθεί μετά το 2019, αλλά σε κάθε περίπτωση αυτή δεν πρόκειται να αγγίξει τα υψηλά επίπεδα των προηγούμενων ετών.
Η μείωση όμως των επενδύσεων οδηγεί και σε μείωση της παραγωγής πετρελαίου στη Νορβηγία. Συγκεκριμένα η παραγωγή αναμένεται να μειωθεί στα επόμενα χρόνια από το υψηλό σημείο των 1,57 εκατομμυρίων βαρελιών ανά ημέρα (bpd) το 2014 στα 1,38 εκατομμύρια βαρέλια το 2019. Μία μικρή ανάκαμψη αναμένεται να σημειωθεί από το 2020, οπότε και η παραγωγή αναμένεται να ανέβει στα 1,40 εκατομμύρια βαρέλια.
Να σημειωθεί ότι η οικονομία της Νορβηγίας είναι σε μεγάλο βαθμό εξαρτημένη από τον κλάδο του πετρελαίου, που αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 20% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της. Με αυτό το δεδομένο, η μείωση στην παραγωγή πετρελαίου όπως αναμενόταν έχει ήδη οδηγήσει από τον Ιανουάριο του 2014 σε απώλεια σχεδόν 30.000 θέσεων εργασίας, ενώ για πρώτη φορά το ποσοστό ανεργίας στη Νορβηγία έχει φτάσει το 4,6%, το υψηλότερο ποσοστό της τελευταίας δεκαετίας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ / PHOTOSCANIPXHAGEN OEYVINDSTATOIL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ