
Η Moore Stephens παραμένει ανήσυχη αλλά όχι αρνητική για το μεσοπρόθεσμο μέλλον της ναυτιλίας το 2016. Ο κ. Richard Greiner, συνεργάτης της εταιρείας ορκωτών λογιστών και συμβούλων, αναφέρει ότι εκφάνσεις ακραίες αισιοδοξίας μπορεί να είναι δύσκολο να βρούμε στο χώρο της ναυτιλίας σήμερα, αλλά οι οιωνοί για το 2016 δεν είναι εντελώς άσχημοι.
Ο δείκτης Baltic Dry, έπεσε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα τον περασμένο Δεκέμβριο, και μειώθηκε ακόμη περισσότερο αυτό το μήνα ενώ οι περισσότεροι αναλυτές ‘κατηγόρησαν’ την Κίνα για τις μειωμένες επιδόσεις της ναυτιλίας. Παρ ‘όλα αυτά σύμφωνα με τους Moore Stephens, ο κλάδος ξηρού χύδην μάλλον θα πρέπει να μειώσει περαιτέρω το βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων πλοίων και να αυξήσει το ρυθμό στην ανακύκλωση των πλοίων το 2016, προκειμένου να αποκατασταθεί η ισορροπία.
Το ίδιο πλαίσιο ισχύει και για τον τομέα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου η μείωση της προσφερόμενης χωρητικότητας θεωρείται ως ο καλύτερος τρόπος για να επανέλθει η οποιαδήποτε ισορροπία. Η κίνηση της CMA CGM να αγοράσει NOL, εν τω μεταξύ, αν και υπόκειται στην έγκριση των ρυθμιστικών αρχών, αποτελεί ένδειξη των περαιτέρω συγχωνεύσεων και συμπράξεων που αναμένονται στο χώρο. Ο κ. Richard Greiner επισημαίνει ότι «δεν θα ήταν έκπληξη να δούμε ακόμη περισσότερες συγχωνεύσεις το 2016».
Συγκριτικά, οι αγορές στα δεξαμενόπλοια απολαμβάνουν ένα ικανοποιητικό περιθώριο κέρδους, κυρίως λόγω της πτώσης των τιμών του πετρελαίου. Ορισμένοι ειδικοί προβλέπουν πτώση των τιμών έως και $ 20 το βαρέλι το 2016. Αντίθετα, στην αγορά των offshore η κατάσταση δεν είναι καλή.
Η Moore Stephens θεωρεί οτι η ναυτιλία θα παραμείνει ασταθής και αβέβαιη καθ’ όλο το 2016. Τα λειτουργικά έξοδα θα ανέβουν, ενώ οι νέες περιβαλλοτνικές νομοθεσίες θα φέρουν επιπλέον έξοδα στα τεχνικά τμήματα των ναυτιλιακών εταιρειών. Οι απειλές ως προς την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο θα αυξηθούν ενώ η επίδραση των γεωπολιτικών εξελίξεων δεν πρέπει να υποτιμηθούν όπως και οι αναταράξεις που θα προκύψουν από το προγραμματισμένο δημοψήφισμα για το Brexit του Ηνωμένου Βασιλείου το 2017.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…

Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…

Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…

Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…

Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…

Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…

Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…

Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ