
Η Moore Stephens παραμένει ανήσυχη αλλά όχι αρνητική για το μεσοπρόθεσμο μέλλον της ναυτιλίας το 2016. Ο κ. Richard Greiner, συνεργάτης της εταιρείας ορκωτών λογιστών και συμβούλων, αναφέρει ότι εκφάνσεις ακραίες αισιοδοξίας μπορεί να είναι δύσκολο να βρούμε στο χώρο της ναυτιλίας σήμερα, αλλά οι οιωνοί για το 2016 δεν είναι εντελώς άσχημοι.
Ο δείκτης Baltic Dry, έπεσε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα τον περασμένο Δεκέμβριο, και μειώθηκε ακόμη περισσότερο αυτό το μήνα ενώ οι περισσότεροι αναλυτές ‘κατηγόρησαν’ την Κίνα για τις μειωμένες επιδόσεις της ναυτιλίας. Παρ ‘όλα αυτά σύμφωνα με τους Moore Stephens, ο κλάδος ξηρού χύδην μάλλον θα πρέπει να μειώσει περαιτέρω το βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων πλοίων και να αυξήσει το ρυθμό στην ανακύκλωση των πλοίων το 2016, προκειμένου να αποκατασταθεί η ισορροπία.
Το ίδιο πλαίσιο ισχύει και για τον τομέα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου η μείωση της προσφερόμενης χωρητικότητας θεωρείται ως ο καλύτερος τρόπος για να επανέλθει η οποιαδήποτε ισορροπία. Η κίνηση της CMA CGM να αγοράσει NOL, εν τω μεταξύ, αν και υπόκειται στην έγκριση των ρυθμιστικών αρχών, αποτελεί ένδειξη των περαιτέρω συγχωνεύσεων και συμπράξεων που αναμένονται στο χώρο. Ο κ. Richard Greiner επισημαίνει ότι «δεν θα ήταν έκπληξη να δούμε ακόμη περισσότερες συγχωνεύσεις το 2016».
Συγκριτικά, οι αγορές στα δεξαμενόπλοια απολαμβάνουν ένα ικανοποιητικό περιθώριο κέρδους, κυρίως λόγω της πτώσης των τιμών του πετρελαίου. Ορισμένοι ειδικοί προβλέπουν πτώση των τιμών έως και $ 20 το βαρέλι το 2016. Αντίθετα, στην αγορά των offshore η κατάσταση δεν είναι καλή.
Η Moore Stephens θεωρεί οτι η ναυτιλία θα παραμείνει ασταθής και αβέβαιη καθ’ όλο το 2016. Τα λειτουργικά έξοδα θα ανέβουν, ενώ οι νέες περιβαλλοτνικές νομοθεσίες θα φέρουν επιπλέον έξοδα στα τεχνικά τμήματα των ναυτιλιακών εταιρειών. Οι απειλές ως προς την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο θα αυξηθούν ενώ η επίδραση των γεωπολιτικών εξελίξεων δεν πρέπει να υποτιμηθούν όπως και οι αναταράξεις που θα προκύψουν από το προγραμματισμένο δημοψήφισμα για το Brexit του Ηνωμένου Βασιλείου το 2017.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ